Inlägg från: Anonym (jonsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jonsson)

Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?

Tja! Jag har blivit ombedd att lämna in läkarintyg om nykterhet till transportstyrelsen. Jag lämnar nu urin och blodprover 1 gång i månaden och skulle göra detta i 6 månader. Har bara hunnit lämna ett prov, som varit negativt. Jag var ute och festade förra helgen och så full som jag var så fastnade jag för grupptrycket och tog en partydrog.

Polisen plockade in mig och det var positivt. Dom sa att dom inte skulle skicka in det till transportstyrelsen men man vet aldrig med polisen. Är det värt att fortsätta lämna prover hos läkaren? Intyget kommer kosta mig 5000kr vill inte betala det i onödan om transportstyrelsen ändå kommer neka mig för att jag torska hos polisen. Men förutsätt nu att alla prover hos läkaren kommer vara negativa då, är det värt att fortsätta? 

Någon som varit med om samma sak och har kunskap inom detta som kan dela med sig om sina erfarenheter?
  • Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?
  • Anonym (jonsson)

Läkarintyget om nykterhet kostar visst 5000kr då man måste betala proverna själv som skickas in till transportstyrelsen. 

• Anonym (jonsson)

Ni förstår nog inte vad jag menar. Jag menar att jag just nu lämnar prover hos läkare. Det har varit negativa prover. MEN för en helg sedan när jag var ute o festade så fick jag i mig nån partydrog.
    Åkte dit för ringa. Menar nu om det fortfarande är värt att lämna dessa prover för ett intyg om nykterhet? Då intyget kommer att kosta 5000kr. Jag har inga problem med att betala för intyget. Menar om det fortfarande är värt att göra detta eftersom jag nu åkt på ett ringa narkotikabrott. Menar att om jag nu tar ut intyget och alla prover hos läkare har varit negativa? Proverna hålls på under en 6 månadsperiod. 

• Anonym (jonsson)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-27 12:33:49 följande:
    Jag förstod vad du menade och svarade ovan..

Jag har hög tro på polisen och vill hävda att de i de allra flesta fall håller vad de lovad och menar vad de säger även om det finns enstaka poliser som gör tvärtemot. 

Jag tycker därför att du ska chansa. Förutsatt att du växer upp och slutar vara så klen att du faller för grupptryck. Byt umgänge om du inte har bättre karaktär än så och ska du nödvändigtvis bruka något så gör det hemma i din ensamhet innanför fyra väggar där du inte riskerar att möta på polisen. Och använd för all del inte bilen när du är under påverkan av något för då är du inte vatten värd. 

Jag skulle absolut inte köra bil under påverkan, så var inte fallet.
  • Anonym (jonsson)
    Anonym (Micke) skrev 2018-01-27 12:46:52 följande:
    Tycker inte att det är värt det, du verkar ju inte ta det seriöst. 
    Vart har jag skrivit att jag inte tycker det är värt? Jag UNDRAR om det är värt det. Det är därför jag undrar om någon har vart med om liknande eller någon erfaren som kan svara i tråden. 
  • Anonym (jonsson)
    Anonym (Nadja) skrev 2018-01-27 12:49:04 följande:

Vad har du gjort som kunna få transportstyrelsen straffa dig "ännu mer"?

Står klart och tydligt i tråden.
  • Anonym (jonsson)

Kan ni sluta komma med onödiga påståenden som inte bidrar nått till tråden? Kommentera om ni har någon erfarenhet av detta tack.

• Anonym (jonsson)
    Anonym (Micke) skrev 2018-01-27 13:04:10 följande:
    Tror inte drogfantasterna hänger på FL. Gå tillbaka till Flashback istället.
    Detta är ingen tråd om substanser i sig. Utan om någon har varit med om liknande situation förut och har erfarenhet ang detta och beslut hos transportstyrelsen. Varför komma med onödiga inlägg om du inte kan bidra med något vettigt i tråden?
  • Anonym (jonsson)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-27 13:06:43 följande:
    Suck. Familjeliv är helt fel forum att ta upp sådana här saker på. Håll dig till Flashback. Här lever folk som tror att Cannabis är heroin och att alkohol är guds gåva till mänskligheten. 
    Verkar vara mera aktivt här. Då jag tror att det finns en hel del som varit med om liknande situation, som har erfarenhet. 
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:08:52 följande:
    Absolut. Min erfarenhet är att inte någon hamnar i den situationen utan någon anledning. Heller inte tror jag att någon behöver betala 5000 spänn för något läkarintyg som egentligen är ett blodprov. Inte ens när personen är privatförsäkrat här i Sverige.

Det finns en sång som heter Trolleri, Trollera. Vissa älskar den här sången, fast det är svårt att förstå, varför egentligen. Med tanke på alla dessa offer som dör pga någon stoned idiot i trafiken.
    Det blir totalt 6 urinprover och blodprover. Står i trådstarten om du missat det. En enkel googling på vad ett sådant läkarintyg kostar så ser du svaren klart och tydligt. 
    Sen så körde jag inte bil.. Behöver du hjälp att förstå inlägget eller vad är det frågan om?
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:19:37 följande:
    Yes, NU fattar jag. För att du INTE körde bil kommer transportstyrelsen straffa dig ännu mer. Och ja, självklart. 6 blod- resp urinprover kostar 5000 spänn. Stackars gamlingar i Sverige...
    Seriöst nu?
    Läs om allt några gånger så kanske du snart kan förstå, du verkar inte riktigt hänga med.
  • Anonym (jonsson)
    Inisario skrev 2018-01-27 13:19:37 följande:
    Yes, NU fattar jag. För att du INTE körde bil kommer transportstyrelsen straffa dig ännu mer. Och ja, självklart. 6 blod- resp urinprover kostar 5000 spänn. Stackars gamlingar i Sverige...
    Seriöst nu?
    Det är läkarintyget som kostar. Kan du inte läsa eller? Googla så får du se vad ett sådant intyg kostar.
  • Anonym (jonsson)
    Anonym (Micke) skrev 2018-01-27 13:28:52 följande:
    Har redan svarat på det. 
    Ja det har du, då behöver du inte fortsätta med onödiga kommentarer/påståenden du inte har en aning om.

Om någon har varit med eller hört om ett liknande "fall" och kan bidra i tråden med någon kunskap hade det hjälpt betydligt mer. Kanske någon här som jobbar inom transportstyrelsen som har någon slags erfarenhet? 
Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?