• Anonym (Prins och prinsessan)

Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?

Ja eller nej?
    Alltås, är det avgörande?

• Svar på tråden Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?
  • Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?)
    Tecum skrev 2024-06-16 17:40:16 följande:
    Jag är man och förstås inte helt säker, men jag har/hade flera bekanta som jag tror var oskulder, eller åtminstone väldigt oerfarna då varken jag eller andra sett dem med en kvinna. Och de var absolut inga kufar utan sociala och trevliga personer som borde haft lättare att få ihop det än vissa andra jag känner. Så därför reagerar jag på stolliga påståenden att alla äldre oskulder är asociala kufar.

Sen undrar jag precis som "Hyllemor" varför det skulle vara en så drastisk skillnad emellan den som aldrig legat och den som haft ett eller ett fåtal ligg för ett antal år sedan?
    Skönt att det finns nyanserade personer här! Kan nästan vara tvärtom som du skriver, tror många oerfarna är väldigt artiga, snälla, blyga, välutbildade etc. Men kanske aldrig riktigt har fått bekräftelse och därför har dåligt självförtroende. Såklart att många som levt ensamma länge lägger på sig vanor, men tror det är många som lever i förhållande också gör, att man kanske tar personer för givet, inte anstränger sig etc. Men jag tror ändå att många som levt singel länge verkligen kommer anstränga sig för att att få  det att fungera och säkerligen då på ett väldigt oegostiskt sätt, i rädsla av att förlora det man äntligen lyckats få.
  • Tecum
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2024-06-16 18:01:26 följande:
    Skönt att det finns nyanserade personer här! Kan nästan vara tvärtom som du skriver, tror många oerfarna är väldigt artiga, snälla, blyga, välutbildade etc. Men kanske aldrig riktigt har fått bekräftelse och därför har dåligt självförtroende. Såklart att många som levt ensamma länge lägger på sig vanor, men tror det är många som lever i förhållande också gör, att man kanske tar personer för givet, inte anstränger sig etc. Men jag tror ändå att många som levt singel länge verkligen kommer anstränga sig för att att få  det att fungera och säkerligen då på ett väldigt oegostiskt sätt, i rädsla av att förlora det man äntligen lyckats få.
    Så tror jag också, om de äntligen fått  till en relation är de motiverade att behålla den. Känner en som fick sin första relation vid 50+, både sambo och bonusbarn. De är fortfarande ihop.
  • Anonym (Deffen)
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2024-06-16 18:01:26 följande:
    Jag vet inte vad du och tecum tror kufar egentligen är. Någon som lägger på sig ovanor, blyg, oerfaren och har dåligt självförtroende pga utebliven bekräftelse är antagligen en kuf. 
  • Tecum
    Anonym (Deffen) skrev 2024-06-16 18:46:07 följande:
    Jag vet inte vad du och tecum tror kufar egentligen är. Någon som lägger på sig ovanor, blyg, oerfaren och har dåligt självförtroende pga utebliven bekräftelse är antagligen en kuf. 
    Då finns det många kufar som är i relationer...Flört Även de som är i relationer får ovanor som kan ställa till det i nästa förhållande.
    Anonym (Deffen) skrev 2024-06-16 18:46:07 följande:

kuf

uttal: k??f

person som avviker från det som anses normalt; underlig (och enstörig) personSynonymer: originalexcentrikersärlingenslingenstöringkurreprisseAnvändning: En kuf är inte en nörd. Kufen frodas i klena sociala nätverk och har få om ens några vänner. En kuf är ett ofta något äldre original.Etymologi: Sedan 1900. Av kufisk. Ordet spåras till den arabiska skriften som utvecklades i staden Kufa nära Bagdad i Irak. Kufisk skrift är en ovanligt svårläst skrivstil som bland annat användes på mynt som ursprungligen kom därifrån.
  • Anonym (Deffen)
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2024-06-16 19:57:47 följande:

kuf

uttal: k??f

person som avviker från det som anses normalt; underlig (och enstörig) personSynonymer: originalexcentrikersärlingenslingenstöringkurreprisseAnvändning: En kuf är inte en nörd. Kufen frodas i klena sociala nätverk och har få om ens några vänner. En kuf är ett ofta något äldre original.Etymologi: Sedan 1900. Av kufisk. Ordet spåras till den arabiska skriften som utvecklades i staden Kufa nära Bagdad i Irak. Kufisk skrift är en ovanligt svårläst skrivstil som bland annat användes på mynt som ursprungligen kom därifrån.
    Tecum skrev 2024-06-16 19:09:07 följande:
    Då finns det många kufar som är i relationer...Flört Även de som är i relationer får ovanor som kan ställa till det i nästa förhållande.

45-åriga manliga oskulder är troligen detta. Vet inte vad det är du/ ni vill komma fram till? Låter mest som konstiga förklaringsmodeller där kufiskheten hos de 45-åriga oskulderna ska "ursäktas" på något sätt. Någon form av påstående att de är så fina och att det är så oförklarligt. Är ni kufar själva och känner er träffade?
    Anonym (Deffen) skrev 2024-06-16 20:08:06 följande:
    Tecum skrev 2024-06-16 19:09:07 följande:

45-åriga manliga oskulder är troligen detta. Vet inte vad det är du/ ni vill komma fram till? Låter mest som konstiga förklaringsmodeller där kufiskheten hos de 45-åriga oskulderna ska "ursäktas" på något sätt. Någon form av påstående att de är så fina och att det är så oförklarligt. Är ni kufar själva och känner er träffade?
    Tror vi menar att de flesta äldre oskulder inte behöver avvika socialt, att man är underlig och en enstöring. Ett de flesta inte är original, excentriker, särlingar, enslingar etc etc. Detta är i all fall vad jag lägger i adjektivet kufisk.
  • Anonym (Deffen)
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2024-06-16 20:26:47 följande:
    Tror vi menar att de flesta äldre oskulder inte behöver avvika socialt, att man är underlig och en enstöring. Ett de flesta inte är original, excentriker, särlingar, enslingar etc etc. Detta är i all fall vad jag lägger i adjektivet kufisk.
    Det finns naturligtvis olika grader. Någon form av kufiskhet har dom generellt. Det är fasen inte hjärnforskning. Det beror heller inte på att "kvinnor har så högt ställda krav" eller något annat blaj som försöker lägga över ansvaret för männens kufiskhet på någon annan. Tecum menade t ex att "rätt kvinna" skulle fixa den kufiska mannen på något sätt.- Kufiskt tankemönster.
  • Anonym (Elena)
    Varför skulle det vara tvärtom?
    Menar du att oerfarna oskulder skulle vara artigare, snällare, mer välutbildade och mer tacksamma än normala karlar som inte är oskulder eller!?
    Då kan du inte träffat på eller varit tillsammans med så många karlar själv då?

Alla karlar - ja faktiskt alla jag har varit tillsammans med eller bara haft som kk (och det är ganska många) har varit artiga, snälla, tacksamma och inte alls tagit något för givet.. Flera har också varit välutbildade..(fast det är sekundärt) Även fast ingen av dom har varit oskuld..

Sen har jag träffat oerfarna (utan att gå vidare till att ligga pga deras beteende)  som betett sig konstigt, obehagligt och varit riktiga egoister.
    Så att säga att oskulder automatiskt skulle vara snällare, trevligare och mindre egoistiska och att dom skulle anstränga sig mer än andra män bara för att dom inte skulle ta det för givet.. är ju bara så FEL!

Eller är det något du bara absolut vill tro för att du själv är oerfaren eller har en oerfaren man, eller?

Om du är man själv hur kan du veta att oerfarna män är snällare och mindre egoistiska än erfarna män? Bara för att EN har varit det..
    Om du är kvinna så kan du ju inte ha mycket erfarenhet av män om du tror att det ligger till så..

Nej en man som tex har varit gift länge lägger absolut inte på sig lika många dumma vanor som en man som levt som eremit i hela sitt liv och aldrig behövt ta hänsyn till någon annan än sig själv!
  • Pehrmedh
    Anonym (Deffen) skrev 2024-06-16 20:43:49 följande:
    Det finns naturligtvis olika grader. Någon form av kufiskhet har dom generellt. Det är fasen inte hjärnforskning. Det beror heller inte på att "kvinnor har så högt ställda krav" eller något annat blaj som försöker lägga över ansvaret för männens kufiskhet på någon annan. Tecum menade t ex att "rätt kvinna" skulle fixa den kufiska mannen på något sätt.- Kufiskt tankemönster.
    Behöver inte vara kufisk, men annorlunda på något sätt och det behöver inte vara till det negativa.
  • Anonym (Deffen)
    Pehrmedh skrev 2024-06-16 23:32:30 följande:
    Behöver inte vara kufisk, men annorlunda på något sätt och det behöver inte vara till det negativa.
    Tillräckligt annorlunda för att vara en 45-åriga oskuld. Behöver inte vara negativt, men är troligen det för det här till det normala att vilja ligga.
Svar på tråden Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?