• Tihi

Går inte att föra över foton till PC med iPhone

Blir tokig på min dator och iPhone som inte har velat flytta över foton på mer än ett år nu. Är det Windows eller Apple som det är fel på? Förut drog fotoprogrammet igång direkt och det var bara att flytta nyaste fotona men nu drar programmet igång utan att hitta några foton. Om jag trycker in telefonen typ 20 gånger så kan jag med lite tur få med foton men inte alltid.

Som idag stod det att den scannar för att sen säga att inga foton fanns och det var väl den 15 gången jag hade tryckt in den.

Hur har ni andra löst detta problem? Jag har inte en ny dator och det har funkat bra förut. iPhonen är en 7:a med 11.2  men problemet har funnits i över ett år.

Någon som har en lösning eller samma problem?

• Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone
  • Tihi
    MeandHim skrev 2018-03-16 21:37:51 följande:
    iCloud är helt värdelöst!! Vet inte om man kan koppla bort det på nåt sätt?
    Har inte provat nåt mer men skulle tippa på att det är
    Samma sak. Började när jag köpte ny Apple mobil.
    Du kan koppla bort iCloud. Gå in under iCloud bara och tryck av alla olika överföringar och sen loggar du ur iCloud helt.

Du hade en annan iPhone som det funkade med innan den nya?
  • Stjärnstoft

Det var lite av en gissning att windows vill lägga dem där automatiskt om man inte väljer något annat. Jag vill minnas att det var så för mig när jag började flytta över bilder - men jag är ju så krånglig att jag gör mina egna mappar på mina egna ställen på hårddisken :P 

Åh vad det skulle vara mycket lättare att se datorn i verkliga livet haha :D 
    Men om det är där dina tidigare bilder ligger så skulle jag kopiera dem dit. 

Inte säker på att jag kan hjälpa dig så mycket längre. 
    Inte säker på att jag ens varit till ngn hjälp.
    Och en del saker som vi "pratat om " går kanske att göra ännu smidigare,
    när man ser hur allt ligger och hur programmet du använder fungerar. 

Jag hoppas du får ordning på allt!!

• Tihi
    Stjärnstoft skrev 2018-03-16 21:42:34 följande:
    Det var lite av en gissning att windows vill lägga dem där automatiskt om man inte väljer något annat. Jag vill minnas att det var så för mig när jag började flytta över bilder - men jag är ju så krånglig att jag gör mina egna mappar på mina egna ställen på hårddisken :P 

Åh vad det skulle vara mycket lättare att se datorn i verkliga livet haha :D 
    Men om det är där dina tidigare bilder ligger så skulle jag kopiera dem dit. 

Inte säker på att jag kan hjälpa dig så mycket längre. 
    Inte säker på att jag ens varit till ngn hjälp.
    Och en del saker som vi "pratat om " går kanske att göra ännu smidigare,
    när man ser hur allt ligger och hur programmet du använder fungerar. 

Jag hoppas du får ordning på allt!!
    Du har varit ovärdelig! {#emotions_dlg.flower} Jag återkommer imorgon för nu orkar jag inte börja bråka med datorn och mobilen igen ikväll men jag måste fixa det här i helgen. Tusen tack för hjälpen! Solig
  • Den gode

Finns ett usb-minne för Iphone där du kan föra över filer från din telefon till PC eller Mac. Sandisk heter det.

Ett bra hjälpmedel????

• Fufamiljeliv

Jag använder appen Airdroid bara klicka vad du vill föra över från iphone till pc eller tvärtom.

• Tihi
    Stjärnstoft det funkade att göra som du skrev. Skrattande Men det var väldigt jobbigt i undermapparna som Apple 111 etc för fotona var huller om buller i flera mappar så det tog ett tag att lyckas hitta dom jag skulle flytta över och klicka i dom men jag fick över nästan alla. Konstigt nog så saknades ett par foton sen på datorn som låg i filmrullen i tidsspannet jag valde men jag är hellre utan ett par foton på datorn än alla. Tack för all din hjälp! {#emotions_dlg.flower} Hjärta 

Fattar bara inte varför Apple inte fixar problemet i någon uppdatering så att det funkar smidigt som förut. Skrikandes
    Den gode skrev 2018-03-17 07:17:18 följande:
    Finns ett usb-minne för Iphone där du kan föra över filer från din telefon till PC eller Mac. Sandisk heter det.

Ett bra hjälpmedel????
    Fufamiljeliv skrev 2018-03-17 10:57:08 följande:
    Jag använder appen Airdroid bara klicka vad du vill föra över från iphone till pc eller tvärtom.

Jag har aldrig hört om era förslag så jag ska kika lite på dom.
  • Stjärnstoft
    Tihi skrev 2018-03-17 14:48:58 följande:
    Stjärnstoft det funkade att göra som du skrev. Skrattande Men det var väldigt jobbigt i undermapparna som Apple 111 etc för fotona var huller om buller i flera mappar så det tog ett tag att lyckas hitta dom jag skulle flytta över och klicka i dom men jag fick över nästan alla. Konstigt nog så saknades ett par foton sen på datorn som låg i filmrullen i tidsspannet jag valde men jag är hellre utan ett par foton på datorn än alla. Tack för all din hjälp! {#emotions_dlg.flower}Hjärta 

Fattar bara inte varför Apple inte fixar problemet i någon uppdatering så att det funkar smidigt som förut. Skrikandes
    Fufamiljeliv skrev 2018-03-17 10:57:08 följande:

Jag har aldrig hört om era förslag så jag ska kika lite på dom.
    Roligt att du fick över bilderna, även om det var med lite bök. Det finns säkert ett lättare sätt, jag har ju som sagt tidigare bara högerklickat och valt överför bilder/filmer och sen på ett kick har de varit på datorns hårddisk. Varför det inte fungerade för mig nu vet jag inte, det ska jag klura på :P 
  • Tihi
    Stjärnstoft skrev 2018-03-17 16:28:44 följande:
    Roligt att du fick över bilderna, även om det var med lite bök. Det finns säkert ett lättare sätt, jag har ju som sagt tidigare bara högerklickat och valt överför bilder/filmer och sen på ett kick har de varit på datorns hårddisk. Varför det inte fungerade för mig nu vet jag inte, det ska jag klura på :P 
    Har dina mappar Apple 109 och vad dom nu heter blandat bilder? Jag hade cirka 10 mappar och i dom så kunde 1-2 månader ligga i rad men sen före och efter var det huller om buller och i en annan mapp låg bara 15 foton fast många fler hade tagits före och efter. Vidare låg inte foton jag hade fått skickat till mig, tagna med andra iPhones och sparade i min kamerarulle i turordning fast dom ligger så i kamerarullen. Men som sagt heller saknar jag bara något kort än alla.

Berätta gärna om du får det att funka smidigare. Tack än en gång!
  • flygrl
    IsDimma skrev 2018-03-16 09:10:42 följande:

Jag använder Dropbox till bilder och filmer jag vill föra emellan datorn och telefonen. Många år sen jag försökte mig på något annat men jag minns att jag brukade svära varje gång

Av dom lösningar som finns e ju Dropbox en av dom smidigare men det säger inte så mycket. Precis som TS tycker jag en sån basic grej som föra över bilder mellan enheter borde kunna funka enkelt och smidigt dvs några klick så e det klart i stället för man ska behöva fundera och mecka runt en massa. Det handlar ju fan bara om flytta filer från enhet A till enhet B.
    Tihi skrev 2018-03-16 13:57:26 följande:

Jag använder inte Dropbox eller andra molntjänster. Allt jag vill är att få över bilderna direkt till datorn från min telefon. Varför går det inte?   Det verkar finnas många med samma problem när jag googlar men inga lösningar och problemet har funnits länge tydligen så jag fattar inte varför ingen fixar det. Det är ju ganska basic att man vill kunna flytta foton till en dator ju.

Nu verkar du ju ha fått bra och kompetent hjälp av Stjärnstoft men jag tipsade om Dropbox som ett alternativt sätt få över bilderna från iPhone till dator när nu inte standard rutinen funkar. I övrigt håller jag helt med dig om att det e obegripligt varför det ska va så meckigt flytta några f*****g filer från enhet A till enhet B. Det e ju en sån basic grej som borde funka snabbt och smidigt med några enkla klick.
  • Tihi
    flygrl skrev 2018-03-17 23:49:53 följande:
    Av dom lösningar som finns e ju Dropbox en av dom smidigare men det säger inte så mycket. Precis som TS tycker jag en sån basic grej som föra över bilder mellan enheter borde kunna funka enkelt och smidigt dvs några klick så e det klart i stället för man ska behöva fundera och mecka runt en massa. Det handlar ju fan bara om flytta filer från enhet A till enhet B.

Nu verkar du ju ha fått bra och kompetent hjälp av Stjärnstoft men jag tipsade om Dropbox som ett alternativt sätt få över bilderna från iPhone till dator när nu inte standard rutinen funkar. I övrigt håller jag helt med dig om att det e obegripligt varför det ska va så meckigt flytta några f*****g filer från enhet A till enhet B. Det e ju en sån basic grej som borde funka snabbt och smidigt med några enkla klick.
    Visst är det så och det är helt sjukt att problemet har pågått i flera år att döma av tusentals andras rop på hjälp på Apples hemsida bland annat och att Apple inte har fixat det.
  • Tihi

Problemet kvarstår. {#emotions_dlg.djavulsk} Nu kan jag inte heller plocka fotografierna som Stjärnstoft beskrev och som funkade i mars. Datorn hittar fortfarande inte fotona automatiskt som förr om åren heller. Den här gången dras inte ens iTunes igång varje gång jag pluggar in telefonen utan jag kan få göra det femton gånger eller starta om för att få den att sätta igång säkerhetskopian i iTunes.

Nu hittar jag telefonen som en enhet men det står att det är tomt när jag försöker öppna den för att flytta foton. Det är inte alls tomt men det går alltså inte att hitta några foton varken automatiskt eller genom att gå in på enheten. Vad är det för fel på ruttna Apple? Skrikandes

Även om ni inte kan hjälpa mig med hur jag ska få över fotona så kan ni väl skriva om ni har problem med att flytta foton till en dator för jag är väldigt intresserad av att veta hur många som har samma problem som jag och vad det kan finnas för orsak till att Apple inte fixar det här problemet.

• Tihi

Någon annan som har samma problem som jag att det inte går att föra över foton från iPhone till dator? Alla förslag jag fick i den här tråden funkar inte längre. {#emotions_dlg.djavulsk} Rynkar på näsan

Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone