Finns det egentligen någon bot emot håravfall/tunnhår?
Finns det egentligen någon medel idag som hjälper emot håravfall. Man läser ju det överallt, men finns det verkligen något som funkar på riktigt?
Finns det egentligen någon medel idag som hjälper emot håravfall. Man läser ju det överallt, men finns det verkligen något som funkar på riktigt?
Vissa tappar hår pga stress eller pga sköldkörteln.
Sen finns det två fiffiga sätt.
1. Att plantera in hår
2. En spray som ser ut som äkta hår.
Vissa tappar hår pga stress eller pga sköldkörteln.
Sen finns det två fiffiga sätt.
1. Att plantera in hår
2. En spray som ser ut som äkta hår.
Japp. Min mamma fick jättemycket stress på jobbet. Sen började hon bli tunnhårig på toppen. Tänk dig en mycket tunnhårig man. På vårdcentralen gjorde de massa tester. Sköldkörteln var bra och allt annat var också bra. Sen rester hon till sitt hemland och gick till privatläkare. De sa samma sak.
Snart ska hon sluta sitt jobb så då kommer det säkert bli bättre.
Men i hemlandet prackade de på henne ett helt apotek. Medel att smörja i håret. Vitamintabletter. Jag hade inte vågat stoppa i mig alla de tabletterna.Flera stycken per dag.
Jag sa till henne att det är stress. Säg upp dig så kommer håret tillbaka. Jag sökte jobb till henne och hon har redan börjat och trivs så bra. All stress borta. Men det tar tid att återställa nivåerna.
Jag glömde en viktig sak. Eller två. Du känner säkert till att det finns sjukdomar som orsakar håravfall.
Den andra saken: det finns en metod för att få tjockt hår som växer från hela hårbotten
Kostar några tusen. Jag kommer inte ihåg namnet fyra bokstäver började på N tror jag. Kallas vampyrmetoden.
Stressen är en stor bov i dramat, en behandling jag själv provade var en hårbehandling som heter prp. Jag hade gjort mkt löshår och en gång föll mega mkt hår med ut.
Då kände jag, nu gör jag en kur prp för 10 000kr och vet ni efter 3-4 veckor kände jag stubb i hårbotten av att håret började växa, nu ett år senare är mitt hår tillbaka till sin naturliga tjocklek. Det här är det bästa som hänt mig
Behandlingen är naturlig då det är ens egna blod som används!
Stressen är en stor bov i dramat, en behandling jag själv provade var en hårbehandling som heter prp. Jag hade gjort mkt löshår och en gång föll mega mkt hår med ut.
Då kände jag, nu gör jag en kur prp för 10 000kr och vet ni efter 3-4 veckor kände jag stubb i hårbotten av att håret började växa, nu ett år senare är mitt hår tillbaka till sin naturliga tjocklek. Det här är det bästa som hänt mig
Behandlingen är naturlig då det är ens egna blod som används!
Blir man tunnhårig pga sköldkörtelproblem eller barnafödsel så fungerar ju medicin resp att vänta ut det.
Jag tappade stora mängder hår några månader efter förlossningen. Såg hemskt ut. Hade turen att ha tjockt från början men det var jättemycket. Sedan börjar det växa tillbaka men i sin egen takt förstås. Är nu 18 mån sen förlossning och halva mitt hår är drygt en dm långt bara.