• Veronica161921

Gifta sig vad är okej??

Hejsan jag ska vigas  kyrka om några veckor.
    Problemet är att klänningen är alldeles för stor och jag har inte råd att lägga pengar på en ny eller att sy om klänningen!
    Det är som bara upp till den är för stor så tänkte att jag kanske kan ha en vit knapp kofta helt knäppt. Jag har prövat en sån fast svart och det ser bra ut, då behöver jag bara köpa en vit kofta.

MEN vad tycker ni, min moder säger att det inte ser bra ut så jag vet inte för jag tycker det ser bättre ut så här, måste man vara så bar?

• Svar på tråden Gifta sig vad är okej??
  • Fjäril kär

På vilket sätt är den för stor?

Skulle ju hellre köpa ett spetslinne/satinlinne och ha under om klänningen känns för avslöjande.

• Anonym (Charlotta)

På några veckor borde det väl finnas folk i din omgivning som kan hantera en symaskin och hjälpa dig nåla in och sy in klänningen?

• riboflavin

Var bor du? Jag hjälper dig gärna sy in den. Den överdelen är fin och förtjänar att visas.

Ett alternativ är en pälsstola som bara täcker axlar och över bysten.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Alvina

Jag måste hålla med de andra här, en kofta, åtminstone den på bilden, ser inte alls bra ut att ha ovanpå klänningen. Det ser bara jättekonstigt ut och inte det minsta smickrande.

• sextiotalist
    BeautifulLiz skrev 2018-02-16 18:02:57 följande:

En väldigt, väldigt skir sjal i så fall.

Självklart
  • XEmmabus

Hej Veronica! Kul att ni ska gifta er. Jag tycker din klänning är fin. Men att ha en svart tröja/kofta över tar bort hela brudklänningen. Då är det bättre att du gifter dig i en annan klänning som passar dig fint. Man behöver inte ha en vit klänning.

Klänningen verkar inte svår att sy in. Jag kan inte riktigt se på bilden var den är 2dm för stor?

Kan du inte lägga ut på din facebooksida eller annat om att du önskar hjälp med att sy in klänningen? Kanske har du någon i din bekantskapskrets som kan själv eller vet någon som kan hjälpa dig. Det vore ju en fin bröllopspresent om inte annat.

• Anonym (Sömmerska)
    Veronica161921 skrev 2018-02-16 15:27:45 följande:

Hejsan jag ska vigas  kyrka om några veckor.

Problemet är att klänningen är alldeles för stor och jag har inte råd att lägga pengar på en ny eller att sy om klänningen!

Det är som bara upp till den är för stor så tänkte att jag kanske kan ha en vit knapp kofta helt knäppt. Jag har prövat en sån fast svart och det ser bra ut, då behöver jag bara köpa en vit kofta.

MEN vad tycker ni, min moder säger att det inte ser bra ut så jag vet inte för jag tycker det ser bättre ut så här, måste man vara så bar?

På insidan av klänningen finns två sömmar på var sida om magen- sy en ny söm på var sida så blir den mindre men sy inte in för mycket=när du sitter kan du inte andas
  • Snuttis2

Köp ett vit eller färgat sidenband i en bröllopsbutiken och knyt runt midjan!

• Snuttis2

• Anonym (Sömmerska)
    Veronica161921 skrev 2018-02-16 15:27:45 följande:

a

.
    Snuttis2 skrev 2018-02-17 21:07:52 följande:

Vad smart!

Vita band Finns i varje

Sybutik

och

Blomsterbutik !!
Svar på tråden Gifta sig vad är okej??