• Anonym (jonsson)

Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?

Tja! Jag har blivit ombedd att lämna in läkarintyg om nykterhet till transportstyrelsen. Jag lämnar nu urin och blodprover 1 gång i månaden och skulle göra detta i 6 månader. Har bara hunnit lämna ett prov, som varit negativt. Jag var ute och festade förra helgen och så full som jag var så fastnade jag för grupptrycket och tog en partydrog.

Polisen plockade in mig och det var positivt. Dom sa att dom inte skulle skicka in det till transportstyrelsen men man vet aldrig med polisen. Är det värt att fortsätta lämna prover hos läkaren? Intyget kommer kosta mig 5000kr vill inte betala det i onödan om transportstyrelsen ändå kommer neka mig för att jag torska hos polisen. Men förutsätt nu att alla prover hos läkaren kommer vara negativa då, är det värt att fortsätta? 

Någon som varit med om samma sak och har kunskap inom detta som kan dela med sig om sina erfarenheter?
  • Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?
  • Anonym (jonsson)

Kan ni sluta komma med onödiga påståenden som inte bidrar nått till tråden? Kommentera om ni har någon erfarenhet av detta tack.

• Anonym (Nadja)

Pga andras drogberoende.

• Anonym (Micke)
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:01:08 följande:

Kan ni sluta komma med onödiga påståenden som inte bidrar nått till tråden? Kommentera om ni har någon erfarenhet av detta tack.

Tror inte drogfantasterna hänger på FL. Gå tillbaka till Flashback istället.
  • Rumpelstiltskins

Suck. Familjeliv är helt fel forum att ta upp sådana här saker på. Håll dig till Flashback. Här lever folk som tror att Cannabis är heroin och att alkohol är guds gåva till mänskligheten. 
  • Anonym (jonsson)
    Anonym (Micke) skrev 2018-01-27 13:04:10 följande:
    Tror inte drogfantasterna hänger på FL. Gå tillbaka till Flashback istället.
    Detta är ingen tråd om substanser i sig. Utan om någon har varit med om liknande situation förut och har erfarenhet ang detta och beslut hos transportstyrelsen. Varför komma med onödiga inlägg om du inte kan bidra med något vettigt i tråden?
  • Anonym (jonsson)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-27 13:06:43 följande:
    Suck. Familjeliv är helt fel forum att ta upp sådana här saker på. Håll dig till Flashback. Här lever folk som tror att Cannabis är heroin och att alkohol är guds gåva till mänskligheten. 
    Verkar vara mera aktivt här. Då jag tror att det finns en hel del som varit med om liknande situation, som har erfarenhet. 
  • Inisario

Absolut. Min erfarenhet är att inte någon hamnar i den situationen utan någon anledning. Heller inte tror jag att någon behöver betala 5000 spänn för något läkarintyg som egentligen är ett blodprov. Inte ens när personen är privatförsäkrat här i Sverige.

Det finns en sång som heter Trolleri, Trollera. Vissa älskar den här sången, fast det är svårt att förstå, varför egentligen. Med tanke på alla dessa offer som dör pga någon stoned idiot i trafiken.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:07:12 följande:
    Detta är ingen tråd om substanser i sig. Utan om någon har varit med om liknande situation förut och har erfarenhet ang detta och beslut hos transportstyrelsen. Varför komma med onödiga inlägg om du inte kan bidra med något vettigt i tråden?
    De som måste lämna drogtester till Transportstyrelsen är folk som använder droger. Tror inte det finns så många på FL som gör det.
    Att tro ditt problem är allmängiltigt är ju löjligt, det beror på dig droganvändande, som du förresten inte verkar har tagit avstånd ifrån ännu. Så sök dig till andra forum, där droganvändare finns.
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:08:52 följande:
    Absolut. Min erfarenhet är att inte någon hamnar i den situationen utan någon anledning. Heller inte tror jag att någon behöver betala 5000 spänn för något läkarintyg som egentligen är ett blodprov. Inte ens när personen är privatförsäkrat här i Sverige.

Det finns en sång som heter Trolleri, Trollera. Vissa älskar den här sången, fast det är svårt att förstå, varför egentligen. Med tanke på alla dessa offer som dör pga någon stoned idiot i trafiken.
    Det blir totalt 6 urinprover och blodprover. Står i trådstarten om du missat det. En enkel googling på vad ett sådant läkarintyg kostar så ser du svaren klart och tydligt. 
    Sen så körde jag inte bil.. Behöver du hjälp att förstå inlägget eller vad är det frågan om?
  • Inisario
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:13:49 följande:
    Det blir totalt 6 urinprover och blodprover. Står i trådstarten om du missat det. En enkel googling på vad ett sådant läkarintyg kostar så ser du svaren klart och tydligt. 
    Sen så körde jag inte bil.. Behöver du hjälp att förstå inlägget eller vad är det frågan om?
    Yes, NU fattar jag. För att du INTE körde bil kommer transportstyrelsen straffa dig ännu mer. Och ja, självklart. 6 blod- resp urinprover kostar 5000 spänn. Stackars gamlingar i Sverige...
    Seriöst nu?
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:19:37 följande:
    Yes, NU fattar jag. För att du INTE körde bil kommer transportstyrelsen straffa dig ännu mer. Och ja, självklart. 6 blod- resp urinprover kostar 5000 spänn. Stackars gamlingar i Sverige...
    Seriöst nu?
    Läs om allt några gånger så kanske du snart kan förstå, du verkar inte riktigt hänga med.
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:19:37 följande:
    Seriöst nu?
    Det är läkarintyget som kostar. Kan du inte läsa eller? Googla så får du se vad ett sådant intyg kostar.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:23:55 följande:
    Går inte att diskutera med dig eftersom du inte verkar läsa det jag skriver. För det första undrar jag om det är värt att fortfarande lämna in proverna då dom hittills har varit rena.
    Har redan svarat på det. 
  • Anonym (Micke)
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:23:55 följande:
    Går inte att diskutera med dig eftersom du inte verkar läsa det jag skriver. För det första undrar jag om det är värt att fortfarande lämna in proverna då dom hittills har varit rena.
    Sen att jag åkte på ett ringa brott eftersom jag under påverkan av alkohol inte hade så bra omdöme som du kanske förstår? Lika så att många andra hamnar i alla möjliga slags problem som t.ex misshandlar och andra otrevligheter.

Så ja, jag gjorde ett misstag och som sagt så spelade alkoholen in en stor roll eftersom omdömet försämras och man kanske inte tänkte till riktigt noga. Men du verkar vara för trög för att förstå detta.
    Sen har jag sagt flera gånger att jag inte satt bakom ratten och skulle verkligen inte göra det under påverkan. Det var inte så att jag planerade det hela, utan det hände under inflytande av alkohol och det gick väldigt snabbt.

Tror nog många har varit med om liknande situation fast då under alkohol? Rätt känt att ni rödvinssippare håller till här.
    Ja du, sådana som du bara "råkar" göra misstag. Det är väl därför du lämnar prover...

Ta tag i dina drog- och alkoholproblem i stället är mitt råd.
  • Inisario
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 13:26:35 följande:
    Det är läkarintyget som kostar. Kan du inte läsa eller? Googla så får du se vad ett sådant intyg kostar.
    Återigen, nej det gör det inte. Har DU svårt att läsa här?
  • Anonym (jonsson)
    Anonym (Micke) skrev 2018-01-27 13:28:52 följande:
    Har redan svarat på det. 
    Ja det har du, då behöver du inte fortsätta med onödiga kommentarer/påståenden du inte har en aning om.

Om någon har varit med eller hört om ett liknande "fall" och kan bidra i tråden med någon kunskap hade det hjälpt betydligt mer. Kanske någon här som jobbar inom transportstyrelsen som har någon slags erfarenhet? 
Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?