• Äldre 26 Jan 16:52
    1844 visningar
    4 svar
    4
    1844

    HJÄLP, Tips på att samla in pengar till klasskassa/klassresan och lagkassan/lagresan

    Hej!
    Som rubriken säger behöver jag tips på att samla in pengar till klasskassa/klassresan och lagkassan/lagresan.
    Jag hamnar alltid av någon anledning till att bli omvald som "klassmamma" och "lagmamma" 
    Så nu måste jag ro i land både en klasskassa och en lagkassa till barnen.. 

    Vi har testat sälja kakor och salami, det har väl gått ok dock inga större inkomster och dålig avkastning ca. 30%.
    Nu känns det som om vi behöver något nytt att sälja med lite högre avkastning för att kunna komma iväg på klassresan (Liseberg) och Gothia Cup i sommar.

    Alla tips och råd är varmt välkomna, då jag har ett krävande jobb, 3 barn och en make som är som ett 4e barn hahah. 

    Tack på förhand! GladOskyldig

  • Svar på tråden HJÄLP, Tips på att samla in pengar till klasskassa/klassresan och lagkassan/lagresan
  • Äldre 26 Jan 18:37
    #1

    Varför går du med på att bli omvald? Jag skulle bara sagt "nu är det någon annans tur. Jag ställer inte upp igen." be de andra föräldrarna komma med förslag om det ska bli något. Tar de ingen hänsyn till dig så kan du faktiskt bara låta allt rinna ut i sanden.

  • Äldre 26 Jan 19:50
    #2

    Saker som går lätt att sälja

    Toapapper (teamrullen.se) nackdelen att de är lite skrymmande och någon måste ha plats att ta emot alla pallar. Men otroligt lättsålt.

    New body

    Plastpåsar, aldrig sålt själv men alla säger det går bra. Ölandsplast verkar de flesta sälja från

    Kakor

    ullmax (lite fel på vårkanten ev)

    Saker som jag aldrig skulle rekommendera

    Bingolottos julkalender (fel årstid men ändå)

    Saffran

    Vår basar

  • Äldre 26 Jan 20:15
    #3
    +1

    Vi har använt oss utav www.sparbössan.nu dom kan jag rekommendera er att testa. Men du borde ta upp vid nästa klassråd att se över rutinerna, och att uppgifter kan delas upp bland föräldrarna i klassen och i laget, en person kan inte göra allt.

    Mvh. Maja

  • Äldre 16 Nov 12:59
    #4

    Vi sålde fisk och skaldjur med ishavet.nu tror jag de hette.
    Så himla smidigt. Behövde bara ta upp beställningar sen tog de hand om allting annat.
    Tjänade 24000 på några dagar. Rekommenderas.
    Stockholmsområdet, vet ej om det funkar i resten av landet.

Svar på tråden HJÄLP, Tips på att samla in pengar till klasskassa/klassresan och lagkassan/lagresan