1234568 skrev 2018-02-08 16:12:14 följande:
Därför att områdena runt utslagen är väldigt röda. Och utslagen ser ut att innehålla vätska. Och för att jag är ssk.
Du skriver själv han haft utslag i ansiktet, vilket jag gissar varit mollusker (om dom haft en vit prick i sig). Det är en stor skillnad på det och dessa utslag. Även hur stort område som drabbats är avgörande.
Skulle kunna vara svinkoppor. Även det behöver ibland antibiotika, det är trots allt streptokocker a.
Om han av någon anledning inte är vaccinerad så skulle jag också besöka läkaren.
Det han haft i ansiktet är eksem i form av blåsor då eksemet har blivit riktigt ilsket. Rött blir det ju även av irritation, om jag drar med min nagel på min hud så är den ju inte inflammerad... så man måste ju inte dra den slutsatsen, som sagt så har rodnaden gått ner och det gjorde den utan antibiotika eller något annat. De utslagen han har haft tidigare som jag pratar om har också suttit på kroppen, sett exakt likadant ut men har varit färre, det har då varit små eksemprickar som blivit retade av div smörjor och sedan har det lagt sig snart efteråt. Kan tillägga att de här blåsorna inte har kommit plötsligt, det har tidigare varit små knottror över ryggen sen ett tag tillbaka men de har blivit fler och ändrat utseende, först några enstaka men till sist så såg de ut som på bilden ovan. Och jag tror att de kan ha handlat om tvättmedlet, kläderna kanske hade blivit dåligt skölja eller något.
Jag får helt enkelt se vad läkaren säger när vi träffar honom, han är ju trots allt insatt i vår pojk då dom har träffats många gånger nu. Eller om bvc har något bra förslag på vad det kan ha varit imorgon
Vaccinerad är han.