• Anonym (ewg)

Mitt tålamod med feminister är slut

Hur kommer det sig att Sverige är så jäkla extremfeministiskt när kvinnor i själva verket har det så bra här ? Mitt tålamod är så jävla slut med dessa grinkärringar. 

• Svar på tråden Mitt tålamod med feminister är slut
  • Anonym (J.N.)
    Anonym (M) skrev 2024-09-25 04:45:49 följande:

Skaffa utländsk tjej, inte från västvärlden. de är feta, saknar identitet och värderingar och spyr ur sig denna frustration på alla i dess väg gärna de män de blivit itutade att hata. De kan ha varandra, jag och mina vänner väljer utländska riktiga kvinnor. 

Läs ditt eget inlägg så inser du att den som spyr ut sin frustration mest nog är du själv så som du skriver nedlåtande om svenska kvinnor. 

Min bild av svenska kvinnor är att de är välutbildade och kan försörja sig själva och det tycker jag är jävligt attraktivt. Men vi kanske tillhör olika socioekonomiska bakgrunder du och jag eftersom vi har så olika preferenser på vad vi söker hos en kvinna. 
  • Anonym (Lova)
    Anonym skrev 2024-09-25 11:36:25 följande:
    Du har inte hört talas om sk toxisk maskulinitet? Alla maskulina egenskaper och allt som har med män att göra nedvärderas, men alla feminina egenskaper och kvinnor hyllas. Så var det med den jämställdheten.

Feminister vill bara ha fördelar jäntemot männen. 
    Tycker snarare det är tvärtom, kvinnor är så otroligt trötta på passiva män som sitter på sin röv och räknar med att andra (kvinnor främst) ska komma in och styra upp deras liv.

Kvinnan är den som förutom på arbetsplatsen också måste bada i hemmet. Ta hand om jobb, relationer, barn OCH MAN.

Många kvinnor tvingas anamma manlig energi för att mannen blivit så lat.

Var är mannen som visar driv? Som skyddar mig som kvinna? Som håller upp dörren och tillåter mig få vara i min feminina energi? 
  • Anonym (M)
    Anonym (J.N.) skrev 2024-09-25 12:38:14 följande:
    Läs ditt eget inlägg så inser du att den som spyr ut sin frustration mest nog är du själv så som du skriver nedlåtande om svenska kvinnor. 

Min bild av svenska kvinnor är att de är välutbildade och kan försörja sig själva och det tycker jag är jävligt attraktivt. Men vi kanske tillhör olika socioekonomiska bakgrunder du och jag eftersom vi har så olika preferenser på vad vi söker hos en kvinna. 
    Nej är inte frustrerad, är tvärtom väldigt tillfredsställd. Är det ett problem att jag funnit min stora kärlek i en icke-svensk kvinna? Ja, det kanske vi gör faktiskt. Ja vet du vad, kvinnor från länder jag nämnde är också högutbildade och klarar av att försörja sig så det behöver inte vara en variabel i ekvationen. Indiska och vietnamesiska kvinnor exempelvis är väldigt ofta ingenjörer. Om du läser mitt inlägg igen inser du att jag pratar om helt andra egenskaper som blivit vanliga bland svenska kvinnor som jag inte finner attraktivt och har således ingenting med intelligens att göra. Jag menar att många svenska kvinnor saknar kvinnlig identitet samtidigt som dem föraktar andras kvinnlighet och gärna går i klinch med män enkom för att de är just män. Jag och många män är trötta på detta och har andra värderingar vi hittar hos kvinnor i utlandet istället. Att hon försörjer sig själv att det skulle vara det mest attraktiva säger en del, kan du komma på något annat som är attraktivt och kvinnligt enligt dig haha? Ja vi verkar se på detta väldigt olika. Och nej det är inte nedlåtande att berätta att man inte tänder på vissa saker. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lova) skrev 2024-09-25 12:55:04 följande:
    Tycker snarare det är tvärtom, kvinnor är så otroligt trötta på passiva män som sitter på sin röv och räknar med att andra (kvinnor främst) ska komma in och styra upp deras liv.

Kvinnan är den som förutom på arbetsplatsen också måste bada i hemmet. Ta hand om jobb, relationer, barn OCH MAN.

Många kvinnor tvingas anamma manlig energi för att mannen blivit så lat.

Var är mannen som visar driv? Som skyddar mig som kvinna? Som håller upp dörren och tillåter mig få vara i min feminina energi? 
    Det blir ju så för att svenska kvinnor ofta är arga på män just pga att de är män och svenska kvinnor gärna själva vill bli som män upplever jag. inte alla men det är väldigt toxisk stämning bland flertalet svenska kvinnor 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kan vara åt båda håll!) skrev 2024-09-25 09:58:45 följande:
    Precis som många svenska kvinnor som tycker att svenska män är mesiga och inte är speciellt manliga utan "velor" män som inte beter sig som riktiga män och därför väljer utländska män, är många kvinnor som väljer män ifrån andra länder.
    Eller att utländska kvinnor backar när svenska män inte beter sig som män i deras länder där mannen är just familjeförsörjare och inte ska dela 50/50 på ekonomi och annat utan att kvinnan får vara just kvinna och vara hemma med barn osv.

Men det är ju det som är bra, man väljer det som passar en själv.

Dock väljer ju fortfarande svenska män och kvinnor varandra, för det är ju inte så att alla svenska män är likadana och alla svenska kvinnor likadana.

Sen är ju svenska kvinnor vänner med dom kvinnorna ifrån dom länderna du radar upp. På mina jobb och i bekantskapskretsen umgås svenska kvinnor med kvinnor just ifrån Bolivia, Chile, Indien, Kina, Ryssland och Serbien. Det är nog bara Mongoliet jag inte vet någon kvinna som känner någon därifrån.
    Man är vänner så det är ju inte svenska kvinnor mot utländska och paren där kvinnan eller mannen är ifrån ett annat land umgås ju med par där bägge är svenska. Barnen umgås med barn där föräldrarna är svenskar.
    Vet inga par som håller sig undan svenskar utan man är vänner.
    Fast svenska män och kvinnor väljer inte varandra för det är för toxisk kombo. Det håller aldrig och om de ska skaffa barn, har inga åsikter om hur andra väljer att göra men då sker det vid 40. Det finns ingen plats för romantik utan bara tjafs och misstänkliggörande av mannen. Jodå utländska kvinnor stannar hos svenska män och har värderingen att man utgår från att man är gift om inget stort händer eller att mannen beter sig illa. Försörjningsfrågor är upp till varje par, svenska kvinnor föraktar kvinnor som väljer att vara hemma med barn eller bli försörjd ett tag av mannen. Ja såklart man umgås med svenskar är svensk själv, men skulle ha svårt att se mig tillsammans med en svensk kvinna liksom många andra män. Så less på det, orkar inte. Ja det är märklig logik att svenska kvinnor om man generaliserar först står för en sak, sedan klagar de på att männen inte pallar och sedan väljer de utländska män med andra värderingar än sina egna diametralt olika för att sedan inse att det inte funkar heller. Jättetråkigt för dem men så är det. 
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-25 16:15:29 följande:
    Fast svenska män och kvinnor väljer inte varandra för det är för toxisk kombo. Det håller aldrig och om de ska skaffa barn, har inga åsikter om hur andra väljer att göra men då sker det vid 40. Det finns ingen plats för romantik utan bara tjafs och misstänkliggörande av mannen. Jodå utländska kvinnor stannar hos svenska män och har värderingen att man utgår från att man är gift om inget stort händer eller att mannen beter sig illa. Försörjningsfrågor är upp till varje par, svenska kvinnor föraktar kvinnor som väljer att vara hemma med barn eller bli försörjd ett tag av mannen. Ja såklart man umgås med svenskar är svensk själv, men skulle ha svårt att se mig tillsammans med en svensk kvinna liksom många andra män. Så less på det, orkar inte. Ja det är märklig logik att svenska kvinnor om man generaliserar först står för en sak, sedan klagar de på att männen inte pallar och sedan väljer de utländska män med andra värderingar än sina egna diametralt olika för att sedan inse att det inte funkar heller. Jättetråkigt för dem men så är det. 
    Som sagt, feminismen har startat ett könskrig därför väljer många svenska kvinnor och män bort varandra. Svenska kvinnor gör ju inget annat än klagar på män. 
  • Anonym (M)

Det är en taskig cocktail att först anklaga män för s k toxisk maskulinitet för att sedan klaga på att de är för mesig när de inte orkar tjafsa och själva uppföra sig som män och samtidigt vara i krig med män. Vari ligger det man ska bli attraherad av? Precis som det är viktigt för kvinnor eller vad man nu får kalla det nu för tiden? Vad får man säga om svenska kvinnor, individen med dubbla x kromosomer? 
    att bli attraherade av någonting är det faktiskt det för män också. Men det är fel att tänka så också antar jag. Kanske toxiskt rentav. 

• Anonym (Kan vara åt båda håll!)
    Anonym (M) skrev 2024-09-25 16:19:51 följande:

Det är en taskig cocktail att först anklaga män för s k toxisk maskulinitet för att sedan klaga på att de är för mesig när de inte orkar tjafsa och själva uppföra sig som män och samtidigt vara i krig med män. Vari ligger det man ska bli attraherad av? Precis som det är viktigt för kvinnor eller vad man nu får kalla det nu för tiden? Vad får man säga om svenska kvinnor, individen med dubbla x kromosomer? 
    att bli attraherade av någonting är det faktiskt det för män också. Men det är fel att tänka så också antar jag. Kanske toxiskt rentav. 

Ja det är ju dina erfarenheter, jag upplever inte alls kvinnor och män som du beskriver det, jag ser varken svenska män eller svenska kvinnor som en homogengrupp utan de flesta tycker om de flesta både män och kvinnor, 
    man är gift/sambo, har barn av både könen och älskar inte sitt ena barn mer pga kön, man har syskon och föräldrar av båda könen, vänner och kollegor och trivs med de flesta. Sen finns det alltid personer som utmärker sig av både män och kvinnor men de flesta trivs utmärkt tillsammans med båda könen.

Alla dess extrem feminister och kvinnohatande incels det skrivs ofta om här på FL är det inga i min bekantskapskrets som känner trots att de flesta har stora bekantskapskretsar, läst på högskolor runt om i landet och har vänner ifrån olika delar av landet och utlandet och vi bor i en storstad. 
    Så vi ser nog helt olika på människor och hur dom beter sig och verkar umgås i helt olika kretsar.
    Jag har själv bott och jobbat  i olika länder, halva min släkt bor utomlands.
    Jag har vänner i dom länderna och många vänner ifrån olika länder genom mitt internationella jobb här i Sverige och känner flera ifrån några av dom länderna du nämner och dom är vänner med svenska kvinnor så nja glöm det där med att ställa svenska kvinnor mot utländska det är verkligen inget otalt mellan dom.
    Dess välutbildade utländska kvinnor är ju vänner med svenska kvinnor.
    Plus att svenska kvinnor jobbar med dom i deras länder.

Det kommer alltid att finnas vissa personer med åsikter både bland vissa män och kvinnor men de flesta går utmärkt ihop med personer ifrån andra länder och bägge könen.
    Det är min och mina vänner och kollegors erfarenheter efter att både bott och jobbat i olika länder och umgås med folk i från hela världen genom mitt jobb.

Sen väljer vissa män utländska kvinnor och vissa kvinnor utländska män, det är det fritt och göra så länge det inte handlar om utnyttjande vilket de flest inte gör men finns. Ingen annan har med det att göra.
    Men dom flesta väljer att bli tillsammans med folk ifrån sitt eget land eller där man bor och trivs utmärkt med det.

Men du har dina erfarenheter och bra att du trivs men trist att du känner att du föraktar så många kvinnor i Sverige då jag antar att du bor här och t ex har många svenska kvinnliga kollegor, kvinnliga släktingar osv, måste ju vara jobbigt om du anser att många är så extremt feministiska och har åsikter du inte tycker om men ändå måste  tex jobba tillsammans med dom.
    Nu vet jag ju inte vilken bransch du jobbar i och vart du träffar alla dessa kvinnor med dessa åsikter, vi jobbar i alla fall inte i samma.
    Har din fru inga trevliga svenska vänner? har ni barn? har barnens vänner inga trevliga föräldrar?
    Jag bara undrar vad det är för svenska kvinnor du träffar på som verkar vara så extrema?
    Jag bara undrar för jag upplever inte alls det som du.

Jag blir alltid förundrad både över män som föraktar svenska kvinnor och verkar känna så många extrema kvinnor precis som jag blir lika förundrad när kvinnor har så bestämda åsikter om hur svenska män är och så totalt dissar dom och hyllar utländska män, jobbigt att tycka illa om så många i sin omgivning.

Jag är glad att folk inte är så i min omgivning utan umgås och tycker om personer av båda könen och både svenskar och utländska personer, men visst jag lever i en storstad där det finns så många olika personer som lever på olika sätt, har olika stilar, umgås med folk ifrån olika länder och delar av landet och det funkar även vissa personer inte går ihop.

Men bra för dig att du är nöjd men samtidigt måste du kunna acceptera att många svenska trivs i förhållande med andra svenskar.
    Man väljer själv vad som passar, och av par jag känner hänger inte vilket land man är ifrån om man är lycklig med sin partner eller ej.

Nej jag är inte naiv och ser allt i rosenrött men ser att par i min omgivning 
    kan vara både svenska män med utländsk kvinna, svensk kvinna med utländsk man, två utländska personer som eller två svenskar och lyckan hänger inte på ursprung. Har jag sett både i Sverige och i dom 3 länderna jag bott i plus då när jag är på jobb och träffar kollegor internationellt. Plus då alla mina vänner ifrån olika länder och släkt som bor i två olika länder i två världsdelar.

Men det är så jag ser det, du ser något annat. 

Men det är väl just våra olika erfarenheter av andra länder och vilka personer vi umgås med som just gör att vi ser olika på saken.
    Men det är trevligt när olika nationaliteter gillar att umgås med varandra och är vänner och även blir tillsammans. 
    Kanske att jag har positivare erfarenheter av både kvinnor och män, både svenskar och utländska. 
    Jag har varit tillsammans som par både med svenskar och andra nationaliteter
    liksom då både svenska och utländska vänner. 

Men jättebra för dig att du är nöjd med ditt äktenskap precis som det är för andra 
    som är nöjda oberoende av nationalitet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kan vara åt båda håll!) skrev 2024-09-25 17:49:53 följande:
    Ja det är ju dina erfarenheter, jag upplever inte alls kvinnor och män som du beskriver det, jag ser varken svenska män eller svenska kvinnor som en homogengrupp utan de flesta tycker om de flesta både män och kvinnor, 
    man är gift/sambo, har barn av både könen och älskar inte sitt ena barn mer pga kön, man har syskon och föräldrar av båda könen, vänner och kollegor och trivs med de flesta. Sen finns det alltid personer som utmärker sig av både män och kvinnor men de flesta trivs utmärkt tillsammans med båda könen.

Alla dess extrem feminister och kvinnohatande incels det skrivs ofta om här på FL är det inga i min bekantskapskrets som känner trots att de flesta har stora bekantskapskretsar, läst på högskolor runt om i landet och har vänner ifrån olika delar av landet och utlandet och vi bor i en storstad. 
    Så vi ser nog helt olika på människor och hur dom beter sig och verkar umgås i helt olika kretsar.
    Jag har själv bott och jobbat  i olika länder, halva min släkt bor utomlands.
    Jag har vänner i dom länderna och många vänner ifrån olika länder genom mitt internationella jobb här i Sverige och känner flera ifrån några av dom länderna du nämner och dom är vänner med svenska kvinnor så nja glöm det där med att ställa svenska kvinnor mot utländska det är verkligen inget otalt mellan dom.
    Dess välutbildade utländska kvinnor är ju vänner med svenska kvinnor.
    Plus att svenska kvinnor jobbar med dom i deras länder.

Det kommer alltid att finnas vissa personer med åsikter både bland vissa män och kvinnor men de flesta går utmärkt ihop med personer ifrån andra länder och bägge könen.
    Det är min och mina vänner och kollegors erfarenheter efter att både bott och jobbat i olika länder och umgås med folk i från hela världen genom mitt jobb.

Sen väljer vissa män utländska kvinnor och vissa kvinnor utländska män, det är det fritt och göra så länge det inte handlar om utnyttjande vilket de flest inte gör men finns. Ingen annan har med det att göra.
    Men dom flesta väljer att bli tillsammans med folk ifrån sitt eget land eller där man bor och trivs utmärkt med det.

Men du har dina erfarenheter och bra att du trivs men trist att du känner att du föraktar så många kvinnor i Sverige då jag antar att du bor här och t ex har många svenska kvinnliga kollegor, kvinnliga släktingar osv, måste ju vara jobbigt om du anser att många är så extremt feministiska och har åsikter du inte tycker om men ändå måste  tex jobba tillsammans med dom.
    Nu vet jag ju inte vilken bransch du jobbar i och vart du träffar alla dessa kvinnor med dessa åsikter, vi jobbar i alla fall inte i samma.
    Har din fru inga trevliga svenska vänner? har ni barn? har barnens vänner inga trevliga föräldrar?
    Jag bara undrar vad det är för svenska kvinnor du träffar på som verkar vara så extrema?
    Jag bara undrar för jag upplever inte alls det som du.

Jag blir alltid förundrad både över män som föraktar svenska kvinnor och verkar känna så många extrema kvinnor precis som jag blir lika förundrad när kvinnor har så bestämda åsikter om hur svenska män är och så totalt dissar dom och hyllar utländska män, jobbigt att tycka illa om så många i sin omgivning.

Jag är glad att folk inte är så i min omgivning utan umgås och tycker om personer av båda könen och både svenskar och utländska personer, men visst jag lever i en storstad där det finns så många olika personer som lever på olika sätt, har olika stilar, umgås med folk ifrån olika länder och delar av landet och det funkar även vissa personer inte går ihop.

Men bra för dig att du är nöjd men samtidigt måste du kunna acceptera att många svenska trivs i förhållande med andra svenskar.
    Man väljer själv vad som passar, och av par jag känner hänger inte vilket land man är ifrån om man är lycklig med sin partner eller ej.

Nej jag är inte naiv och ser allt i rosenrött men ser att par i min omgivning 
    kan vara både svenska män med utländsk kvinna, svensk kvinna med utländsk man, två utländska personer som eller två svenskar och lyckan hänger inte på ursprung. Har jag sett både i Sverige och i dom 3 länderna jag bott i plus då när jag är på jobb och träffar kollegor internationellt. Plus då alla mina vänner ifrån olika länder och släkt som bor i två olika länder i två världsdelar.

Men det är så jag ser det, du ser något annat. 

Men det är väl just våra olika erfarenheter av andra länder och vilka personer vi umgås med som just gör att vi ser olika på saken.
    Men det är trevligt när olika nationaliteter gillar att umgås med varandra och är vänner och även blir tillsammans. 
    Kanske att jag har positivare erfarenheter av både kvinnor och män, både svenskar och utländska. 
    Jag har varit tillsammans som par både med svenskar och andra nationaliteter
    liksom då både svenska och utländska vänner. 

Men jättebra för dig att du är nöjd med ditt äktenskap precis som det är för andra 
    som är nöjda oberoende av nationalitet.
    Extrema kvinnor? Inte alls. Det enda som år extremt är den genomsnittlige svenska kvinnans syn på kön och äktenskap. Som jag skrev kan man absolut vara vän men svenskar över könen också, däremot är det svårt att en svensk man och kvinna kan träffas och leva ett långt och lyckligt äktenskap och kanske skaffa familj. Det är tabubelagt i dagens samhälle och det är ofint i svenska samhället. Som jag skrev gäller det inte alla, det finns undantag men det är en minoritet. Det här är också den springande punkten, det är skillnad på romantisk kärlek i ett äktenskap jämfört med enbart vänskap. Också det är tabu. Jag är vän med en svensk tjej, vi spelar tennis och kan ta en öl, inga problem. Min närmsta chef är en driven svensk kvinna, väldigt kompetent och trevlig. Jag pratar om något annat här. 
  • Anonym (M)

Jag kan också poängtera att jag liksom flertalet av mina vänner tycker det är något rart över svenska kvinnor som inte är aggressiva och paranoida att man ska våldföra sig på dem. De är ambitiösa och väldigt noggranna med saker. Men det är inte särskilt attraktivt med denna manlighet eller könlöshet. Många män hatar att erkänna det i dagens Sverige, men att dras till kvinnlighet och familjeliv är ofta ett faktum. Har hon ett bra jobb kan det vara intressant att fördjupa sig i det eller andra tankar men det är mer på en nivå jag kan göra med en manlig vän också liksom. 

• Anonym (M)

vill också poängtera en sak till. det finns vissa män som uppskattar det mer slätstrukna. har en barndomsvän som trivs med sitt särboskap med en svensk kvinna. De har varit särbos i några år, han dras till hennes manliga energi då han själv är lite försiktig. De har valt att skaffa nakenkatter de har varannan vecka och har stressiga karriärer. Det är stilrent på något sätt. De liknar varandra väldigt mycket både utseendemässigt och personlighetsmässigt. han skulle aldrig kunna tänka sig någon annan. 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-09-25 12:14:26 följande:
    Nej det var inget svar, det var ett undanglidande. Antar att du förstår vad som avses med toxisk maskulinitet och därmed borde det vara lätt att svara på om du anser det vara en positiv egenskap som de flesta man har. Om du inte förstår vad som avses är det en annan sak men då kan vi ta det därifrån.
    Uppenbarligen förstod han inte,
  • Anonym
    Anonym (Wtf) skrev 2024-09-25 18:14:47 följande:
    Uppenbarligen förstod han inte,
    Det är som sagt var påhittat. 
Svar på tråden Mitt tålamod med feminister är slut