• Lars Emil

Är jag bög?

Tja jag är en man på 20 år och jag tänder på att se på bög por är jah jag bög?

tacksam för svar

• Svar på tråden Är jag bög?
  • John22
    Anonym (inte säkert.) skrev 2018-03-15 12:40:54 följande:
    Man kan tända på sex med båda könen när man TITTAR på det på video/TV. Det innebär inte att du är gay. Men om du blir KÄR i en kille så är du antagligen gay. Om du blir kär i tjejer också så är du troligen bisexuell. Dvs tänder på båda könen. Själv är jag straight. Åtminstone när det gäller att själv ha sex med motsatta könet - skulle aldrig kunna ha sex med någon med samma kön som jag själv. Hade heller aldrig kunnat bli kär i någon med samma kön som jag själv. Men tända på att TITTA vad gäller båda könen, det kan jag.
    Anonym (inte säkert.) skrev 2018-03-15 13:21:08 följande:
    Men snälla du, att vara gay handlar om just känslor. 
    Jösses vilket skitsnack. HomoSEXUALITET har just med vilket kön man attraheras sexuellt till. Helt otroligt att det ska behöva förklaras för vad jag antar är vuxna människor.

En man som attraheras sexuellt till andra män är homo- eller bisexuell, oavsett om han förälskar sig i män eller inte.

Sexualitet har inget som helst med känslor att göra.

• Anonym (*)
    John22 skrev 2018-03-15 16:23:13 följande:

Jösses vilket skitsnack. HomoSEXUALITET har just med vilket kön man attraheras sexuellt till. Helt otroligt att det ska behöva förklaras för vad jag antar är vuxna människor.

En man som attraheras sexuellt till andra män är homo- eller bisexuell, oavsett om han förälskar sig i män eller inte.

Sexualitet har inget som helst med känslor att göra.

Homosexuell får känslor till samma kön

Att killen blir kåt av bögporr gör honom inte till bög.

Lär dig skilja begreppen åt
  • Anonym (Vem vet)
    Lars Emil skrev 2018-03-15 12:25:08 följande:

Tja jag är en man på 20 år och jag tänder på att se på bög por är jah jag bög?

tacksam för svar

Behöver du ju inte vara. Man kan tända på saker ändå.

Jag kan också tända på bögporr, fast jag är straight.
  • Anonym (Tja, kanske eller kanske inte)

TS, när jag var yngre (kanske 13-14 år) så skämdes jag så mycket av att jag onanerade. Jag tänkte att drar jag i en kuk (MIN kuk!) så måste ju jag vara bög! Så det kundet gå veckor utan att jag onanerade. Sen var jag tvungen att runka, mådde dåligt i veckor, sen runkade jag igen...

Dock gick det över och idag älskar jag kvinnor. Kollar jag på porr så kollar jag ibland på 2 män som har sex med en kvinna. Eller en vältränad ung kille som har sex med en gift kvinna medan mannen tittar på.  Gör det mig bög? Knappast?

Fundera mer på vad som tänder dig. Tycker du om att se killar kyssas, kramas och gosa. (Det gör inte jag!) Eller blir du mer kåt på det råa sexet?

Om du går ute på stan vad spanar du in? Bröst på snygga brudar eller killar och deras "bula" mellan benen?

Kanske att du är bi? Ibland kan jag bli avundsjuk på bi-människor för dom har ju 100% att välja och vraka ifrån.

Som sagt, fundera på vad exakt det är som tänder dig. Många killer här på FL fantiserar om att suga av en kille men vill ingenting mer än just det. Dom flesta som fantiserar så kallar sig själva för hetro.

• John22
    Anonym (*) skrev 2018-03-15 16:52:24 följande:
    Homosexuell får känslor till samma kön

Att killen blir kåt av bögporr gör honom inte till bög.

Lär dig skilja begreppen åt
    Vilka begrepp då? Om en man njuter av att ha sex med andra män och tänder på manskroppen, vad kallas det då?

Vad tror du ordet sexualitet hänvisar till om inte just sexuella aspekter?

Jag förstår att det är svårt för vissa att acceptera sin homo/bisexualitet när de sitter och tänder på manskroppen och sexuella akter mellan män. Men att desperat försöka förändra betydelsen av väletablerade och välförstådda begrepp kommer inte förändra något.

Det är helt okej att vara homosexuell, ni behöver inte skämmas och försöka hävda att ni minsann bara är heterosexuella som tänder på samma kön. Det är ungefär lika tramsigt som att hävda att man är en vegetarian som äter kött regelbundet.
  • Anonym (Lili)

Jag är kvinna och totalt heterosexuell.

Men jag tänder på bögporr minst lika mycket som heterosexuell porr.

Lesbisk porr tänder jag däremot inte lika mycket på.

• Anonym (Älskar  bög)

Inte nödvändigtvis bög. Men kanske bisexuell.

Inget att skämmas för om du är bög. Är bisexuell själv. Just nu mer åt böghållet. Mer känslor för killar just nu även om det skönt med tjejer. Älskar bögporr.

Skämdes lite förr när jag låg .med killar men gick jag ut med det.

Lycka till

• Anonym (Älskar  bög)

Gillar och blir kåt på bögpor och runkar till det. Ibland med en kompis. Gör det i hemlighet 

• Straightbigaycurious

Jag njuter av porr och sex. Både vanlig  och gay porr. Likaså gillar jag att ha sex med både killar och tjejer.  Just nu mest gay sex och porr. Vill inte sätta nån etikett. Gillar sex

• KimLinnefeldt

Det återkommer trådar där män verkar oroa sig för om de är hetero eller gay.

Själv tycker jag dels att det inte är något att oroa sig för.

Dels tror jag att vi människor inte är antingen-eller, så kallade dikotomier, där det ena utesluter det andra.

Det finns män som får avsmak av andra män sexuellt, män som förälskar sig i andra män, män som gillar att se på gayporr men inte vill delta, som tänder på att se en bild på en vacker kuk, som fantiserar om att runka eller suga en annan man, som sexchattar med andra män om att ha trekant där de även rör vid varandra i olika hög grad.

Och andra varianter. Alla är underbara, så länge de inte förknippas med skam.

• Anonym (Lånar frågan:)

Liknande fråga: Om man är man och sexuellt attraherad av och gillar kvinnor, men de enda gångerna man blivit ordentligt och djupt kär har varit i tydligt och öppet rätt manhaftiga/Butch (beteendet inte utseendet) lesbiska kvinnor, är man då lite gay? 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Lånar frågan:) skrev 2023-01-18 16:30:34 följande:

Liknande fråga: Om man är man och sexuellt attraherad av och gillar kvinnor, men de enda gångerna man blivit ordentligt och djupt kär har varit i tydligt och öppet rätt manhaftiga/Butch (beteendet inte utseendet) lesbiska kvinnor, är man då lite gay? 

Ja, pyttelite 
  • Anonym (Lånar frågan:)
    KimLinnefeldt skrev 2023-01-19 16:48:22 följande:
    Ja, pyttelite 
    I procent? Tillräckligt för att man kan kalla sig själv HBTQ?
Svar på tråden Är jag bög?