Tygblöjor - några som använder det?
Hallå alla glada tygblöjeföräldrar!
Vi ska snart börja "baka bäbis" och jag är i full gång med att kolla vad det finns för olika alternativ av tygblöjor. Vi vill börja med detta redan när bäbisen är nyfödd och jag googlar och letar efter tips och råd. Jag har tittat mycket på recensioner på Youtube och det känns som att de bästa tygblöjorna hittar man främst i USA, men det är inte alla återförsäljare som säljer internationellt genom sin webshop, och om de väl gör det så är tullen väldigt dyr! Svenska återförsäljare verkar bara ha enstaka produkter från USA, och pushar Imse Vimse väldigt hårt känns det som. Nog för att de säkert är väldigt bra, men jag skulle vilja ha några med "double leg gussets" (vilket var otroligt svårt att översätta till svenska på ett smidigt sätt men ni som håller på med tygisar kanske vet vad jag menar i alla fall :).
Så som jag tänkt mig så kör vi på prefolds med newborn-skal, kanske någon enstaka AIO (är sugen på att prova Blueberrys) och pocket till bäbisen tills den växt i One Size-blöjor. Då tror jag det blir en del pocket och en del vikblöja + skal.
Vilka blöjor har enligt din erfarenhet funkat bäst och var har du köpt dem? Har du beställt från USA? Eller kanske England? Vad var smidigt och vad ångrar du i inköp?
Alla erfarenheter - goda som dåliga - är varmt välkomna! :)