• Anonym (Prins och prinsessan)

Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?

Ja eller nej?
    Alltås, är det avgörande?

• Svar på tråden Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?
  • Ezmeraldah
    Överste Senap skrev 2025-10-06 15:09:17 följande:
    Nöjde jag mig med första bästa? Varför hoppade jag inte till nästa tjej när jag nu fått upp smaken för sex? Hmm, kanske för att jag var kär i henne?
    Men snälla, jag har aldrig påstått att man inte kan bli kär i den första man har sex med. Den första jag hade sex med var jag ihop med. Var i och för sig 15 år men ändå. Det är klart att det händer. Det jag menar är att jag inte delar uppfattningen om att oskulder generellt skulle vara mer seriösa eller trogna och allt det där som folk påstår i tråden. 
  • idealistmakaroner
    Ezmeraldah skrev 2025-10-06 18:50:50 följande:
    Hellre en oskuld en nån med tråkig humor som slänger sig med ordvitsar.
    Håller med, det hade blivit oskulden!
  • Ezmeraldah
    idealistmakaroner skrev 2025-10-06 19:08:38 följande:
    Håller med, det hade blivit oskulden!
    Så du lägger av med ordvitsarna nu? Skönt. 
  • ClumsySmurf
    Eurydike skrev 2024-06-16 17:40:01 följande:
    Absolut! Jag träffade en ganska oerfaren man igår. Vi drack vin och tecknade fittor. Det var jättetrevligt 🤩🍷🌭🌭

Jag är så oerfaren på att rita att det skulle se ut som att jag aldrig sett en fitta

• idealistmakaroner
    Ezmeraldah skrev 2025-10-06 19:52:35 följande:
    Så du lägger av med ordvitsarna nu? Skönt. 
    Var det där en ORDer, eller finner du inga ord? Ett charmigt svar!
  • Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?)

Jag är oskuld och snart 49 år. Hoppas jag inte är helt förstörd även fast jag aldrig haft sex, men ser fram mot att träffa någon som jag kan dela resten av livet med. Någon som kan få ta del av den kärlek jag hoppas jag har inom mig, att få dela vardag och upplevelser. Att få stöttning och stötta varandra i vardagen etc etc. Är livrädd för att den jag möter blir skrämd av mig och flyr när hon får reda på mitt bagage, att jag har en livssorg inom mig och som jag äntligen kanske får dela det som jag drömt om hela livet, hoppas det inte gör att den människan sviker mig och får mig att bli ännu mindre. Att jag en gång för alla då ger upp. För jag hoppas jag är snäll, lyhörd, generös, rolig, omtänksam, kärleksfull etc. Men bara att jag inte lyckats ha sex eller ett förhållande så gör det mig inte det ett monster, det hoppas jag inte i alla fall. Men det är oerhört lätt att oskuld definierar sitt liv så till slut, att man känner att livet är slut, att ingen vill ha en. Att man bara är oskuld, att det är det enda man är. Men hoppas jag hittar rätt någon gång och någon som inte flyr, utan behandlar mig med nyfikenhet istället för fördömande. Men hoppas detta inte slutar som en dröm...

• Anonym (Hon)
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2025-10-06 20:32:01 följande:

Jag är oskuld och snart 49 år. Hoppas jag inte är helt förstörd även fast jag aldrig haft sex, men ser fram mot att träffa någon som jag kan dela resten av livet med. Någon som kan få ta del av den kärlek jag hoppas jag har inom mig, att få dela vardag och upplevelser. Att få stöttning och stötta varandra i vardagen etc etc. Är livrädd för att den jag möter blir skrämd av mig och flyr när hon får reda på mitt bagage, att jag har en livssorg inom mig och som jag äntligen kanske får dela det som jag drömt om hela livet, hoppas det inte gör att den människan sviker mig och får mig att bli ännu mindre. Att jag en gång för alla då ger upp. För jag hoppas jag är snäll, lyhörd, generös, rolig, omtänksam, kärleksfull etc. Men bara att jag inte lyckats ha sex eller ett förhållande så gör det mig inte det ett monster, det hoppas jag inte i alla fall. Men det är oerhört lätt att oskuld definierar sitt liv så till slut, att man känner att livet är slut, att ingen vill ha en. Att man bara är oskuld, att det är det enda man är. Men hoppas jag hittar rätt någon gång och någon som inte flyr, utan behandlar mig med nyfikenhet istället för fördömande. Men hoppas detta inte slutar som en dröm...

Hur kommer det sig att du aldrig hittat någon? Om en kille är oskuld spelar mindre roll.  Har han något stort problem som är anledningen kan det vara ett stort nej-tack.  

Vad är det för livssorg? 
  • Ezmeraldah
    ClumsySmurf skrev 2025-10-06 19:53:32 följande:

Jag är så oerfaren på att rita att det skulle se ut som att jag aldrig sett en fitta

Ta en krokikurs?
    Anonym (Hon) skrev 2025-10-06 20:53:19 följande:
    Hur kommer det sig att du aldrig hittat någon? Om en kille är oskuld spelar mindre roll.  Har han något stort problem som är anledningen kan det vara ett stort nej-tack.  

Vad är det för livssorg? 
    Jag ser mig som en normal men känslig person som inte lärt sig spelet. Att jag inte har hårdheten eller självförtroendet för att ta smällarna om den andra inte känner lika. Att jag inte har de forum som behövs för att bli intresserad av någon, att det krävs mycket tid för mig att bli intresserad på riktigt. Då är det oftast för sent. Att man nått punkten där det är svårt att växla från kompis till något annat. För kvinnor tycker om mig, men de lyckas inte riktigt bli romantiskt intresserade av mig. Gissningsvis för att jag inte vågar visa något. Och till slut vågar man inte längre. Plötsligt har det gått massvis med år, det blir en vardag som man liksom överlever, och man saknar naturliga platser att hitta någon på och då slutar man nog att se sig som en sexuell person för en annan människa.  Sedan har man ju en sexdrift såklart. Men som många tror så är inte denna egoistisk. Tror många manliga oskulder drömmer om att tillfredsställa en kvinna, inte att själv bli tillfredställd.

Men livssorgen är såklart att man står utanför världen som är självklar för de flesta, att inte få uppleva sex, relationer, närhet, gräl, dela resor, städa ihop etc etc  
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-10-06 18:49:54 följande:
    Mina föreställningar bygger främst på egna erfarenheter. Vi har helt enkelt olika erfarenheter av manliga oskulder. Jag vet inte hur många manliga oskulder du har haft sex med men jag delar inte alls din uppfattning. Eller hur vet du att det är så som du påstår? 
    Du måste vara en ovanlig person som har haft sex med så många äldre manliga oskulder att du kan uttala dig med statistisk säkerhet om hur de beter sig efteråt...Flört

Jag uttalar mig dels av egen erfarenhet då jag vara sen med tjejer, dels av vad jag sett i omgivningen av personer som fått chansen till en relation i mogen ålder. Har sett hur de gör allt de kan för att vårda den...

Men det är klart att man inte kan dra alla över en kam, de är individer som alla andra.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2025-10-06 21:05:30 följande:
    Jag ser mig som en normal men känslig person som inte lärt sig spelet. Att jag inte har hårdheten eller självförtroendet för att ta smällarna om den andra inte känner lika. Att jag inte har de forum som behövs för att bli intresserad av någon, att det krävs mycket tid för mig att bli intresserad på riktigt. Då är det oftast för sent. Att man nått punkten där det är svårt att växla från kompis till något annat. För kvinnor tycker om mig, men de lyckas inte riktigt bli romantiskt intresserade av mig. Gissningsvis för att jag inte vågar visa något. Och till slut vågar man inte längre. Plötsligt har det gått massvis med år, det blir en vardag som man liksom överlever, och man saknar naturliga platser att hitta någon på och då slutar man nog att se sig som en sexuell person för en annan människa.  Sedan har man ju en sexdrift såklart. Men som många tror så är inte denna egoistisk. Tror många manliga oskulder drömmer om att tillfredsställa en kvinna, inte att själv bli tillfredställd.

Men livssorgen är såklart att man står utanför världen som är självklar för de flesta, att inte få uppleva sex, relationer, närhet, gräl, dela resor, städa ihop etc etc  
    Svårt då om du synbart är ointresserad . Vi skulle aldrig komma till. 
    Anonym (Hon) skrev 2025-10-06 21:28:22 följande:
    Svårt då om du synbart är ointresserad . Vi skulle aldrig komma till. 
    Nä, så är det säkert, säkert synd då jag garanterat missat massvis med chanser. Sedan har jag ju haft oturen att få kvinnor visar romantiskt intresse för mig, fast allt hänger garanterat ihop (dåligt självförtroende, inte se vad som är intresse hos den andra, inte hon inte visar något mot mig då jag är rädd och verkar ointresserad). Men tro mig, jag hade säkert varit intresserad om vi mötts (är ändå ytligt intresserad av de flesta...), bara att jag inte hade visat det (eller vågat göra det när du redan hade gett upp), tyvärr!
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-10-06 21:22:55 följande:
    Du måste vara en ovanlig person som har haft sex med så många äldre manliga oskulder att du kan uttala dig med statistisk säkerhet om hur de beter sig efteråt...Flört

Jag uttalar mig dels av egen erfarenhet då jag vara sen med tjejer, dels av vad jag sett i omgivningen av personer som fått chansen till en relation i mogen ålder. Har sett hur de gör allt de kan för att vårda den...

Men det är klart att man inte kan dra alla över en kam, de är individer som alla andra.
    Alltså vem är det som uttalar sig med säkerhet? (Svar: Du!) Jag har inte sagt nåt om statistik. Du frågade var jag hade fått mina föreställningar ifrån. Och jag svarade att jag utgår från egna erfarenheter och att jag inte delar din uppfattning. Du tycker dig veta hur det ligger till och det får stå för dig. Jag håller bara inte med. Utifrån den erfarenhet jag har skulle jag absolut inte ligga med en oskuld, nej.
  • Tecum
    Anonym (Någon som vet eller gissar ni bara?) skrev 2025-10-12 20:24:05 följande:

Lite intressant kanske?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ny-studie-om-vuxna-som-aldrig-haft-sex-latt-att-det-blir-ond-cirkel-nar-man-har-missat-chansen-i-tonaren

Klart intressant, den visar att sexlösa utgör 1% av befolkningen, har högre utbildning och inkomst än genomsnittet, har oftare glasögon och är olyckligare. Svagheten är att man inte skiljer mellan frivilligt och ofrivilligt sexlösa, det borde inte varit något problem. Inte heller fick vi svar på om den grupp som hade mental ohälsa utvecklat det innan eller efter de upplevt sig som sexlösa.
  • Anonym (Inte så lätt alltid)

Det hade varit intressant att veta vad vanliga män tycker om kvinnor som inte haft sex i nämnda ålder?

Om det skulle handla om kvinnor som ser normala ut i övrigt, tar hand om sin hälsa och kropp samt har vänner och familj, kvinnor är med ett vanligt socialt liv annars?

Och med vanliga män så menar jag män som har haft sex och är normala i huvudet, inga diagnoser utan snittet av män helt enkelt. 

• MrTintin
    Anonym (Inte så lätt alltid) skrev 2025-10-12 22:04:05 följande:

Det hade varit intressant att veta vad vanliga män tycker om kvinnor som inte haft sex i nämnda ålder?

Om det skulle handla om kvinnor som ser normala ut i övrigt, tar hand om sin hälsa och kropp samt har vänner och familj, kvinnor är med ett vanligt socialt liv annars?

Och med vanliga män så menar jag män som har haft sex och är normala i huvudet, inga diagnoser utan snittet av män helt enkelt. 

Jag  blev av med oskulden för inte så länge sedan och hade kanske blivit förvånad att träffa på en tjej som var oskuld i samma ålder. Men om vi varit attraherade av varandra så hade det inte varit ett hinder för mig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Inte så lätt alltid) skrev 2025-10-12 22:04:05 följande:

För min del skulle de funka bra med en relation. T.ex har frun en väninna som inte har haft någon. Nu är det ju inte aktuellt, men OM det skulle vara så att vi båda var singlar och tycke uppstod, så skulle jag inte se hennes oerfarenhet som ett problem.
  • Anonym (Tjej)

Nej. Något står ju inte rätt till. Förlorade oskulden som 14-åring och det kändes rätt att göra det med pojkvännen jag hade då. Det hade blivit ett alldeles stort glapp med förutom att det är fel att inte ha haft sex innan 45 års ålder.

Svar på tråden Män och kvinnor - kan ni tänka Er en 45-årig oskuld?