• Göteborg33

Hur gör man när man ska vara otrogen

Hur gör man?
    Har man varit tillsammans med sin partner sedan slutet tonåren så är passionen inte där som den varit tidigare. Ffa inte när barn och hem tar upp all energi. Sen sätter man sig vid soffan och leker zombie. Senast idag erbjöd jag min fru fotmassage och oralsex tills hon kom utan motprestation. Hon kunde tänka sig fotmassagen men var inte intresserad alls av oralsexet. Min sexlust är löjligt mycket högre än hennes...
    Jag har allt jag kan önska mig, utom passion. Känner att jag är inte så gammal än att jag vill släppa passionen. 
    Var träffar jag andra gifta kvinnor som känner samma som jag? Kollat runt lite och så fort någon sida erbjuder lite diskreta träffar så kostar medlemskap pengar. Inte särskilt diskret om det syns transaktioner på bankkontot...
    Så hur gör man om man ska vara otrogen?
  • Svar på tråden Hur gör man när man ska vara otrogen
  • Bjoer
    Bibbidi skrev 2018-03-27 15:53:10 följande:

Enkelt: Du gör slut och hittar någon annan, alternativt får din fru att gå med på att ni har ett öppet förhållande. Otrogen är man inte. 

Om otroheten upptäckts, hur tror du resten av ditt liv kommer se ut när din (ex)fru/dina föräldrar och bekanta får reda på det? Kommer du tycka det var värt det? Nopp. 

Man behöver som sagt inte få henne att gå med på det ens. Man kan berätta vad man tänker göra och sen låta henne ta ställning till det.
  • Anonym (trollet)

Lugna ner dig lite "tönt"!

Jag säger bara att jag FÖRSTÅR att vissa tar steget och är otrogna när de försökt ALLT, försökt prata och kommit med lösningar, men partnern vägrar se allvaret i problemet och ignorerar alla öppningar som föreslagits.
    Partnern ska på inga villkor få ha sex bara för att jag själv inte har någon sexlust. Typ.
    Hur fan ska en sådan relation kunna fungera i längden va?

Problemet förblir ju olöst. Frustrationen, besvikelsen och irritationen finns ju kvar, man känner sig antagligen inte tagen på allvar alls.
    Säger bara att det nog är så det känns för många, det är ren fakta och man kan tycka vad man vill om det.
    En skilsmässa är ett jävla projekt, och då tar många genvägen och går bakom ryggen istället. Uppenbarligen. Säger inte att det är rätt, men jag förstår det. 

Nä visst, nu har TS inte skrivit att partnern har ont eller är deprimerad, jag tolkar det helt enkelt som att hon har låg sexlust.

Oavsett så har de problem i relationen. 

Vill de till varje pris fortsätta tillsammans måste de ju hitta en lösning, annars kommer han med största sannolikhet vara otrogen verkar det som, och när det uppdagas kommer hon vara helt oförstående trots att han verkligen försökt påtala problemet att han längtar efter sex och närhet.

Den med låg sexdrift, har den alla rätt på sin sida, kan inte ifrågasättas på något sätt eller? 

• Anonym (trollet)
    Bjoer skrev 2018-03-27 15:42:28 följande:
    Vad du kan göra är att istället för att fråga så säger du vad du tänker göra. Typ:

- Det här fungerar inte längre. Jag kan inte leva i ett sexlöst förhållande men jag älskar dig och det liv vi har i övrigt. Därför tänker jag börja ha sex med andra.

Så istället för att gå bakom hennes rygg så är du rättfram med vad du tänker göra. Antingen kommer hon acceptera det, eller så kommer hon antränga sig mer för att båda ska bli tillfredsställda, eller så kommer hon lämna dig. Vad gäller det sista är det ju en risk du tar även om du skulle vara otrogen eftersom det inte alltför sällan kommer fram efter ett tag. Så isf. tycker jag det är bättre att vara rättfram från början.
    Håller med!
    Klart och tydligt.
  • Anonym (tönt)
    Anonym (trollet) skrev 2018-03-27 15:58:09 följande:

Lugna ner dig lite "tönt"!

Jag säger bara att jag FÖRSTÅR att vissa tar steget och är otrogna när de försökt ALLT, försökt prata och kommit med lösningar, men partnern vägrar se allvaret i problemet och ignorerar alla öppningar som föreslagits.
    Partnern ska på inga villkor få ha sex bara för att jag själv inte har någon sexlust. Typ.
    Hur fan ska en sådan relation kunna fungera i längden va?

Problemet förblir ju olöst. Frustrationen, besvikelsen och irritationen finns ju kvar, man känner sig antagligen inte tagen på allvar alls.
    Säger bara att det nog är så det känns för många, det är ren fakta och man kan tycka vad man vill om det.
    En skilsmässa är ett jävla projekt, och då tar många genvägen och går bakom ryggen istället. Uppenbarligen. Säger inte att det är rätt, men jag förstår det. 

Nä visst, nu har TS inte skrivit att partnern har ont eller är deprimerad, jag tolkar det helt enkelt som att hon har låg sexlust.

Oavsett så har de problem i relationen. 

Vill de till varje pris fortsätta tillsammans måste de ju hitta en lösning, annars kommer han med största sannolikhet vara otrogen verkar det som, och när det uppdagas kommer hon vara helt oförstående trots att han verkligen försökt påtala problemet att han längtar efter sex och närhet.

Den med låg sexdrift, har den alla rätt på sin sida, kan inte ifrågasättas på något sätt eller? 

Förstår vad du menar och håller med dig, men det jag säger är att det inte räcker med att förklara allt om personen man förklarar för inte kan ha sex pga psykiska eller fysiska problem. 

Om du får jävligt ont av att ha sex så kommer det liksom inte hjälpa att din partner påpekar att han är vrålkåt och känner sig desperat. Är du deprimerad och känner att du helst skulle vilja krypa ner under en sten och dö så kommer det inte hjälpa att din partner säger att han är vrålkåt och känner sig desperat.

Givetvis kan en sån relation inte fortsätta hur länge som helst. Det är ingen som säger att de inte har ett problem och att den ska fortsätta vara olöst. De flesta kan nog absolut relatera till problemet. Jag skulle absolut inte finna mig i att leva i ett sånt förhållande. Det som ifrågasätts är HUR man löser problemet.

Ja en skilsmässa är ett jäkla projekt för alla inblandade (been there, done that) och jag kan absolut förstå att otrohet känns som en lockande genväg. Men det kan också vara en genväg som kan explodera i nyllet på alla och göra saker 100 ggr värre än vad de redan är. 

Håller absolut med om att om de vill fortsätta tillsammans så behöver de hitta en lösning. sexlöshet för någon som har sexlust är ohållbart. Men jag tycker inte otrohet är en bra lösning, jag tycker att Bjoers lösning är betydligt bättre. Lägga  korten på bordet och helt enkelt säga som det är. "Jag kan inte leva utan sex, jag vill inte ligga med andra, jag vill ligga med dig, men om vi inte kan hitta en lösning på våra problem så kommer jag ligga med andra" så får hon själv avgöra om hon går med på det eller väljer något annat alternativ. Vem vet, om hon inte längre har ett val så kanske hon inser allvaret och börjar ta tag i problemen (om det går dvs)
  • Anonym (trollet)
    Anonym (tönt) skrev 2018-03-27 16:51:36 följande:
    Förstår vad du menar och håller med dig, men det jag säger är att det inte räcker med att förklara allt om personen man förklarar för inte kan ha sex pga psykiska eller fysiska problem. 

Om du får jävligt ont av att ha sex så kommer det liksom inte hjälpa att din partner påpekar att han är vrålkåt och känner sig desperat. Är du deprimerad och känner att du helst skulle vilja krypa ner under en sten och dö så kommer det inte hjälpa att din partner säger att han är vrålkåt och känner sig desperat.

Givetvis kan en sån relation inte fortsätta hur länge som helst. Det är ingen som säger att de inte har ett problem och att den ska fortsätta vara olöst. De flesta kan nog absolut relatera till problemet. Jag skulle absolut inte finna mig i att leva i ett sånt förhållande. Det som ifrågasätts är HUR man löser problemet.

Ja en skilsmässa är ett jäkla projekt för alla inblandade (been there, done that) och jag kan absolut förstå att otrohet känns som en lockande genväg. Men det kan också vara en genväg som kan explodera i nyllet på alla och göra saker 100 ggr värre än vad de redan är. 

Håller absolut med om att om de vill fortsätta tillsammans så behöver de hitta en lösning. sexlöshet för någon som har sexlust är ohållbart. Men jag tycker inte otrohet är en bra lösning, jag tycker att Bjoers lösning är betydligt bättre. Lägga  korten på bordet och helt enkelt säga som det är. "Jag kan inte leva utan sex, jag vill inte ligga med andra, jag vill ligga med dig, men om vi inte kan hitta en lösning på våra problem så kommer jag ligga med andra" så får hon själv avgöra om hon går med på det eller väljer något annat alternativ. Vem vet, om hon inte längre har ett val så kanske hon inser allvaret och börjar ta tag i problemen (om det går dvs)
    Vi är överrens om mycket, ja typ allt.

Tänker att om man får ont av sex, så får man väl ha sex utan penetration. Finns massor man kan göra utan att penetrera som inte borde göra ont. Tror inte det är det det handlar om i TS fall, då borde han skrivit det då det är en så tydlig orsak till att inte vilja ha sex. 
    Men vem vet...

Ja Bjoers förslag är det bästa tycker jag också, klart och tydligt och inga missförstånd vad det handlar om. Det blir upp till den som inte är intresserad av sex att avgöra hur viktig relationen är. För en sexlös relation där en vill ha sex men den andra inte är ändå dödsdömd, så något måste de göra.
  • Anonym (J)

Har du inte ens ett eget bankkonto eller??

• Anonym (lämna)
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2018-03-27 14:06:49 följande:

Jag förstår ju precis var du kommer ifrån ,för vi har liknande problem hemma, fast här är det jag som har större lust.

Klart som fan att det inte bara är att bryta upp som en del påstår, för gissar att ni har barn, gemensamma vänner , hus och allt annat som tillkommer i ett långt förhållande.

Så finns bara få alternativ kvar:

1. Du lever med att ha det som ni har det idag

2. Du föreslår ett öppet förhållande alt. swingar

3. Du har någon roligare vid sidan av

Alternativ 1 och 2 är ju ganska uppenbara, men alt 3 är lite knepigare. Främst då att hitta någon som har samma intention som dig, dvs bara knulla men som samtidigt förstår innebörden av diskretion, men också att du får räkna med dåligt samvete ,i början iallafall för den gick över för mig efter några träffar.

Klart det inte är lätt att bryta upp, men ibland måste man fatta svåra beslut här i livet. I ts fall verkar det som om de redan har försökt allt för att lösa problemen och då är separation det minst dåliga alternativet. Att gå bakom ryggen på partnern genom att vara otrogen är en mycket sämre lösning.
  • Anonym (Bra initiativ)
    Anonym (tönt) skrev 2018-03-27 15:11:36 följande:
    Och man måste gå bakom ryggen på sin partner för att få passion? Är det din ultimata lösning på allt? Får jag inte som jag vill då gör jag som jag vill ändå fast lite fegt och undangömt så ingen får se det?
    Kanske du ska svara på TS fråga eller bara hålla din k*ft. Ingen vill veta huruvida du tycker att s.k. sexuell otrohet är fel. 

Det är värre att vara otrogen genom att inte investera i sitt förhållande än att tillfredställa sig själv tillfälligt med någon utanför förhållandet.

Be om ursäkt och håll dig till ämnet eller håll dig utanför tråden.
  • Anonym (Bra initiativ)
    Göteborg33 skrev 2018-03-26 21:33:10 följande:
    Hur gör man?
    Har man varit tillsammans med sin partner sedan slutet tonåren så är passionen inte där som den varit tidigare. Ffa inte när barn och hem tar upp all energi. Sen sätter man sig vid soffan och leker zombie. Senast idag erbjöd jag min fru fotmassage och oralsex tills hon kom utan motprestation. Hon kunde tänka sig fotmassagen men var inte intresserad alls av oralsexet. Min sexlust är löjligt mycket högre än hennes...
    Jag har allt jag kan önska mig, utom passion. Känner att jag är inte så gammal än att jag vill släppa passionen. 
    Var träffar jag andra gifta kvinnor som känner samma som jag? Kollat runt lite och så fort någon sida erbjuder lite diskreta träffar så kostar medlemskap pengar. Inte särskilt diskret om det syns transaktioner på bankkontot...
    Så hur gör man om man ska vara otrogen?
    Har ni gemensamt bankkonto?
    Kolla Victoria Milan, det står något helt annat på kontot har jag hört.
  • Anonym (Bra initiativ)

Sluta moralisera för helvete människor och svara på TS's fråga eller dra!

• Anonym (Bocken)

Du får söka dig fram, lite diskret! Jag har två stycken gifta kk. Funkar kanonbra.

• Anonym (norsksvensken)
    Anonym (Bocken) skrev 2018-04-11 17:48:39 följande:

Du får söka dig fram, lite diskret! Jag har två stycken gifta kk. Funkar kanonbra.

Ja, specielt om du som jag gillar mogna/äldre kvinnor. Jag har, och har haft flera stycken gifta/sambo i ålder från ca 38-55. Mest 45+. Många har ett starkt behov för att känna sig attraktiva och åtråvärda i den åldern.
               Borde inte vara nåt stort problem om de har ett normalt utseende och gärna är lite maskulin och charmig.
  • Anonym (tönt)
    Anonym (Bra initiativ) skrev 2018-04-11 17:17:03 följande:

Kanske du ska svara på TS fråga eller bara hålla din k*ft. Ingen vill veta huruvida du tycker att s.k. sexuell otrohet är fel. 

Det är värre att vara otrogen genom att inte investera i sitt förhållande än att tillfredställa sig själv tillfälligt med någon utanför förhållandet.

Be om ursäkt och håll dig till ämnet eller håll dig utanför tråden.

Anonym (Bra initiativ) skrev 2018-04-11 17:22:50 följande:

Sluta moralisera för helvete människor och svara på TS's fråga eller dra!

Haha tänk att människor med taskigt samvete alltid är så känsliga för att bli ifrågasatta.

Jag tycker du kan be din partner om ursäkt istället
  • Anonym (MoralÄrÖverskattat)

Har inte läst igenom tråden helt och hållet så endera har du redan fått följande tips och/eller så har du överrösts med moraliserande gällande att man inte ska vara otrogen. Själv väljer jag att fokusera på din egentliga fråga och för mig har det alltid funkat bäst att träffa en sexpartner på krogen eller i annat sammanhang där det åtminstone finns viss berusning inblandad (så att andras spärrar, och kanske även några av dina egna, till viss del kan försvinna). Huruvida du vill vara öppen med ditt "ragg" om att du har partner eller ej beror nog på situationen och där kan jag inte ge några konkreta tips men något som du ska vara väldigt tydlig med (både verbalt och fysiskt) är att det enbart handlar om sexuellt intresse från din sida. Berätta heller inget om dig själv som kan kopplas till dig som person (namn, yrke, var du bor) - om du springer på någon som, trots att du uttryckt att det enbart är sex, ändå får för sig att det finns något mer att hämta när sexet är överstökat så ska personen åtminstone inte kunna få tag på dig i via ex. sociala medier eller annat för då kan det gå käpprätt åt helvete (att din partner t.ex får reda på det den vägen). ONS via krogen eller liknande är alltså mitt tips samt att du, om du bor på liten ort, i sådana fall bör gå ut i en större stad där risken är mindre att någon som du känner får syn på dig. Och för allas bästa, använd skydd!

Ha det gött!

Svar på tråden Hur gör man när man ska vara otrogen