• Anonym (52 år och gift)

Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?

Jag är gift och har varit med samma man i ca 15 år. Vårt sexliv håller på att dö ut, pga hans brist på lust. Nu är jag nyfiken hur ni andra har det. Så frågan är riktad till er över 50 främst .

Motivera gärna lite mer också och berätta hur länge ni hängt ihop osv. Hoppas nån svarar....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-08 09:50
    Förstås ska det stå RELATION i rubriken

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?
  • Anonym (Johnny)

Vi är 60+ och har hängt ihop i 25 år. Vi har sex varje vecka, njuter båda av kel och smek och orgasm. Jag får ta initiativ till variation, som att lyssna på noveller, använda leksaker och fantisera. Hon säger ja till det mesta, och gillar att ha sex. Jag tar blå piller, men för att det ska funka måste man ha lust till varandra också, det fixar inte pillren.

• Anonym (Måndag)
    yagge skrev 2023-11-03 01:21:24 följande:

Jag 35 min sambo 55. Tillsammans 3år. Inga barn ihop. Jag har en 13 åring från tidigare förhållande. Han har inga egna barn.
    Har vi sex 4 ggr i månaden får jag tacka gudarna. Han, mycket låg sexlust. Trött på att be om sex. 
    Jag är attraktiv, fin stil, tar hand om mig, ren och luktar gott, klär mig elegant och alltid redo att ha sex med honom. Förstår inte hur han inte vill ligga med mig oftare. Jag blir inte klok....

Känner igen mig där fast omvänt då jag är man. 😞
  • Grey Man

Barnfria veckor fem sex gånger. Barnveckor blir det mest något på dagen om vi jobbar hemma och nån enstaka kväll men barn är ju cock-blockers utan dess like. Men man får ju prata om det och anstränga sig lite om det ska funka. Kolla porr, läs sexnovell, spela spel eller erbjud oralt utan förpliktelser. 

• Anonym (50 och 60 och förälskade)

Vi är 50 och 60 och har varit tillsammans i ca 20 år.
    I vardagen har vi i vanliga fall sex en till två gånger i veckan.
    Men någon enstaka vecka så kanske det inte blir av alls, men det är nog mera i undantagsfall.

Men däremellan ser vi till att vårda vår kärlek och att krydda samlivet, i perioder ganska mycket krydda och omväxling.

När det inte är semestertider så försöker vi ha en förlängd mysweekend nästan varje månad och då brukar det bli mycket mera mys och sex, varje dag och ibland två gånger om dan.

Under semester och andra resor brukar det bli flera gånger i veckan.

Vissa resor, t ex till Cap d'Agde och liknande, ger oss massor av inspiration, tänder åter vår förälskelse, och då kan vi leva ut ganska mycket om andan faller på och allt känns rätt. Det leder ofta till sex flera gånger om dagen, nästan varje dag i en hel vecka.
    Sådana resor skapar massor av härliga minnen, stärker vår kärlek till varandra,  ger oss mycket inspiration över vintern, och det ger oss lust och motivation att planera för nya kommande äventyr, i kärlekens tecken.

• Anonym (Charmtroll)
    Anonym (??) skrev 2018-10-22 21:17:42 följande:

Lyckligt lottad - är du
    Tre veckor av pms med migrän och hela paketet .. tacka fan att snubben
    skickar ut kärringen på arslet efter 14 år.
    Man ska bara förstå men inte alls förstås... 
    Min nuvarande gumma har också pms - men inte alls på samma vis.
    Klarar det utan problem - inte alls som förut.
    Säkert full av fördomar och allt annat skit men - för oss funkar det!!
    Vi har det bättre än på 50 år - båda två!!!

Sjukt osexigt att kalla sin kvinna eller ex kärring, så kanske det var din attityd som gjorde henne avtänd.

ps. hoppas du fattar att pms inte är något man kan påverka mer än att försöka lära känna sig själv och vad som kan lindra besvären va?
  • Anonym (Pms)

Jag kvinna, har mina arga-perioder men det ger mig inte rätt att bete mig hur som helst mot min partner.
    Känner en kvinna som pga sin Pms är sjukt surig på sin gubbe. Provocerar mig att se det. Oacceptabelt. Förstår han som kallar exet för kärring. Hade det varit omvänt hade han varit "surgubbe"

• Anonym (MKK)
    Anonym (Charmtroll) skrev 2023-11-06 20:13:53 följande:
    Sjukt osexigt att kalla sin kvinna eller ex kärring, så kanske det var din attityd som gjorde henne avtänd.

ps. hoppas du fattar att pms inte är något man kan påverka mer än att försöka lära känna sig själv och vad som kan lindra besvären va?
    +1 
  • Anonym (MKK)

55 år, maken 52. Tillsammans 25 år. Sex minst 2 ggr I veckan, ofta 4 gånger.

• Anonym (H)

Jag är kvinna 50+ som varit gift i nästan 20 år. Min man hade nog önskat sex dagligen, men tyvärr är jag bromsklossen i detta. Jag har gått upp i vikt, känner mig inte fin och har liksom tappat intresset - och det blir värre ju längre tiden går. Älskar verkligen min man, han är attraktiv, kärleksfull och en fantastisk älskare. Vi har många barn och jag uppfylls fortfarande av deras problem och behov. I perioder bestämmer jag mig för att ligga ett visst antal i veckan och även om jag då känner att det är kanon, glöms detta bort i perioder. Men mitt råd är ändå att avsätta dagar till sex

• Anonym (Inte alltid varje vecka)

Vi är ett par, 52 år och varit tillsammans i 27 år.

Vi har olika sexbehov och jag som man har lite mer än min fru. Sex sker inte automatiskt och alltid på mitt initiativ. Tyckte detta var väldigt tråkigt ett tag men har lärt mig leva med det och acceptera det. 

Önskar dock lite oftare och att det inte varje gång måste resultera i samlag, vilket det gör då hon alltid vill det. Jag tycker om att ge henne njutning utan att kräva något direkt i gengäld. Jag njuter när hon njuter av det jag gör med henne.

Resulterar då i att jag tillfredsställer mig själv ett par gånger i veckan också.

• Anonym (Pensionären)

pensionärspar. Vi har varit gifta i 40 år. Knullar en gång i veckan. Frun konstigt nog kåtare efter klimakteriet. Jag behöver ett blått piller men inget konstigt i min ålder. Funkar förträffligt

• Silverjenny

51 år, maken 31 år. 6 år tillsammans.

Det går lite upp och ner, ibland 1-2 ggr/vecka men oftast har vi sex ca 1-2 gånger i månaden. Ingen av oss har behov just nu av mer sex men när vi har det är det helt fantastiskt. Bristen på sex är inget större problem för oss, vi har konstaterat att vi är lite lata och vi får nog passa oss så det inte glider iväg och blir ännu mer sällan så vi börjar se varandra som syskon eller vänner. Vi kysser inte varandra så ofta heller men pussas och kramas mycket och håller om varandra i sömnen. Vi är väldigt nära varandra och har en kärleksfull relation.

• Anonym (Anonym)

Jag är 57 och hon 52. Vi har sex 2-3 ggr per vecka. Vi har varit tillsammans i 2 år.

• Anonym (Sällan)
    Silverjenny skrev 2023-11-28 16:52:19 följande:

51 år, maken 31 år. 6 år tillsammans.

Det går lite upp och ner, ibland 1-2 ggr/vecka men oftast har vi sex ca 1-2 gånger i månaden. Ingen av oss har behov just nu av mer sex men när vi har det är det helt fantastiskt. Bristen på sex är inget större problem för oss, vi har konstaterat att vi är lite lata och vi får nog passa oss så det inte glider iväg och blir ännu mer sällan så vi börjar se varandra som syskon eller vänner. Vi kysser inte varandra så ofta heller men pussas och kramas mycket och håller om varandra i sömnen. Vi är väldigt nära varandra och har en kärleksfull relation.

Hur kommer det sig att han nöjer sig med så lite när han är i sina "bästa år"?
  • Silverjenny
    Anonym (Sällan) skrev 2023-11-29 11:15:21 följande:
    Hur kommer det sig att han nöjer sig med så lite när han är i sina "bästa år"?
    När vi träffades var han 25 och vi blev häftigt förälskade så vi hade ett väldigt passionerat sexliv första tre åren. Men man orkar inte med så mycket sex i längden, det tar massor med tid för det första. Han säger själv att han har blivit äldre och inte tänker på sex lika mycket som när han var ung. Jag vill alltid om han tar initiativet så han får så mycket han vill.
  • Silverjenny

Ja och om vi hade passionerat makeup sex efter gräl i början så går vi mer och surar några dagar istället numera och då har vi inte heller sex av förståeliga skäl.

• Anonym (Sällan)
    Silverjenny skrev 2023-11-29 11:31:14 följande:
    När vi träffades var han 25 och vi blev häftigt förälskade så vi hade ett väldigt passionerat sexliv första tre åren. Men man orkar inte med så mycket sex i längden, det tar massor med tid för det första. Han säger själv att han har blivit äldre och inte tänker på sex lika mycket som när han var ung. Jag vill alltid om han tar initiativet så han får så mycket han vill.
    Det är väl bra om det funkar för er. Men man kan fundera om det kommer att dö ut helt om några år, om det har gått utför så där fort. Jag hade i och för sig inte heller sex oftare än ett par gånger per månad när jag var 30, men det berodde inte på svag lust utan på att frun inte ville mera. Själv skulle jag gladeligen ha haft 2-3 gånger i veckan om jag hade fått.
  • Anonym (Livselixiret)

Vi är 58 och 54. Det går sällan en dag utan att vi har sex. Ofta både morgon och kväll. Ett bra sexliv är bästa friskvården.

Svar på tråden Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?