Anonym (Tjej) skrev 2018-03-17 16:19:39 följande:
Ja, fixar man det, så varför inte? Vi löser saker på olika sätt.
Personligen skulle jag gå under av att ?lägga locket på?
och leva ett liv i lögn.Ja, fast det var ju precis det du själv har gjort. Levt ett liv i en lögn och trott att en man älskade dig som bara utnyttjade dig.
Anonym (Tjej) skrev 2018-03-19 18:13:44 följande:
Jag har inte dåligt samvete. Så, bensin på elden. Jag var singel och blev kär.
Ett förhållande som öppnar upp för att bli kär och inleda ett förhållande med någon annan är dött. Ingen kan döda någon annans förhållande. Så du har rätt i det, det var hans val, har inget med mig att göra.
Sedan tror jag nog att han har dåligt samvete, bättre då att stanna och be om förlåtelse. Vi får se hur länge det håller.
Jag fascineras alltid av älskarinnor. Hur du skriver här med stolthet över att du agerat tömhål åt en gift man, även försöker romantisera det lite i detta naiva tankesätt att detta ska göra dig lite speciellare och urskilja dig från alla andra älskarinnor. Det tänket hör väl i och för sig till att vara älskarinna. Liksom att du är så speciell att denna mannen inte kunde låta bli just dig. Just för att undvika fakta att otrohet handlar om ett lojalitetsdrag hos en människa som inte helt står rätt till. Ganska typiskt hos personer med låg självkänsla dock att tolka detta som att de blivit specifikt utvalda av denna otrogna person, som mest sett den naiva älskarinnan som en enkelt sätt att få boosta sitt ego lite, få intimitet lite extra samt tja... få ett tömhål.
Blir helt ärligt talat förundrad och överraskad över hur du tror dig veta mer om frugan än vad hon vet om dig. Du påstår i ett inlägg att TS troligtvis inte vet allt om älskarinnan+mannen, men att älskarinnan (du) vet till 100% vad som hände mellan frugan+mannen. Ja väl, som sagt - den klassiska älskarinna naiviteten.
Intelligenta kvinnor blir inte älskarinnor, för de förstår ju att om denna man som inte bara gift sig (friat, älskat med, investerat så mycket tid i) med en kvinna (och skaffat barn) kan prata så illa/vara så illojal mot henne - så gör han det gånger tusen mot dig som älskarinna. Det är här det skils mellan de som väljer att bli älskarinnor mot de som är självsäkra med högt självförtroende.
Personligen förstår jag inte din fascination och stolthet i förnedringen av att agera tömhål åt en gift man. Men kanske är detta det största du kan åstadkomma i livet. Vad vet jag.