Min partner tar över ledarskapet för min hund! Ledsen
Hej alla djurvänner och övriga.
Jag gör det här kort. Jag har köpt hund, en husky, och jag tackar redan nu nej till alla påhopp om ifall jag vet vad en Husky kräver. Ja, jag vet det. Vi går vidare till huvudsaken. Jag och min pojkvän bor inte tillsammans men han är ofta här hos mig, han ska även passa min hund under sin ledighet då jag jobbar då.
Nåja, han tar över mitt ledarskap! Då jag säger åt hunden då det blir fel så säger han också till, jag vill vara ledare och därav vill jag säga till och styra hunden. Han vet det. Men jag känner mer o mer att hunden lägger sig hos honom å sådär. Känner mig utstött då han är här, nästan så jag vill be honom att inte vara här så ofta så att jag kan få ta min position. Vad ska jag göra åt detta problem??
Kan det vara så att en hund lyssnar mer på en mans röst än en kvinnlig?? Dock ser jag inte alltid tecken men ibland.
Det gör mig ledsen för att hunden kostade ju såklart mycket pengar och jag trodde detta skulle få bli mitt projekt, jag vill vara ledaren för MIN hund! *Hunden väljer sin ledare....* Ja ifall det bara finns EN så uppstår ju inte det problemet, nu känner jag att min pojkvän tar min plats. :(
Hur kan man lösa detta? Kanske att det alltid är jag som ger mat, jag som lär, jag som ger godis, jag som säger till?? Eller hur ska vi lösa detta? Blir så sårad o ledsen då mitt *projekt* rinner ur mina händer ....