• Annjan86

Har han kommit över henne?

Hej! Behöver er hjälp, får inte ordning på mina tankebanor.

Är ihop med en kille sen 1 år. Det var inte förrän 3 månader sen han medgav att han älskade mig. Visar inget annars, säger inte mkt, är mkt instängd och rädd att visa känslor eftersom de tre gångerna i hans liv som han hade älskat någon blev han lämnad. Man får pussla ihop hans beteende och signaler för att förstå sig på honom. Han är en mkt känd och eftertraktad poet, skriver dikter, och mkt populär i hela Europa. Vi är båda över 30 år.

Så, till problemet.

Hans senaste ex hade han kontakt med i ca 1,5 år, och jan älskade henne mkt mem vågade aldrig erkännna det för sig själv, så han sa inget. Hon var oxå förälskad i honom men eftersom han inte tog första steget tog hon och lämnade honom för en annan, från den ena dagen till den andra.

Han fick panik när han fick veta det genom hennes syster och storgrät och blev knäckt.

Efter nån dag kontaktade hon honom å de bekände att de älskade varann, och hon sa att hon inte älskade sin kille, att hon hade tabbat sig, så de bestämde att hon skulle lämna sin nya kille, och de hade en intensiv kontakt med allt vad kärlek och intimitet innebär.

Efter tre månader så visade det sig att hon kunde inte lämna sin nya, ville inte såra han. Min kille blev knäckt. Men hon fortsatte att höra av sig och ville de skulle vara vänner. Han gick med på det. Detta var från 2012-2014.

Den sporadiska kontakten höll fram till 2017. Sista gången hon hörde av sig var jan 2017. Under just den perioden började vi smått umgås.

Han blev orolig att hon inte hörde av sig. Han började skicka mail till henne. Han skickade två el tre mail, men eftersom de inte hade nån kärleksrelation så var det inga kärleksmail. bara vart hon är å vad har hänt!

Hennes syster kontaktade honom och sa att hon mår bra. Det var i sep 2017. Han sa till hennes syrra att han ffr tyckte om henne. Vid den tiden hade vi redan ihop det.

Han sökte henne på alla sociala medier, men på en så visade hon livstecken-hon var online- och det var han också samma dag ( han brukar sällan vara på den sidan).

Han hade just avslutat på en vacker kärleksdikt, och fick bråttom med att publicera den offentligt. En av hans äldre dikter dök upp samma dag där det handlar om en kvinna som försvann men som han inte kan glömma, och att han kommer att gå vidare men älska henne.

Sen nov fyllde hon år så Han skickade en grattis till hennes mail, han skickar inte ens grattis till kompisar. Inget svar då heller. Hon hade försvunnit ur radarn. Sen dec ?råkade? jag veta det här, och att han hade sporadisk kontakt med några andra kvinnor parallellt med mig, s jag konfronterade honom. I all uppriktighet så sa han att han skulle aldrig göra om det, han älskade mig, och skulle radera bort alla onödiga kvinnor.

Han raderade bort alla.. förutom henne.

Sen jan 2018 skrev han faktiskt en dikt om oss, den handlade om hur han njuter av allt jag förser honom med. Inget om vad han känner för mig. Precis innan han hade avslutat den påbörjade han en dikt om en försvunnen kärlek som lever i hans drömmar, som han inte vågar bekänna sin kärlek till, som han saknar så oerhört mycket och drömmer om varje natt, att kunna få hålla om henne, och önskar att hon någonstans där UTE drömmer om honom också. Jag fick en kalldusch.

Dom enda kvinnorna som han hade sparat mappar med minnen i var på henne och mig. Han raderade hennes mapp för en vecka sen och mådde dåligt i flera dagar. Hon blev alltså inte raderad då när de onödiga kvinnor blev raderade. Under de dagarna lyssnade han på en låt på hennes modersmål som handlade om hur en man i hemlighet älskar saknar sin kärlek och hon är hans liv men också hans sorg. Han ville göra om den till en dikt.

Jag frågade om allt. Han sa att allt ( dikterna) var en slump. Att han bara ville se om hon mådde bra ( mailen). Att han instinktivt grattade henne. Att han inte känner något alls för henne. Att han aldrig grät när det blev slut. Att han mådde dåligt flera dagar berodde på något annat än att han hade raderat hennes mapp. Allt var alltså en slump, eller något annat.

Och jo, han älskar mig, han säger det ofta. För mig betyder det väldigt lite. Men, ok. Låt gå.

Min bild av det är att han älskade henne, och älskar ffr, men hon slutade helt att höra av sig, så hoppet blev mindre och mindre, och i samma veva började han känna starkt för mig ( vi kan aldrig leva tillsammans, av olika anledningar, så jag kmr inte att bli hans livspartner) men kunde inte släppa henne. Det han gör nu är att han försöker själv radera henne ur sitt hjärta för att han har nog förstått att det kan dröja tills hon hör av sig, och det finns en stor risk att han förlorar mig också om det vist sig att jag inte får hans hela hjärta. Men samtidigt kan han ju inte rå för sina känslor...

..det finns faktiskt en chans att hon svarar på hans mail en dag, det vet både han och jag. Hans kärlek till henne höll i många år oavsett yttre omständigheter ( efter henne tappade han helt intresse för kvinnor, jag blev den första som han blev förälskad i efter henne. Och hon är skrämmande mkt lik mig i både personlighet och samma typ av kvinna i utseende).

Vad tror ni? Hur tolkar man?

• Svar på tråden Har han kommit över henne?
  • Anonym (Viola)

Jag tänker att du ska leva i nuet och låta han visa att han väljer dig, lägg fokus på er nu, "kanske" mailar hon, men så kan alla tänka mitt ex tänker säkert att jag "kanske" mailar han igen en dag, Nope inga behov att göra det avslut är avslut så jag hoppas han gör som jag råder dig att göra, bjud in ditt nya liv och ny glädje med ny person och våga lita på det som sker i handling gå efter det.

• Annjan86

Hej, det var ett fint svar, och jag har tänkt på det också. Till saken hör ju dock att vi kmr att behöva avsluta vårt förhållande, när vet ingen av oss... så min fråga är nog mer om du/ni också upplever det som att han ffr älskar henne? För jag vill inte verka som en rebound, och om han älskar henne ( som jag har tolkat det) och hon hör av sig, då skulle det faktiskt göra mer ont på mig om vi skulle behöva avsluta förhållandet då. Vill också vara ärlig mot mig själv, stannar jag då ska jag vara klar över vilka beslut jag tar, och vilka konsekvenser det kan medföra. Han nekar ju till allt. Ska jag tro det mot bakgrund av det jag skrivit? Eller sja jag uppfattade det som att han känner mkt för henne också men att chansen är mindre att hon återkommer så han börjar överföra sina känslor på mig? Vad tror du?

• Meriall

Hon kommer nog alltid ha en plats i hans hjärta men han verkar vilja komma över henne nu och bearbetar sin olyckliga kärlek kanske så att han ska kunna lämna den bakom sig och kunna fokusera helt på dig efteråt. Han kan komma att älska dig trots att han fortfarande har någon känsla kvar för henne. 

• Annjan86

Ja, så ser jag det också. Att han måste tyvärr komma över henne, för att hon inte är tillgänglig. Jo, han älskar mig för allt jag gör för honom, jag frågade honom om han skulle älska mig om jag inte gjorde så mkt för han och han svarade att han var inte säker. Men när det gällde henne så älskade han henne även då hon stack med en annan. Ville egentligen få bekräftat att jag inte har uppfattat situationen genom kärlekens ögon, dessutom så har jag en så stark inre övertygelse att min tolkning av situationen stämmer, och han vill att jag ska bli övertygad om att jag hade fel. Men än så länge så verkar vi vara två om saken om min tolkning.... du och jag.. ????.

• Annjan86

PS. Tror du att jag på något sätt blev som en rebound från början? För nyligen sa han att jag får honom att glömma allt det andra som har varit och alla bekymmer omkring..

• Anonym (mmm)

Jag hänger nog inte riktigt med: Varför kan ni inte vara tillsammans? Och, om ni ändå inte kan det, varför skriver du då en hel roman och undrar och funderar? 

• Annjan86

Haha bra där! Det undrar jag med! Börjar fundera om det mesta som rör denna förhållande numera. Kan nog inte ge ett bra svar, vare sig till dig eller mig. Vi blev förälskade mot alla odds så att säga, ingen av oss trodde någonsin att det skulle bli som det har blivit, vi började som polare, blev vänner, och nu detta. Så, det är bara något som utvecklades. Och när det får sig ett slut vet vi inte, hans familj tycker inte det är ett bra val för honom ( han kmr ju från en fin fin familj, är en offentlig person, osv osv, medan jag är bara en vanlig dödlig medborgare).

Svar på tråden Har han kommit över henne?