• Anonym (Hur funkar det)

Notoriskt otrogen

En gift person som Ber om förlåtelse hemma, vill fortsätta vara med familjen men fortsätter vara otrogen... hur gör de med sitt samvete? Finns det ett dåligt samvete ens gentemot familjen? Eller är man hög på kicken? Älskar man sin man/fru? Att man vill både ha och äta kakan är ju tydligt, men hur klarar man samvetet, mår man dåligt över det man gör. Självklart är historierna olika... men ni som är otrogna om å om igen hur gör ni?hur mår ni? Å älskar ni verkligen era partners fullt ut då ni om och om igen gör dom illa?

• Svar på tråden Notoriskt otrogen
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (naivt) skrev 2018-04-01 21:44:20 följande:
    PS! Har du kollat dig för sjukdomar?
    Det har jag faktiskt inte ens tänkt på! Men du har rätt i att jag nog borde göra det, även om han sagt att han använt kondom när han legat med andra.
  • Anonym (naivt)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-02 21:17:09 följande:
    Det har jag faktiskt inte ens tänkt på! Men du har rätt i att jag nog borde göra det, även om han sagt att han använt kondom när han legat med andra.
    Tror jag säkert att han sagt men hans ord verkar ju inte vara sådär jättepålitligt Flört Kanske bäst att kolla upp det själv bara för att vara säker.
  • Anonym (Fel fokus)

Varför är det alltid fokus på de som vid ett tillfälle gör ett (enligt er) snedsteg eller rättare sagt något så underbart som att ha sex med någon.
    En man eller kvinna har sex med någon utanför förhållandet och alla blir rasande som om det vore 1500-talet.. Varför ska vi äga våra partners på det här viset?

Vore det inte lite mer etiskt att lägga fokus på vad en partner som slutat investera i ert gemensamma sexliv begår för illdåd? Hur människor slutar att ta hand om sitt yttre och inre. Hur partnern slutar vara fysisk och genuint kärleksfull?
    Hur vi tar våra partners för givna och slutar sätta förhållandet i främsta rummet?
    Dessa ting är väl de största sveken man kan begå, mer illojala än att ha sex med någon annan för tillfällig njutnings skull?

• Anonym (Fel fokus)
    Anonym (naivt) skrev 2018-04-01 17:48:22 följande:
    Gäller det även din partner och barn?
    Barnen har inget med detta att göra. Bara löjligt att dra in barnen i det.
    Shas moralkärring, stick!
  • Anonym (Fel fokus)
    Anonym (naivt) skrev 2018-04-01 21:44:20 följande:
    Svårt att säga, vissa människor har en jävligt märklig definition av vad älska betyder.Men spelar det någon roll om han älskar dig eller inte när han inte respektera dig tillräckligt för att vara trogen? Helt klart älskar han sig själv betydligt mer än dig och era barn. Och respekten mot er är obefintlig eftersom han tydligen ansåg att några knull var värt att riskera att förlora dig och halva tiden med era barn.

PS! Har du kollat dig för sjukdomar?
    Vad har människan gjort för att förtjäna att partnern ska vilja vara sexuellt exklusiv är väl en rimligare fråga?
  • Anonym (naivt)
    Anonym (Fel fokus) skrev 2018-04-11 17:10:58 följande:

Vad har människan gjort för att förtjäna att partnern ska vilja vara sexuellt exklusiv är väl en rimligare fråga?

Njae, går man in i ett exklusivt förhållande så är man nog ganska medveten om att det är exlusivitet som gäller redan från början så det tycker jag inte behöver förtjänas. Det är inbakat i dealen redan från första början. Om man inte vill leva exklusivt ska man inte ge sig in i ett exklusivt förhållande öht.
  • Anonym (naivt)
    Anonym (Fel fokus) skrev 2018-04-11 17:07:44 följande:

Barnen har inget med detta att göra. Bara löjligt att dra in barnen i det.

Shas moralkärring, stick!

Jasså? Så du menar att barnen inte alls drabbas av att den ene föräldern knullar sönder förhållandet med någon annan? Hur tänkte du där?

Jag är man och sticka kan du göra själv din moralisk förvirrade stackare.
  • Anonym (naivt)
    Anonym (Fel fokus) skrev 2018-04-11 17:04:14 följande:

Varför är det alltid fokus på de som vid ett tillfälle gör ett (enligt er) snedsteg eller rättare sagt något så underbart som att ha sex med någon.

En man eller kvinna har sex med någon utanför förhållandet och alla blir rasande som om det vore 1500-talet.. Varför ska vi äga våra partners på det här viset?

Vore det inte lite mer etiskt att lägga fokus på vad en partner som slutat investera i ert gemensamma sexliv begår för illdåd? Hur människor slutar att ta hand om sitt yttre och inre. Hur partnern slutar vara fysisk och genuint kärleksfull?

Hur vi tar våra partners för givna och slutar sätta förhållandet i främsta rummet?

Dessa ting är väl de största sveken man kan begå, mer illojala än att ha sex med någon annan för tillfällig njutnings skull?

Vad har ägarskap med förhållanden att göra?

Jag tror de flesta redan vet att slaveri avskaffades för länge sen. Förhållanden handlar om överenskommelser inte ägarskap. Om du inte fattat det så är det nog du som lever kvar på 1500-talet.

Att skylla att man bryter trohet för att ens partner inte beter sig som man vill eller ser ut som man vill är inte etiskt för fem öre. Det är bara patetiskt. Om man är missnöjd med något så kan man öppna truten och säga det till sin partner alternativt skiljas om man inte kan komma överens om en lösning. Att springa omkring och apa sig i smyg bakom sin partners rygg visar bara att man är en falsk liten fegis som inte vågar stå för den man är och vad man vill.
  • Anonym (Kille)

Vem har rätt att döma nån annan här? Om en person vill va trogen eller otrogen? Pepsi eller cola? Skit sak samma? En person som är otrogen är väl det av en anledning som båda skapat sen är det fel att ljuga för sin partner, men har man försökt allt och man endast vill ha sex kanske det är den bästa lösningen för att va lycklig?

• Anonym (naivt)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-11 20:21:17 följande:

Vem har rätt att döma nån annan här? Om en person vill va trogen eller otrogen? Pepsi eller cola? Skit sak samma? En person som är otrogen är väl det av en anledning som båda skapat sen är det fel att ljuga för sin partner, men har man försökt allt och man endast vill ha sex kanske det är den bästa lösningen för att va lycklig?

Så det du säger är att du kan bete dig precis hur du vill mot vet du vill och ingen får döma dig bara du anser dig ha en anledning. Och självklart är det alltid bådas fel att du gör som du gör?
  • Anonym (Kille)

Det är ju det jag säger att man inte kan, bete sig och säga vad man vill, man måste ju respektera allas val och inställning till olika saker

• Anonym (naivt)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-11 20:56:19 följande:

Det är ju det jag säger att man inte kan, bete sig och säga vad man vill, man måste ju respektera allas val och inställning till olika saker

Njae, du säger ju att ingen får döma dig för dina val. Vilket i praktiken innebär att du kan göra precis som du vill mot vem du vill och alla måste respektera det.

Respekterar du själv precis allt andra gör mot dig eller andra?
    Om jag väljer att sno din plånbok, måste du respektera mitt val?
    Måste du respektera min inställning att hellre ta dina pengar än tjäna egna?
Svar på tråden Notoriskt otrogen