• Längtan1990

HJÄLP mig att tyda gravtest!

Ovan visas två tester som gjordes i början av denna vecka (v7) , de två understa gjordes idag den 16/2.. ska ha min beräknade mens på måndag. Vad tror ni????
  • Svar på tråden HJÄLP mig att tyda gravtest!
  • cassandra92
    Längtan1990 skrev 2018-02-18 08:50:09 följande:

Åh! Köpte ett digitalt test igår och ja, jag är gravid! Detta går inte att misstolka ;)

Hurra! Så glada...

Men gud va roligt! Stort grattis!!!
  • Anonym (Quinna)

Åh! Köpte ett digitalt test igår och ja, jag är gravid! Detta går inte att misstolka ;)

Hurra! Så glada...

Jag fattar inte varför du slänger 200 kr på ett test när du redan vet att du är gravid.

Du kunde använt de pengarna till att fira på restaurang istället för att sponsra clearblueföretaget.
  • Teady111
    Anonym (Quinna) skrev 2018-02-18 10:12:26 följande:

Jag fattar inte varför du slänger 200 kr på ett test när du redan vet att du är gravid.

Du kunde använt de pengarna till att fira på restaurang istället för att sponsra clearblueföretaget.

Och JAG fattar inte varför DU måste kommentera!
  • Anonym (Positivt!)

Hurra! Så glada...

Åh, grattis!!!!
  • Anonym (Olika syn)

Om man fått många negativa spökstreck så kanske man behöver få ett digitalt gravid för att verkligen fatta att det är sant.

Samma sak om man försökt bli gravid i flera månader eller kanske år, så kanske man inte vill kasta pengar på ett digitalt test för att man rädd att ändå få negativt så man köper ett billigare test först och sen köper man ett digitalt för att man kanske behöver få det svart på vitt utan risk att misstolkas för att verkligen fatta att det är sant.

Själv fattar jag inte varför man ska sponsra en restaurang istället för att laga en mysig middag hemma tillsammans med den blivande pappan. Men alla är olika vissa väljer att lägga pengar på test för att få bekräftelse på att det verkligen är sant, andra äter upp pengarna på en restaurang medan vissa väljer att göra det extra mysigt hemma istället.

Snälla sluta hoppa på folk som inte har samma syn på saken som dig själv!
  • Daria111

Hurra! Så glada...

Stort grattis !!!
  • Anonym (Quinna)
    Anonym (Olika syn) skrev 2018-02-18 10:51:19 följande:

Om man fått många negativa spökstreck så kanske man behöver få ett digitalt gravid för att verkligen fatta att det är sant.

Samma sak om man försökt bli gravid i flera månader eller kanske år, så kanske man inte vill kasta pengar på ett digitalt test för att man rädd att ändå få negativt så man köper ett billigare test först och sen köper man ett digitalt för att man kanske behöver få det svart på vitt utan risk att misstolkas för att verkligen fatta att det är sant.

Själv fattar jag inte varför man ska sponsra en restaurang istället för att laga en mysig middag hemma tillsammans med den blivande pappan. Men alla är olika vissa väljer att lägga pengar på test för att få bekräftelse på att det verkligen är sant, andra äter upp pengarna på en restaurang medan vissa väljer att göra det extra mysigt hemma istället.

Snälla sluta hoppa på folk som inte har samma syn på saken som dig själv!

Jag ställer en Fråga och då vill jag ha svar av TS som fått många positiva svar så hon har alltså redan svart på vitt.

Hon vet också veckorna.

Låt den det gäller svara på frågan
  • Anonym (Olika syn)
    Anonym (Quinna) skrev 2018-02-18 11:12:49 följande:

Jag ställer en Fråga och då vill jag ha svar av TS som fått många positiva svar så hon har alltså redan svart på vitt.

Hon vet också veckorna.

Låt den det gäller svara på frågan

Jo, men eftersom du helt och hållet inte verkar förstå fenomenet så tänkte jag ge dig möjliga förklaringar till det. Även om man vet veckorna enligt mensen och fått svar från andra, så kanske man är i behov av svar från ett digitalt graviditetstest för riktigt bekräftelse.

Vad spelar det dig för roll vad TS lägger pengar på eller frågar om på ett öppet forum? För övrigt så spelar det väl ingen roll även jag svarade på din fråga, då mitt svar inte utesluter ett svar från TS! Tycker du mest verkar vara sur och bitter just nu tyvärr, men hoppas att du blir gladare av ett svar från TS.
  • Längtan1990

Anledningen att jag köpte ett digitalt test som förövrigt inte kostade 200kr utan 89kr var för att jag ville va helt säker innan jag berättade för min mamma! Jag ville som flera kommenterat, ha det svart på vitt! Jag har längtat efter att bli gravid och därför är de svårt att tro att det är sant..

• Anonym (Quinna)
    Längtan1990 skrev 2018-02-18 11:40:52 följande:

Anledningen att jag köpte ett digitalt test som förövrigt inte kostade 200kr utan 89kr var för att jag ville va helt säker innan jag berättade för min mamma! Jag ville som flera kommenterat, ha det svart på vitt! Jag har längtat efter att bli gravid och därför är de svårt att tro att det är sant..

Tack för svar!

• Anonym (U)

Vissa av oss har råd med både dyra test och att fira på restaurang.

Jag köpte flera digitala för att se att hcg ökade. För att jag kunde.
  • Anonym (?)

Tog ett test idag. Bara efter någon minut så kom något fram. Kan ni tyda det? Inbillning? Och detta är inte ens morgonurin. Och så skulle min mens egentligen ha kommit idag. Men inget i sikte ännu. Ska ta igen om några dagar och se.

• Anonym (?)
    Längtan1990 skrev 2018-02-20 21:12:59 följande:

Ser absolut ut som ett streck ???????? vänta någon dag till och testa..

Yes, ska testa igen om 2-3 dagar :) Tack för svaret förresten. :)
  • Barbados

Du ser inte i syne, visst är det ett streck. Stort grattis!

Tro mig, jag har försökt se i syne ibland. Men när man inte är gravid är det bara vitt. Inte ens en skymt till linje. Så jag tolkar definitivt dina tester son positiva. :)

• Anonym (?)
    Barbados skrev 2018-02-20 21:48:54 följande:

Du ser inte i syne, visst är det ett streck. Stort grattis!

Tro mig, jag har försökt se i syne ibland. Men när man inte är gravid är det bara vitt. Inte ens en skymt till linje. Så jag tolkar definitivt dina tester son positiva. :)

Hehe okej :) Tack så mycket för svaret och tack för gratulationerna :) Ha en fortsatt trevlig kväll och alla ni andra också :)
  • mysius

Hej!

Är på bim-1, fick liknande gravtest-svar imorse.. någon som kan hjälpa mig att tyda? :)

• Anonym (?)

Tidig graviditetstest tog jag imorse Hur ska jag tolka detta, positivt eller inbillning med tanke på att det är tidigt test?

Svar på tråden HJÄLP mig att tyda gravtest!