• Påverka Sverige

Rökförbud på uteserveringar

Hej, på Påverka Sverige så diskuteras bland annat följande:

Regeringen förväntas, enligt DN, införa en ny tobakslag som innebär att det blir förbjudet att röka på uteserveringar.

Vad tycker ni om det här och är det något som borde införas?

• Svar på tråden Rökförbud på uteserveringar
  • Pr0nographic

JA!

Folk borde sluta röka cigaretter helt.

Börja vejpa istället. Det får du göra vart du vill och du skadar ingen runt omkring dig heller. Avskaffa cigaretter helt

• EpicNurse

Helt rätt.

Cigarretter och mat hör inte ihop. Precis som att lekplatser och cigaretter definitivt inte hör ihop, vilket också diskuterats i samma förslag.

• Grande Rock

Här i staden har många av uteställena redan rökfritt på uteserveringen. Det är trevligt.

Att tro är att inte veta
  • Grande Rock

Här i staden har många av uteställena redan rökfritt på uteserveringen. Det är trevligt.

Att tro är att inte veta
  • VärldensRäddasteMan

Nej, tycker det är fel med rökförbud på uteserveringar.

Gillar inte överförmynderi.

Och är icke-rökare.

• volvo142

Tack och lov slopa dom förslaget, om uteserveringar! Jag säger som Ulf Brunberg det är patetiskt. Slutade själv för 5 månader sen helt. Men allvarligt nån måtta får det va på hysterin, det har spårat ur totalt sen EU direktivet kom i laga kraft.

• Hermioney
    Påverka Sverige skrev 2018-03-25 19:30:58 följande:

Hej, på Påverka Sverige så diskuteras bland annat följande:

Regeringen förväntas, enligt DN, införa en ny tobakslag som innebär att det blir förbjudet att röka på uteserveringar.

Vad tycker ni om det här och är det något som borde införas?

Helt rätt. Jag tåler inte nikotin så nu kommer jag kunna promenera förbi uteserveringar utan att gå långa omvägar. Till och mer slå mig ner för en matbit
Svar på tråden Rökförbud på uteserveringar