• Anzil

Fixa sitt hår inför en häng med en sällskap/hängkväll

Vad exakt tycker ni om man skulle fixa sitt hår och kanske göra sig allmänt sig stilig inför någon.

Man kanske har pratat med någon från och till. Där personen helt enkelt sett att man inte fixat sitt hår, utan mest går kanske lite neutralt/''vanliga'' snygga kläder.

Men när man väl träffar personen enskild, gör en aktivitet eller tar en fik tillsammans eller liknade. Och, inte på ett överdrivet sätt självklart. Men i den graden där man fixar sitt hår och kanske har en skjorta med snygga byxor.

Vad tycker ni?

Jag är lite kluven och tycker att det kanske kan vara charmigt. Men samtidigt blir jag osäker om personen skulle tycka om man var patetiskt eller något liknade och blir stämplad som konstiga-typen.

Eller skulle det kanske uppskattas ifrån kvinnan, eftersom man har visat att det är kvinnan man vill se så stilig ut och på sätt och vis ger signal av att hon är uppmärksammad och man vill göra sig stilig inför henne.

Eller vad tycker ni exakt?

Jag är en man.

Tack för svar!

• Svar på tråden Fixa sitt hår inför en häng med en sällskap/hängkväll
  • Pr0nographic

Om ni ska UT och äta. Ja visst. Why not liksom. Men hemmakväll? Se film? Hänga med folk och dricka öl? Spela spel?

Kör så slappt du kan.

Har haft killar som fixat sig inför såna event och det känns lite spänt och tillgjort imo.

Killar som är avslappnande utåt är big thumbs up!! Duscha och sätt på dig lite parfym/rakvatten och du är redy to go :)

• Meriall

Jag hade uppskattat det om det inte var bara en fika liksom utan något mer :)

• Carambolan

Det du riskerar är väl att göra henne obekväm om hon INTE har fixat sig och känner sig underklädd i ditt sällskap. Men handlar det bara om en snygg skjorta och lite stajlat hår så är det ju på nivån vardagssnygg snarare än uppklädd så kör hårt tycker jag

• Anzil
    Meriall skrev 2018-03-24 18:56:38 följande:

Jag hade uppskattat det om det inte var bara en fika liksom utan något mer :)

Om det endast var en enkel fika?

Som den inläggen ovanför mig skrev: Om det vore att man endast fixat håret och en snygg skjorta.

Ingen riktigt ordentligt uppklädd som om man skulle ut på fest.

• samtidshjälte

Skulle tro att det signalerar till kvinnan att hon har dig som i en liten ask. I dagens feministpräglade kommunikationslandskap i det virtuella Sverige så får man väl säga working as intended.

• Anzil
    samtidshjälte skrev 2018-03-24 23:23:20 följande:

Skulle tro att det signalerar till kvinnan att hon har dig som i en liten ask. I dagens feministpräglade kommunikationslandskap i det virtuella Sverige så får man väl säga working as intended.

Förstår inte riktigt. . .

Betyder ditt svar att det är helt okej med att fixa håret och ha lite snygga kläder på sig?
  • Anzil
    Pr0nographic skrev 2018-03-24 18:56:28 följande:

Om ni ska UT och äta. Ja visst. Why not liksom. Men hemmakväll? Se film? Hänga med folk och dricka öl? Spela spel?

Kör så slappt du kan.

Har haft killar som fixat sig inför såna event och det känns lite spänt och tillgjort imo.

Killar som är avslappnande utåt är big thumbs up!! Duscha och sätt på dig lite parfym/rakvatten och du är redy to go :)

Vid sådana event, varför känns det spänt?

Hemmakväll känns väl okej att fixa sitt hår snyggt?

Men spela spel, jo. Där kan jag begripa mig att det kan bli väldigt spänt, eftersom fokuset blir att spela spelet och kanske att vinna. Då känns det ändå bara onödigt att fixa sig sådär snyggt.

Men övriga eventen som du påstod. Varför känns det spänt då?

Är det inte också lite trevligt att mannen fixar sig inför kvinnan?

Tack för svar!
  • Mella-Bella
    Anzil skrev 2018-04-01 05:01:56 följande:
    Vid sådana event, varför känns det spänt?

Hemmakväll känns väl okej att fixa sitt hår snyggt?

Men spela spel, jo. Där kan jag begripa mig att det kan bli väldigt spänt, eftersom fokuset blir att spela spelet och kanske att vinna. Då känns det ändå bara onödigt att fixa sig sådär snyggt.

Men övriga eventen som du påstod. Varför känns det spänt då?

Är det inte också lite trevligt att mannen fixar sig inför kvinnan?

Tack för svar!
    Om det känns bra för dig så fixa dig fin tycker jag.
  • Anzil

Om man gjorde en trevlig sällskap tillsammans i shoppingcenter. Det som är centralt kanske är att vi träffas men aktiviteten är att shoppa.

Skulle det även där anses lite lustigt att man fixade sitt hår och satte på sig stilig skjorta.

Skulle det bara ses konstigt ut?

När man i ''normal'' fall kanske inte fixar sitt hår.

Svar på tråden Fixa sitt hår inför en häng med en sällskap/hängkväll