• medioker

Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?

Hej!

Har länge haft barnlängtan, men i höst är det äntligen dags för mig att sluta med mina p-piller och påbörja bebisverkstaden "lite smått" :) Några fler i liknande sits? Hade varit kul att vara ett gäng under "väntetiden" och tiden man försöker osv..

• Svar på tråden Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?
  • Anonym (Tessa)
    Bambi91 skrev 2018-01-30 17:04:46 följande:
    Ja det är nog svårt Ja, du får be de i butiken att lägga

ut en "bana" men grus som man kan köra runt i butiken så man kan prova lite, haha! :D
    Hittade nu även Emmaljunga Mondial De Luxe, den var ju väldigt fin! Föredrar faktiskt den före Stokke rent utseendemässigt. Plus att det känns som att en varukorg av stål är lättare att hålla ren på grusvägar... fast grejerna där i kanske blir smutsiga istället! :O Hur ska man lyckas välja?!
  • TrueLove12
    Anonym (Tessa) skrev 2018-02-10 12:10:47 följande:

Kul, välkommen in hit! :D 

Tråkigt att din familj inte stöttar dig i detta :( Vi får hålla ihop i gruppen! :) Vad har du tittat på och planerat hittills?

Tackar så mycket:)

Ja d är tråkig men håller dom på avstånd när de gäller detta.

Ja har blivit erbjuden bebis kläder vagn m.m så har fått hem lite av saker och ting.

Ja gör äl tester nu under helgen vart negativt tyvärr men ska testa imorgon igen.

Planerar och tittar på tex?
  • Anonym (Tessa)
    TrueLove12 skrev 2018-02-10 13:32:08 följande:

Tackar så mycket:)

Ja d är tråkig men håller dom på avstånd när de gäller detta.

Ja har blivit erbjuden bebis kläder vagn m.m så har fått hem lite av saker och ting.

Ja gör äl tester nu under helgen vart negativt tyvärr men ska testa imorgon igen.

Planerar och tittar på tex?

Jag tänkte om du hade börjat titta på t.ex. Barnvagn men det hade du ju redan fått hem! Kul! :) vad är det för vagn?
  • Bambi91
    Anonym (Tessa) skrev 2018-02-10 12:12:31 följande:

Hittade nu även Emmaljunga Mondial De Luxe, den var ju väldigt fin! Föredrar faktiskt den före Stokke rent utseendemässigt. Plus att det känns som att en varukorg av stål är lättare att hålla ren på grusvägar... fast grejerna där i kanske blir smutsiga istället! :O Hur ska man lyckas välja?!

Så många alternativ!! Haha, ja är ättesvårt ju. Men vi beställde faktiskt vagn igår, de hade massa rea på babyland så fick den för typ 3000 billigare än annars, köpte bilstol o allt sånt med, allt i Britax :D blev smile 2, vi var i butik först o prova den igen, kändes verkligen supersmidig och var jättelätt o fälla ihop. Min PV fastna för dem då med så var han som pusha på att beställa nu när det var billigt, haha! :D
  • TrueLove12
    Anonym (Tessa) skrev 2018-02-11 09:14:17 följande:

Jag tänkte om du hade börjat titta på t.ex. Barnvagn men det hade du ju redan fått hem! Kul! :) vad är det för vagn?

Ja fick av kompis en svart kommer inte ihåg märket dock sen fick ja även bilbarnstol och sitt/liggdel till vagnen för 300kr

Sen får ja bebis kläder bodyssar, strumpor,byxor,tröjor m.m sen babysitter bärsele har ja hämtat ännu sen hade hon ännu mer saker som bara ligger så ja ska få en barnvagn till andra saker med:) behöver inte ge något för de så hon tycker de är bra att se kommer till användning.

Ja kab säkert skicka lite bilder :)
  • TrueLove12

• TrueLove12

Detta har ja fått hithills och lite till

• TrueLove12

• TrueLove12

Fick posetivt med äl test idag äntligen

Andra gången jag får posetivt sen jag tog ut p staven i nov

• Anonym (Tessa)
    Bambi91 skrev 2018-02-11 11:41:31 följande:
    Så många alternativ!! Haha, ja är ättesvårt ju. Men vi beställde faktiskt vagn igår, de hade massa rea på babyland så fick den för typ 3000 billigare än annars, köpte bilstol o allt sånt med, allt i Britax :D blev smile 2, vi var i butik först o prova den igen, kändes verkligen supersmidig och var jättelätt o fälla ihop. Min PV fastna för dem då med så var han som pusha på att beställa nu när det var billigt, haha! :D
    Åh wow!! Grattis till inköpet, det blev säkert otroligt prisvärt!! Solig Längtar efter att få testa själv, och beställa/köpa! Vågar dock inte förrän vi vet om det är en eller två bebisar, jag har tydligen lite tvillingar i släkten (längre bak) så det är ju inte helt omöjligt att det skulle bli så också! Flört
  • Anonym (Tessa)
    TrueLove12 skrev 2018-02-11 13:55:26 följande:

Fick posetivt med äl test idag äntligen

Andra gången jag får posetivt sen jag tog ut p staven i nov

Kul!! Bara att mysa på idag då! Flört Och härligt att ha fått tag på så mycket grejer till en billig penning! Glad
  • Bambi91
    Anonym (Tessa) skrev 2018-02-11 14:21:42 följande:

Åh wow!! Grattis till inköpet, det blev säkert otroligt prisvärt!!  Längtar efter att få testa själv, och beställa/köpa! Vågar dock inte förrän vi vet om det är en eller två bebisar, jag har tydligen lite tvillingar i släkten (längre bak) så det är ju inte helt omöjligt att det skulle bli så också! 

Haha nä jag sa det till min pojkvän med, hans bröder är tvillingar, men han ville köpa ändå, eftersom vagnen är helt ny sen så kan man säkert sälja till ganska bra andrahands pris i värsta fall :D

När var det ni skulle börja försöka nu igen? :))
  • TrueLove12
    Anonym (Tessa) skrev 2018-02-11 14:23:25 följande:

Kul!! Bara att mysa på idag då!  Och härligt att ha fått tag på så mycket grejer till en billig penning! 

Japp får se när de blir.

Oja sen fick ja barn sakerns från den andre kompisen helt gratis vagn osv med
Svar på tråden Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?