BF sept/okt/nov - Södermalm/Sickla med omnejd
Hej!
Vi väntar första barnet i höst. Följs gärna åt med fler som väntar barn i sept/okt/nov och bor på Södermalm/Sjöstan/Sickla etc.
Hej!
Vi väntar första barnet i höst. Följs gärna åt med fler som väntar barn i sept/okt/nov och bor på Södermalm/Sjöstan/Sickla etc.
Spännande!
Vi plussade förra veckan med BF 4 dec så väntar fortfarande otåligt ut de kritiska veckorna, är i v. 6 nu.
Bor i Skanstull och vore kul med kontakter att följa om det blir som vi hoppas nu :)
Spännande!
Vi plussade förra veckan med BF 4 dec så väntar fortfarande otåligt ut de kritiska veckorna, är i v. 6 nu.
Bor i Skanstull och vore kul med kontakter att följa om det blir som vi hoppas nu :)
Vad kul!! Spännande! Kommer säkert gå fint :) Håller gärna kontakten. Kul att följas åt när man är i samma fas. :)
Vi är i v 14. BF 4 okt. Första barnet. Magen börjar synas en hel del och några plagg är införskaffade. Lite där är vi nu :)
Åh vad härligt! Känns som om det blir lite mer påtagligt när magen börjar växa. Ibland känns det lite som jag inbillar mig, speciellt eftersom jag mår så bra ändå förutom lite trötthet och onormala hungerskänslor till och från.
Ja men verkligen att följas åt. 4 oktober fyller jag år så det är ju en ypperlig födelsedag ;)
Har du mått bra annars?
Oj, vad kul att du fyller den 4e :D
Jag har haft illamående omkring 6-7 veckor nu. Men Lergigan Comp hjälper. Så om du också får illamående så be barnmorskan om recept på Lergigan Comp (det finns en som heter bara Lergigan också, men den hjälper inte såsom den som heter Comp). Att bara försöka småäta kex osv typ hela tiden hjälpte inte mig och kändes inte hållbart efter ett tag att hålla på och parera det.
Annars har jag mått rätt bra i övrigt. Lite trötthet, och nu sedan en två veckor börjar man också känna sig lite andfådd ibland.
Antar att det är första barnet för er med :)
Jag var på Polarn o Pyret Skanstull härom dgn :) Så mkt gulligt! Lindex tycker jag har mkt bra annars, till bra priser.
Åh fy vad jobbigt med så ihållande illamående men skönt att du fått något som hjälper och tack för tipset! Pluggar för närvarande vilket ju är rätt flexibelt men kommer jobba till sommaren och då vill man ju vara fit for fight så suger åt mig alla tips jag kan få!
Ja det gäller nog att passa sig för småätandet. Har varit extremt hungrig vid ett par tillfällen med hunger som inte lägger sig ens jag proppar i mig mat så är nog bättre att försöka hålla någorlunda matrutiner ändå.. :)
Första ja! Mycket tankar som far runt. Gick nog lite snabbare än vi tänkt att bli gravida även om jag varit sugen ett bra tag och min man börjat känna sug han med. Lite läskigt känns det allt!
Åh vad mysigt! Jag har fått hålla mig lite. Känner att jag lätt kommer gå loss och vi har en hel del sparat från familj, kommer nog få en del med men det är ju så gulligt! Bra tips med Lindex! Det går ju så fort i början så nog dumt att lägga för mycket slantar när de ändå växer ur dem på några dagar :P
Har du många vänner som väntar/har barn?
Ja, känner igen mig; lite overklighetskänsla. :) Det gick snabbt för oss med, så det har kanske bidragit en del :)
De flesta av våra närmaste vänner har barn (många av dem är 35+) men ingen nära här som väntar tillökning just nu (vad vi vet ännu :))
Kul med pluggande! Hoppas du hittat ngt intressant. Läser du ngt program eller mer fristående? Jag är ekonom i grunden.
Hej, snubblade över denna tråd men hoppar gärna in. Jag gick in i vecka 21 idag enligt RUL som vi gjorde i tisdags. Från början var det beräknat i september men nu ligger vi på 31 aug. Vi bor på Söder och hoppas på att kunna bo kvar här, vi har just nu en tvåa.
Har också haft problem med illamående men kör nu med Lergigan comp, för mig hjälpte det inte heller med småätande. Till viss del småäter jag nu också, men det handlar väl mer om en extra filtallrik och frukt.
Har också sett mycket fina kläder på Lindex. Vi tog vår första titt på barnvagn i veckan också så nu gäller det att bestämma sig. Sen är det ju alla andra "bra att ha-saker" som man måste börja titta på så småningom ????
Ja, vad kul! Jag såg bra tips, här på FL, på listor över vad man oftast behöver. Praktiskt att ha ngt sammanställt att i alla fall utgå ifrån.
Jag har bara handlat några plagg än så länge, men vi tänkte börja kolla vagn snart. Är i v 16 nu.
Kul med söder! Då bor vi ganska nära.
Söder är mysigt. Och en 2a kan ju räcka ett bra tag. Marknaden är ju lite vansklig nu också så.
Ja när vi var på Bonti och kollade på barnvagn så fick vi en hel lista med bra-att-ha-saker. Den får man ju sålla i rejält men det blir mycket grejer..
Vi fick reda på att det är en liten grabb som gör kullerbyttor därinne när vi var på RUL. Men har faktiskt inte haft en tanke på att köpa några kläder än. Har mest riktat in mig på vagn och lite säng.
Vi har vänner som också fick en liten grabb i helgen sen var en av mina bästa vänner och jag ganska jämna i tid på graviditeten men tyvärr gick det inte hela vägen för dem.
Jo vi kan nog bo kvar ett tag till där vi är men vi kollar efter nåt lite större i vilket fall.
Ja, verkligen; listorna är långa :) Bra tips om Bonti!
Vad kul! Spännande när man vet kön. Vi är i v 16 nu och vet inte kön än. Men vi har liksom en gissning på att det är en kille. Bara ngn slags känsla som ligger nära till hands. Men vi kan ju ha helt fel :)
Trevligt med fler bebisar nära. Ingen av mina nära här väntar barn just nu. Men de flesta är småbarnsföräldrar.
Kul att gå på visningar och bra att hålla koll på marknaden. Jag kan lägga ett mail sedan med var vi bor och lite om det området. (Är på jobbet nu, så får skriva mer sen :))
Hej! Hur går det för er? :) Ni verkar vara någon månad före mig, så kanske har ni kommit lite längre i förbedelser och sånt! Vi har BF i oktober och bor i Gamla stan, så hoppar gärna in i tråden.