Hittat bilder på mig i min mans dator
Har hittat bilder på mig i min mans dator. Hur laddar jag upp bevis till molnet? Vill nog anmäla honom
Har hittat bilder på mig i min mans dator. Hur laddar jag upp bevis till molnet? Vill nog anmäla honom
Jag vet inte om det är olagligt att ta nakenbilder av sin partner i hemmet.
Utan medgivande, javisst, jävligt dumt. Men polisanmäla?
Hur skall det kunna bevisas att dom är tagna utan medgivande?
Det finns ju tydligen många som gillar att filma sitt sex.
Jag vet inte om det är olagligt att ta nakenbilder av sin partner i hemmet.
Utan medgivande, javisst, jävligt dumt. Men polisanmäla?
Hur skall det kunna bevisas att dom är tagna utan medgivande?
Det finns ju tydligen många som gillar att filma sitt sex.
Jag kanske har missförstått.
Har han behandlat dig illa tidigare vid upprepande tillfällen ska du lämna honom och sedan anmäla. Hade detta avrit ett enstaka tillfälle då är det fel att anmäla.
Inte vara med honom bara för att det gynnar dig ekonomiskt.
Känns som att ni utnyttjar varann åt båda håll. En kvinna ska aldrig bli illa behandlad, män som gör det ska sitta bakom galler.
Ja men du ska väl fan inte anmäla för det, det är ju för fan din man? Vadå han har inte gjort det i din vetskap, han kanske tänder på dig och vill se på dig hela tiden eller när han är ensam.
Är du kanske är en tjurkärring som bara gnäller när han kanske frågat dig tidigare om att få ha bilder på dig?
Vad är det för jävla skit beteende?
Han får absolut inte ta bilder i smyg men du ska inte heller gå och anmäla din egen man?
Något verkar helt skev mellan er eftersom ni inte ens kan ha en normal dialog. Vad ska polisen göra sen när du har varit där och gnällt och klagat?
Ska du anmäla allt och alla bara för att du inte kan ta dig själv i kragen och diskutera saker? Herregud vad alla ska förlita sig på andra istället för att ta tag i saker själv.
Vi människor har fått kapacitet att faktiskt kunna kommunicera med varann varför inte utnyttja det? Apor kommunicerar med varann och de kan inte ens prata med varann. För fan skärpning!
Finns flera rättsfall där män blivit dömda för att de fortsatt logga in på sina ex konton efter förhållandet tagit slut eftersom de känt till lösenorden.
Finns flera rättsfall där män blivit dömda för att de fortsatt logga in på sina ex konton efter förhållandet tagit slut eftersom de känt till lösenorden.
Ja men du ska väl fan inte anmäla för det, det är ju för fan din man? Vadå han har inte gjort det i din vetskap, han kanske tänder på dig och vill se på dig hela tiden eller när han är ensam.
Är du kanske är en tjurkärring som bara gnäller när han kanske frågat dig tidigare om att få ha bilder på dig?
Han får absolut inte ta bilder i smyg men du ska inte heller gå och anmäla din egen man?
Något verkar helt skev mellan er eftersom ni inte ens kan ha en normal dialog. Vad ska polisen göra sen när du har varit där och gnällt och klagat?
Ska du anmäla allt och alla bara för att du inte kan ta dig själv i kragen och diskutera saker? Herregud vad alla ska förlita sig på andra istället för att ta tag i saker själv.
Vi människor har fått kapacitet att faktiskt kunna kommunicera med varann varför inte utnyttja det? Apor kommunicerar med varann och de kan inte ens prata med varann. För fan skärpning!
Uppsala nya tidning:
? För några år sedan införde man ett nytt brott i lagboken, kränkande fotografering, och där är det själva handlingen som är straffbar. Det som krävs för att det ska räknas som kränkande fotografering är att man i hemlighet, utan personens medgivande fotar eller filmar i en privat miljö, exempelvis i en bostad eller ett omklädningsrum.
Martin Brenner poängterar även att det finnsundantag som gör spridning av foton och film tillåten, även om de kan anses som kränkande enligt personuppgiftslagen.
? Personuppgiftslagen gäller för det första inte om du bara ska ha bilderna för privat bruk och inte sprider dem, men den gäller inte heller om du har journalistiskt ändamål.
Varför vore det sämre om det varit nån annan på bilderna?
Tecken på otrohet kanske? Eller att han inte längre tycker att hans partner är vacker? Bara för att ta ett par exempel.
Varför skulle han plåta och filma henne i timtal om han inte tyckte hon var vacker längre?
Hade TS gett fan i att snoka hade hon inte sett bilderna och hade inte känt sig så kränkt. Låt detta bli en läxa för alla tjejer och kvinnor som snokar i partnerns mobiler och datorer - risken finns att ni hittar något!