• Chianti

Behå till gammal dam, nån som jobbar med äldre?

Hej Familjeliv! Min gamla mor, snart 90 år, klagar över att hon inte kan ha vanlig behå längre. En vanlig behå gör liksom inte jobbet när man är 90. Den är svår att sätta på och utformad för bröst som innehåller något, vilket en 90-årings inte gör... Är det någon som jobbar med äldre som kan tipsa om ett alternativ? Tack på förhand!

• Svar på tråden Behå till gammal dam, nån som jobbar med äldre?
  • magplask

Nån top kanske? Finns ju bekväma bygellösa alternativ som bara är att dra över huvudet om det är svårt med knäppningen. Men jag jobbar inte med äldre och har noll koll på 90 åriga bröst hehe :)

• Iowhannah

Jag jobbar inte heller med äldre men tänker att någon mjuk bh utan bygel och med frontknäppning kanske kan vara nåt. Det finns ju de med dragkedja framtill så man slipper pilla med hyskor och hakar.

• cosinus

Tänkte lite samma som svaret ovan.

När mina barn var födda använde jag en top från minimundus. Otroligt stretchig och mjuk och gick utmärkt att sova med också. Kollade deras hemsida och den heter ?amningstop? men har inga spännen eller så. Tyckte ändå den hjälpte skapligt som bh betraktat fast den vad så mjuk.

Kostar 89 kr enligt deras hemsida så det är iaf rätt prisklass om man tror det kan vara ett alternativ. Men inte heller jag har erfarenhet av äldre på det sättet. Kanske svårt dra över huvudet och då faller det ju.

• Fanceek

Det finns bh:ar i "top" material som man knäpper som en vanlig bh. Dom brukar hålla allt rätt på plats ????

Jobbar i hemtjänsten och det flesta damer har av den varianten eller en som är ganska hög över brösten. Finns på twilfit, under minimizer. Twilfit har förövrigt rätt bra sortiment. Men lindez har också en hel del.

• Hermioney
    Chianti skrev 2018-03-10 21:47:24 följande:

Hej Familjeliv! Min gamla mor, snart 90 år, klagar över att hon inte kan ha vanlig behå längre. En vanlig behå gör liksom inte jobbet när man är 90. Den är svår att sätta på och utformad för bröst som innehåller något, vilket en 90-årings inte gör... Är det någon som jobbar med äldre som kan tipsa om ett alternativ? Tack på förhand!

Sportbh säger min mamma som jobbar som undersköterska. Inte för tight får den vara. Hon handlar till sina patienter på coop forum och Stadium.
  • Tralala1

Jag jobbar inte heller med äldre. Men jag har sett att tex Apoteket hjärtat har mjuka behån med kardborreknäppning fram. Annars tycker jag det är värt att titta på både sportbehån, amningsbehån och även protesbehån om man vill ha något mjukt och bekvämt. 

• Iowhannah

Bra tips med Twilfit! Ta med henne dit om du har möjlighet, då kan hon få hjälp att prova ut en behå som passar bra och känns rätt för just henne.

Svar på tråden Behå till gammal dam, nån som jobbar med äldre?