• tikki masala

Hur ofta gör era barn läxor som går i femman?

Min dotter tar ju aldrig med sig läxor hem. Det har hänt 1 gång tidigare. 
    Hon nämner aldrig att det är prov på gång eller någonting och jag har tidigare aldrig fått information från fröken om läxor/prov.
    Nu har dotterns klass bytt fröken och vips får jag meddelande om att det är prov om vasatiden efter påsklovet. (Och hon har inte tagit med sig några böcker hem för att läsa om det)
    Så jag har "tvingat" henne att kolla på nätet efter vasatiden och läsa om den.

Min fråga är nu Hur ofta tar era barn hem böcker och läser saker? 

Jag kan ju tillägga att hon tycker det är astråkigt med skolan för hon tycker att hon aldrig kan något o glömmer hela tiden. Men det är ju klart om hon aldrig läser sina läxor så kan hon ju aldrig lära sig.

• Svar på tråden Hur ofta gör era barn läxor som går i femman?
  • Anotherone

Vi läser också läxor varje dag, utom på helgen (om det inte verkligen behövs).

Min pojke har alltid matte och engelska glosor till samma dagar varje vecka.

Och sen blir det extra inför prov då vi läser ihop, kollar instuderingsfrågor och så.

• sofieau

Mina läser till prov, sen har vi en sida som heter schoolsoft som vi sitter med en stund varje söndag en halvtimme inför hela veckans läxor i alla ämnen. Då får jag en bra överblick.

• Mrs Green

Här var det nästan inga läxor alls i 4-5:an, någon varannan vecka ungefär kanske. Det var i 6:an det började bli mycket läxor. 

Svar på tråden Hur ofta gör era barn läxor som går i femman?