• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av pojknamnen på topplistan gillar du MINST?
  • viseversa
    gahadas skrev 2018-02-02 20:34:31 följande:
    William
    Oskar
    Liam
    Lucas
    Oliver
    Alexander
    Elias
    Hugo
    Noah
    Adam
    Liam helt klart. Så fantasilöst och WT.
  • fjanten

Gillar Hugo minst.

Gillar William och Alexander mest (delad 1:a plats av namnen på listan).

• fluu

Har väldigt svårt för Liam, Oliver, William, Adam och Lucas med den stavningen. Liam är väl allra värst.

De andra namnen gillar jag/tycker är bra. Speciellt gillar jag Alexander och Oskar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusin Krakel

Jag röstade på Adam. Jag är dock inte trött på det då jag inte känner något barn som heter det. Däremot är det ett namn som jag har haft väldigt svårt för alltid, sedan jag hörde det som barn. Vet i te varför, tycker bara inte om det.

Hugo, William pch Oskar rycker jag är namn i en stil som varit poppis väldigt väldigt länge och som jag därför är lite trött på.

Finaste namnet är nog Lukas, även om det delvis kvalar in i motiveringen ovan.

• pinoisme

Tycker minst om William, Liam och Oliver. Tror helt enkelt att jag inte är så förtjust i bokstaven i? Gillar Hugo och Oskar mest.

• Nimzay

Tycker minst om Noah, har aldrig gillat det namnet, tycker det låter väldigt fult om jag ska va helt ärlig, och kan liksom på något sätt inte se det som ett pojknamn. 
    Bäst av de namnen gillar jag Hugo och Alexander.

• gisela85

Ogillar Noah och Lucas - jag tycker att det är bisarrt hur bibliska namn som aldrig har varit vanliga som tilltalsnamn innan plötsligt kan bli det, och inte bara i Sverige men i hela västvärlden. Vad hände? Varför just dessa namn? Är det en kändis eller en karaktär i en film som heter så som jag har missat?

Liam är inte heller någon höjdare men det är ju ett smeknamn av William som är traditionellt så låt gå.

Gillar Oskar och Hugo mest!

• annabellelee

Liam gillar jag minst, eftersom det känns som ett typiskt innenamn som är jättefina i några år och sedan känns "så 2017". Noah är nästan lika illa. Resten av namnen tycker jag om!

• Venenum

Hugo gillar jag minst - men jag ogillar inte direkt namnet, tycker bara det är intetsägande. 

Elias gillar jag mest och har velat döpa eventuell son till sedan jag var liten. Benjamin borde också finnas på topplistan eftersom det är ett jättefint pojknamn ;)

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Persikaplommon

Liam om efternamnet är ej brittisk.

Jag tycker det låter alltid hemskt med svenska efternamn till.

Annars Lucas.

• Fru Ve
    spöke skrev 2018-02-02 18:58:43 följande:

Vilket av namnen på förra årets topplista tycker du minst om / är mest trött på? Varför?
    (Och vilket är ditt favoritnamn på listan?)

Undrar Spöke

www.familjeliv.se/forum/thread/78428643-vilket-av-flicknamnen-pa-topplistan-gillar-du-minst

Liam ger inga bra vibbar så det gillar jag minst. Tycker också William och Lucas är så tjatiga namn. Känns som halva mina barns skola/förskola heter så....

Är egentligen inte så jätteförtjust i något av namnen. De är OK men alla känns för vanliga och lite tråkiga. Måste jag välja tar jag Adam eller Oskar.
  • annieh897

Liam är uttjatat. Lucas har jag aldrig riktigt gillat.
    Jag gillar Elias och Oskar.

Svar på tråden Vilket av pojknamnen på topplistan gillar du MINST?