• Anonym (ledsen)

Killen säger att abort inte är en stor grej

Hej, Jag märkte att jag blev gravid för ungefär 2 veckor sen och det var med min kk, går på p-piller men lyckades på något sätt bli gravid ändå. Hur som helst så sa jag det till honom och han sa direkt ABORT. Jag frågade om han kunde följa med mig som stöd och han svarade att han ser mig som ett sexobjekt bara och att jag var dum som tänkte att han skulle vara där som stöd till mig. Jag sa att abort inte är en sak som tjejer vill gå igenom och han svarade att jag gjorde saker stort i mitt huvud och att han vet om många tjejer som gjort abort utan att någon följde med. Därefter skrev han att jag ba var drama. Han ville inte heller att jag skulle be min kompis följa med för hon kan sprida saker... Jag vill bara ha ett annat perspektiv av allt detta, om det är jag som gjort något fel? Han tar som det är en självklarhet att jag överdriver. Vill påpeka att vi har förflutet och varit tsm för några år sen. Jag blockade honom nu för blev så ledsen. 

• Svar på tråden Killen säger att abort inte är en stor grej
  • Nomanisanisland
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-14 12:11:31 följande:
    Fast han är inte skyldig att se till att det blir en abort. Inte hans beslut, inte hans ansvar. Om man nu anser att det är kvinnan som bestämmer över sin kropp. Då är mannen ute ur bilden.
    Fast han är ju lika ansvarig för följderna, det vill säga barnet. 
  • Anonym (Mella)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-15 09:40:46 följande:

Det är klart att ingen kan tvinga honom. Men det är grovt oansvarigt, ynkligt och ryggradslöst. En riktig karl gör inte fler på smällen än han klarar av att ta ansvar för, i dess olika former.

Han har inget ansvar för aborten.
  • Anonym (Mella)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-15 09:44:37 följande:

Men herregud. Vi talar om vuxna människor, inte om barn. Klart ingen behöver eller måste eller kan tvingas. Och lika självklart är att man som vuxen människa tar ansvar för de situationer man har valt att vara med om att orsaka.

Aborten är hennes ansvar om hon beslutar sig för en abort.
  • Anonym (Mella)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-15 09:47:21 följande:

Fast han är ju lika ansvarig för följderna, det vill säga barnet. 

Jag håller med. Han måste försörja barnet och helst vara en närvarande far.
  • Anonym (Blä)
    Liv863 skrev 2018-01-30 17:27:31 följande:

Men vad väntar du sig när du skaffar ett ?kk?, självklart ser han sig som ett sexobjekt. Och vill göra abort, hur kan du vara förvånad?

Men vilket onödigt svar! Bara för att man är kk är man inte bara ett sexobjekt. Man kan ha en fin vänskaplig relation ändå såklart. Förvånad kanske hon inte är, men givetvis är hon värd ett respektfullt bemötande och stöd! Han verkar dock vara en stor idiot så hon borde dumpa aset.
  • Kusin Krakel
    Nomanisanisland skrev 2018-02-15 09:46:49 följande:

På ren svenska så är varje (penetrerande) heterosexuellt samlag ett indirekt medgivande till att det kan komma att orskaa en grossess som kan leda till att det blir ett barn för vilket man har ansvar för. Och sett i det ljuset får man räkna med, särskilt om man motsätter sig ett barn, att det också kan innebära en abort. Och man är som man precis lika ansvarig som kvinnan för att den situationen har uppkommit. Och då är det minst man kan göra att pallra sig dit och följa med. Tycker jag, som man.

Det verkar i ditt sätt att uttrycka dig som att du argumenterar mot mig, men jag förstår inte vad vi är oense om.
  • Nomanisanisland
    Kusin Krakel skrev 2018-02-15 16:07:25 följande:
    Det verkar i ditt sätt att uttrycka dig som att du argumenterar mot mig, men jag förstår inte vad vi är oense om.
    Ber om ursäkt, kan ha svarat på fel inlägg. Inte meningen att skapa polemik där sådan inte föreligger.
  • Zoja
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-14 23:50:10 följande:
    Och i samma anda så bestämmer han över sitt val att inte närvara vid aborten.
    Vart kommer den kommentaren ifrån? Du har tjatat och tjatat om min första kommentar, som du uppenbarligen inte läste helt och förstod eftersom du inte släppte det förrän efter att jag förklarat om och om igen vad jag skrev i mitt första inlägg. Och nu kommer det här out of the blue. 
  • Zoja
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-14 23:50:10 följande:
    Och i samma anda så bestämmer han över sitt val att inte närvara vid aborten.
    Eller är det här vad du egentligen ville säga från första början? I så fall känns det väldigt utdraget att inte bara göra det..
  • Anonym (Mella)
    Zoja skrev 2018-02-16 21:49:08 följande:

Vart kommer den kommentaren ifrån? Du har tjatat och tjatat om min första kommentar, som du uppenbarligen inte läste helt och förstod eftersom du inte släppte det förrän efter att jag förklarat om och om igen vad jag skrev i mitt första inlägg. Och nu kommer det här out of the blue. 

Vilken kommentar har jag inte läst helt menar du?

Det kan knappast vara out of the Blue för dig,

det är ju du som anser att man bestämmer över sig själv.
  • Anonym (Mella)
    Zoja skrev 2018-02-16 21:50:25 följande:

Eller är det här vad du egentligen ville säga från första början? I så fall känns det väldigt utdraget att inte bara göra det..

Jag ville inte säga någonting. Jag ville fråga hur du tänkte.
  • Zoja
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-17 10:43:38 följande:
    Vilken kommentar har jag inte läst helt menar du?

Det kan knappast vara out of the Blue för dig,

det är ju du som anser att man bestämmer över sig själv.
    Du frågade gång på gång efter mitt första inlägg om mannen också fick bestämma eller om kvinnan fick göra abort om mannen inte ville det. Jag skrev från början att det är kvinnans val. Förstår liksom inte hur det kan vara svårt att förstå. Sen helt plötsligt skriver du att mannen inte måste vara med under aborten. Så jo, det kom rätt out of the blue om man kollar på hur vår diskussion har sett ut.
  • Anonym (Mella)
    Zoja skrev 2018-02-17 11:12:53 följande:

Du frågade gång på gång efter mitt första inlägg om mannen också fick bestämma eller om kvinnan fick göra abort om mannen inte ville det. Jag skrev från början att det är kvinnans val. Förstår liksom inte hur det kan vara svårt att förstå. Sen helt plötsligt skriver du att mannen inte måste vara med under aborten. Så jo, det kom rätt out of the blue om man kollar på hur vår diskussion har sett ut.

Ja precis du anser att kvinnan bestämmer över sig själv, men då har mannen lika stor rätt att bestämma över sig själv att han inte ska följa med henne.
Svar på tråden Killen säger att abort inte är en stor grej