Tycker du att Stefan Löfven varit en bra statsminister?
Ja eller nej, varför?
Ja eller nej, varför?
Mitt svar blir ett rungande ?Nej"
Han är nog den mest tafatta och inkompetenta statsminister vi haft i detta land. Har gjort bort sig så många gånger och är ingen naturlig ledare. Dessutom en väldigt dålig debattör som sällan har egna åsikter att debatterar för, utan debatterar mer mot andras åsikter och ofta i helt fel sammanhang
Hoppas han lycka bli bortröstad nu, även om jag tror han lyckas bli kvar som statsminister i fyra år till. Om han ändå blir bortröstad så hoppas jag att S avsätter honom som partiledare med, måste ju finnas någon kompetentare sosse där ute någonstans?
Pinsam minst sagt. Att lyssna på ett tal av honom är ju en ren plåga.
De e käbbel, bara käbbel!
Jag gillar S men Löfvén är tyvärr deras sämsta partiledare hittills. Han kan inte förklara tydligt vad han menar och är något av en antiretoriker. När han skulle fördöma ett terrordåd sa han exv att "Detta är inte OK" .
Mitt svar blir ett rungande ?Nej"
Han är nog den mest tafatta och inkompetenta statsminister vi haft i detta land. Har gjort bort sig så många gånger och är ingen naturlig ledare. Dessutom en väldigt dålig debattör som sällan har egna åsikter att debatterar för, utan debatterar mer mot andras åsikter och ofta i helt fel sammanhang
Hoppas han lycka bli bortröstad nu, även om jag tror han lyckas bli kvar som statsminister i fyra år till. Om han ändå blir bortröstad så hoppas jag att S avsätter honom som partiledare med, måste ju finnas någon kompetentare sosse där ute någonstans?
Vem ska S ha istället? Det finns inte så många bra tycker jag. Anna Lindh hade varit självskriven och var väl sedd som Perssons kronprinsessa.
Jag tror att Göran Persson gjorde vad han kunde för att kväsa alla konkurrenter, och alla potentiella tronarvingar, förutom Anna Lindh - och så blir Lindh mördad.
Eftersom sossarna håller på att bli ett parti som alla andra så söker sig inte karriäristerna dit längre. Om du hade ambitioner som tjänsteman under 60-talet var valet enkelt. Du blev sosse. Men nuförtiden? Därför har sossarna svårt med rekryteringen och det ser vi på de TRE senaste ledarna. Ljusår från Ingvar Carlsson och Göran Persson.
Dagens Löfvencitat:
"Sverige är inte i ett sådant läge där vi ska ha storkoalition som i Tyskland. Men vi ska inte utesluta det heller."
50 - 40 - 30.
Övergångsregeringen Löfven erkänner nu, så här efter valet, att man skönmålat om arbetslösheten:
www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/10/regeringen-hojer-anslagskrediten-for-arbetsloshetsersattningen/
Regeringen har beslutat att höja anslagskrediten för Arbetsförmedlingen i syfte att kunna hantera ökade kostnader för arbetslöshetsersättningen.
Regeringen har beslutat att höja anslagskrediten till 10 procent och att Arbetsförmedlingen får disponera 2,2 mdkr i form av medgivet överskridande under 2018 för medel som avser utgifter för arbetslöshetsersättningen.
Orsaken till beslutet är att utgifterna för arbetslöshetsersättningen är högre än vad som beräknades vid budgetpropositionen 2018. Skillnaden förklaras av att en högre andel av de arbetslösa är berättigade till arbetslöshetsersättning och att arbetslösheten inte har minskat så mycket som regeringen bedömde förra hösten.