• Anonym (AZ)

När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?

Finns det olika risker vid olika åldrar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?
  • Anonym (lite salt)
    Queennr1 skrev 2018-02-24 16:51:45 följande:

Otrohet har extremt lite med dålig självkänsla att göra. Otrohet är nästan alltid nåt som händer i stundens ingivelse och ofta under berusning. Precis så enkelt är det. Finns inga anledningar till att flrsöka vrida till det till nån komplex psykologisk analys. Sånt som händer för arr människan i grunden är tämligen primitiv.

Kanske om man hånglar med en kille på krogen. Men vissa har ju medvetet sökt på dejtinsajter eller under lång tid haft förhållanden vid sidan av. Då är det svårt att skylla på berusning. Vissa verkar återkomma till otrohet gång på gång, andra har aldrig varit otrogna. Nog finns det lite psykologi i det.
  • Flunk1

När hon inte får uppmärksamhet längre från sin psrtner...

• Flunk1

Jag har varit otrogen hela mitt liv egentligen..

En gång otrogen alltid otrogen hehe

• Anonym (man)
    Flunk1 skrev 2018-03-13 06:13:37 följande:

När hon inte får uppmärksamhet längre från sin psrtner...

Är det så du ursäktar det för dig själv?
    Jag fick inte uppmärksamhet, då måste jag bara ut o knulla?
  • Anonym (man)
    Flunk1 skrev 2018-03-13 06:16:58 följande:

Om du vet att du inte kan vara trogen, varför lever du inte som singel istället?
  • Anonym (man)

Om du vet att du inte kan vara trogen, varför lever du inte som singel istället?
  • Anonym (man)

• Anonym (Man2)
    Anonym (AZ) skrev 2018-03-13 00:40:19 följande:

Inga fler?

Inga barn och ung, efter att förälskelsen släppt och inser att hon nog inte ska ha barn med den här killen.

Fyra år efter senaste barnet, eftersom det är då kvinnor börja leta efter nya män.

När barnen flyttar ut och hon vill vara fri från den där tråkiga mannen som aldrig vill göra nåt och de inte ha barnen att fylla huset med liv.

Inte säkert att hon är otrogen, hon kanske bara lämnar, men riskerna är störst här.
  • Anonym (man)
    Anonym (AZ) skrev 2018-02-27 08:41:23 följande:
    Kul att läsa ditt inlägg. De flesta, framför allt kvinnor, anklagar män för att försumma sina kvinnor. Jag tror också att det oftast kan vara slumpen. Till exempel företagskonferens och fest på kvällen, alkohol och en kollega som stöter på en. Det är nog ett fåtal som inleder långa otrohetsaffärer, svårt att hemlighålla och jobbigt för samvetet. En enstaka affär i samband med en företagsfest går nog lättare att försvara inför det dåliga samvetet.
    Alla människor oavsett kön skyller alltid svinigt beteende på vad som  helst som pekar bort ifrån dem själva. Alla har alltid en hel arsenal med bortförklaringar. Och av just den anledningen så har de flesta heller inga som helst problem med att inleda längre otrohetsaffärer eftersom det alltid finns bra ursäkter.

"Han / hon kommer aldrig få reda på det, så det spelar ingen roll om det är en eller 100 gr, det man inte vet....."

"Om jag mår bra av min otrohet så tjänar ju alla på det, en glad partner är en bra partner"

"Om hen inte gjort si eller så, så hade jag aldrig varit otrogen, allt är alltså hens fel, inte mitt"

Känns det igen?
  • Anonym (Man2)
    Queennr1 skrev 2018-02-24 16:51:45 följande:
    Otrohet har extremt lite med dålig självkänsla att göra. Otrohet är nästan alltid nåt som händer i stundens ingivelse och ofta under berusning. Precis så enkelt är det. Finns inga anledningar till att flrsöka vrida till det till nån komplex psykologisk analys. Sånt som händer för arr människan i grunden är tämligen primitiv.
    Nästan alltid stämmer inte ett dugg.

Det är vanligt att det är planerat på ett eller annat sätt.
Svar på tråden När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?