• Jonas92

Hur långt upp i ålder har barn vinteroverall och fodrade Galonkläder

Som rubriken lyder hur långt upp i åldrarna vill barn ha vinteroverall och fodrade Galonkläder? Har set att de fins både vinteroverall och fodrade Galonkläderi stl 170 på smilebutiken. Fins de ens nån som är typ 14 15 år eller äldre som vill ta på sig en sån vinteroverall eller ett sånt fodrat Galonställ?

• Svar på tråden Hur långt upp i ålder har barn vinteroverall och fodrade Galonkläder
  • cosinus

Mina barn har aldrig ägt ett par fodrade galonisar, eller galonisar för den delen.

Overaller däremot har de gillat. För att det är praktiskt och går fortare att klä på sig på rasterna än tvådelat.

Äldsta dottern hade (som enda unge) overall i åk 4, näst äldsta sonen fick börja med tvådelat lite tidigare för han hade en "spela innebandy och stå i mål på knä period" i lågstadiet som gjorde att han nötte hål på allt på knäna och då orkade inte jag offra overaller på det utan då fick det bli tvådelat så iaf jackan överlevde hela vintern. Barn nummer 3 går i åk 3 och föredrar overallen och yngsta går i ettan och föredrar overall. Alla har från förskoleklass haft tvådelat att välja på men inte velat använda det.

Dock har jag rätt små barn så den största storleken jag köpt är 134. Men storväxta barn i åk 3 och 4 kan ju dra betydligt större storlekar än så.

• Jonas92
    Frontline skrev 2018-03-02 00:44:20 följande:

Grabben är 11 år i år och det sjunger nog på sista versen att han vill ha fodrade gallonisar..

Hej Frontline va är de för fodrat Galonställ som din son har? Didrikson eller Slaskis ? Använder din son bara de fodrade galonstället hemma eller har han de i skolan också? ????
  • milli79

Vår dotter på 7 går i förskoleklass och har ofta overall. Sonen på 8 år slutade med det i förskoleklass

• Brumma

Sjuåringen valde overall i skolan - han tycker det är skönare och mer praktiskt.

Åker man skoter är det ganska vanligt också :)

Hade själv overall när jag arbetade med barn. Grymt skönt när man stod ute på en kall gård ;)

• nnnnnnnn

stl 140 har det varit på overallerna sista säsongen, även om äldsta ville ha längre så vi letade förgäves då... nuförtiden går det enklare med all shopping via internet och liknande, men då var det inte så vanligt att handla online och det fanns i princip bara overaller till 128-134.

Fodrade galonkläder har vi nog bara haft till 110 ungefär.

• älskarlivet81

Min äldsta hade nog overall varvat med tvådelat till hon var 5, därefter enbart tvådelat. Min minsting är 5 nu och hon har enbart tvådelat och hade det redan när hon var 4. Fodrade galon har vi nog aldrig haft.

• Jonas92

Föresten är de nån som har ett äldre större barn som har ett Slaskis fodrade Galonställ från smilebutiken? Va är de för kvalitet på dom ?

• asdfgh

Fodrad galon har vi aldrig haft, kör på skalkläder över ull.

Tror hela förskoleklassen har overall och generellt verkar det vara 50-50 med overall och tvådelat på vår skola (F-3). På stora skolan (F-9) verkar tvådelat överväga från 1an men de är ute betydligt mindre än våra.

6åringen fick välja mellan overall och tvådelat i höstas och valde då overall när valet stod mellan det eller tvådelat med höga byxor (frågade skolan vad de rekommenderade)

• modsey

Fodrat galonställ.....aldrig. vinteroverall t ca 10 år har mina haft

• Liten elak och intelligent

Hehe.....jag är 38 och sitter just nu här i min vinteroverall i stl S. Den är grymt praktisk,

Men mina barn har inte haft overall när de kommit över storlek 140 cirka.   Fodrade galonställ har de inte haft efter storlek 134.

Svar på tråden Hur långt upp i ålder har barn vinteroverall och fodrade Galonkläder