• LillaOops

Gravid symptom nästan borta... E jag bara nojjig?

Hej!

Jag är säkert löjlig å nojjig. Jag är gravid i v11 (10+1) jag har haft lite rosa flytning till å från i en vecka. I söndags var de lite mer blodaktigt efter ett JÄTTE bråk med exet.

Jag har oxå bara lite ömmande bröst. Mitt illamående har lagt sig å vissa dagar e jag pigg å andra dagar trött. Har växtvärk till å från men är så rädd att de är annan typ av värk :(

Jag vill så gärna ha detta barnet men är så orolig att det inte kommer gå bra.

Jag å mitt x hade gjort slut när jag blev gravid och eftersom jag är 35 valde jag att behålla detta för jag blir ju inte direkt yngre.

Någon/några som kan lugna mig?

• Svar på tråden Gravid symptom nästan borta... E jag bara nojjig?
  • Chimay

Hej!

Hade precis samma som du när jag var i vecka elva. är i samma ålder med så förstår varför du vill behålla barnet.

Hade ljusrosa flytningar till och från och hade i vecka 11 flytningar som var mer röda, var jätte orolig för att få missfall. Hade väldigt lite gravidsymptom, bara lite ömmabröst. Så var övertygad om att nu går de åt helsike, men  de gjorde det inte, och är nu i veckan 22

Så ta det lugnt, andas och gör saker. försök att inte tänka på det. (ja vet, lätt att säga svårt att göra)

• LillaOops

Gud så skönt att läsa någon som varit i min situation. Försöker hitta på saker och inte tänka så mycket på det, men så fort man blir lite ensam kommer tankarna :/.

Jag har inte berättat för mitt x än att jag är gravid. Å vet inte riktigt hur jag ska säga det :(

• Chimay

ja, tankarna kommer till en direkt när man blir ensam eller får en stund för sig själv. Jag hade turen och jobbade 12 timmars pass dom dagarna så jag var helt slut när jag kom hem och var nästan aldrig ensam på jobbet.

Kan vara så att du inte har och inte kommer att få så många symptom. Jag har haft problem att greppa att jag faktiskt är gravid, är överviktig och 35, så man har ju mycket emot sig, så jag trodde att jag skulle få problem att bli gravid. Kan säga att vi inte ens har börjat försöka innan jag var gravid. Och har inte haft många gravid symptom, bara lite ömma bröst i början.

Vänta till vecka 12 och berätta för honom.

• beso

E oxå ensam o v12+3. Hade växtvärk första veckorna sen nästan ingenting. Illamåendet kom o gick fram till v9. På vul var allt ok. Efter v9 blev dock illamåendet konstigt nog mkt värre!? Men idag nästan inget illamående alls! Ska till dr o kolla imorgon!

• SofieJ

Man brukar kalla det för spökveckorna. Det är tiden från typ v. 12-14 då moderkakan tar över försörjningen av fostret och många av symptomen försvinner, tills dess att man börjar få andra symptom som en liten kula och känna fosterrörelser. Fullt normalt men det skapar såklart mycket oro ändå :/

• Brazillove

Du kan nog vara lugn, jag är i v 37 (36 + 4)

Hade knappt haft några symptom alls i början,  växtvärk och ömma bröst som försvann hinnan v 12 var i princip allt.

Sen ingenting tills lillen började sparka runt v 17.

Ta vara på dig och din lilla :)

• LillaOops

Jag tror jag fått en liten kula men jag är ju endast i v11 och jag var lite knubbig redan när jag blev gravid. Idag mådde jag lite illa på morgonen men kan kanske bero på att jag gick upp tidigt inte vet jag. Ska på drop in på mvc strax och prata med dom. Har ju nu haft små blödningar till å från i 1v. Visst inga blodröda direkt utan mer rosa ihop med flygningarna. Men min oro vill ändå inte släppa :(

• LillaOops
    beso skrev 2018-02-21 22:11:50 följande:

E oxå ensam o v12+3. Hade växtvärk första veckorna sen nästan ingenting. Illamåendet kom o gick fram till v9. På vul var allt ok. Efter v9 blev dock illamåendet konstigt nog mkt värre!? Men idag nästan inget illamående alls! Ska till dr o kolla imorgon!

Skönt och veta att det finns fler som är ensamma, jag börjar känna mig lite mer ensam när man får dessa oroliga tankar m.m

Ska till drop in hos bm idag och prata då kanske man känner sig lugnare efter det.
  • LillaOops

Va hos bm nyss. Pratade om mina små blödningar. Hon tog ett ultraljud och kunde inte riktigt få fram livmodern och hon kunde inte helt få fram ett foster :(. Hon sa antingen är jag inte så långt gången som jag tror, eller så gömmer de sig å bara kan ses med vaginalt ultraljud eller så har graviditeten stannat av i tidig vecka ????

Någon som känner igen sig?

• SofieJ
    LillaOops skrev 2018-02-22 11:44:40 följande:

Va hos bm nyss. Pratade om mina små blödningar. Hon tog ett ultraljud och kunde inte riktigt få fram livmodern och hon kunde inte helt få fram ett foster :(. Hon sa antingen är jag inte så långt gången som jag tror, eller så gömmer de sig å bara kan ses med vaginalt ultraljud eller så har graviditeten stannat av i tidig vecka ????

Någon som känner igen sig?

Oj vad jobbigt! Ska du tillbaka för ett vaginalt ultraljud? Hoppas att allt är okej!
  • LillaOops
    SofieJ skrev 2018-02-22 12:35:31 följande:

Oj vad jobbigt! Ska du tillbaka för ett vaginalt ultraljud? Hoppas att allt är okej!

Ska på det nästa fredag :(
  • LillaOops

Hade sådana smärtor igår eftermiddag så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter ett litet tag igår så fick exet fick ringa ambulans. Dags för tur nr 2 till akuten på samma dag :(

Visade sig att efter dom opererat bort cellförändringar 2011 så hade min tapp blivit trång, så de hade fastnat där. Där av extrema smärtor m.m Gyn läkaren fick hjälpa till att ta bort allt å vidga tappen.

Dock valde exet (pappan) att inte följa med till sjulhuset för han va tvungen att tänka på att han skulle upp å jobba idag. Ambulansen kom 17.15. Kände mig så utsatt å ensam i mina smärtor. Kändes som livmodern skulle explodera och sprängas vid varje "krystning"

Blev inlagd för observation så det inte höbde igen att de blev stopp.

• SofieJ

Men oj!! Betyder det att det inte finns något foster? :( har du fått komma hem nu?

• LillaOops

Ja delar av fostret hade fastna i min trånga tapp och gjorde så att allt tog stopp. Gymläkaren fick typ dra ut rester och hjälpa till att vidga trappen så resterna kunde komma ut ????.

Va så ensam och utsatt när jag låg där alldeles själv ????????

• SofieJ
    LillaOops skrev 2018-02-26 23:59:15 följande:

Ja delar av fostret hade fastna i min trånga tapp och gjorde så att allt tog stopp. Gymläkaren fick typ dra ut rester och hjälpa till att vidga trappen så resterna kunde komma ut ????.

Va så ensam och utsatt när jag låg där alldeles själv ????????

Men stackare! <333

Finns det ingen annan i din närhet? Familj? Du kan skicka PM om du behöver prata. Har inga egna erfarenheter på området men jag är bra på att lyssna. Ta hand om dig!
Svar på tråden Gravid symptom nästan borta... E jag bara nojjig?