• Ninha

Obehag gravid v 3+6

Hej!

Har precis plussat och idag har jag sånt obehagskänsla , lite mensvärk(båda mage o ländrygg) illamående, trött mm.

Dålig i magen och svullen (tror det är de som ger obehagskänslan)

Har så svårt att slappna av nu när de känns såhär.

Vill bara de ska gå över så man kan slappna av o sitta/stå/ligga bekvämt..

Har nån varit med om liknande?

• Svar på tråden Obehag gravid v 3+6
  • Nyfikenlillstrumpa

Välkommen till graviditeten vill jag bara säga! Alla känner av sin graviditet olika och i början kan det kännas obehagligt. Jag hade en liknande känsla. Med tiden insåg jag att det hade att göra med att kroppen inte riktigt visste vad som hände. Det börjar ändras och bildas hormoner som aldrig frunnits och kroppen förbereder sig inför att barnet ska växa. Så slappna bara av. Försök att inte tänka på det. Det är i alla fall ingenting du behöver vara orolig över! Nu är jag i v. 24+0 och det känns som att bara nyligen har kroppen lugnat ner sig.

• Meriall

Det finns en risk att det fortsätter så länge... så var beredd på det.

• EpicNurse

Det brukar vara så det känns att vara gravid i början! Inget konstigt alls!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Iowhannah

Sitta/stå/ligga bekvämt kan du nog räkna med att vänta med tills barnet är fött :)

I övrigt är det som de andra skriver, fullkomligt normalt. Jag har inte känt så mycket så tidigt dock, för mig har det kommit runt vecka 5-6.

• Ninha

Ok tack allihopa, försöker slappna sv så gott det går, min störsts rädsla är att få ett tredje missfall(så jag är lite ängslig).

Men nör jag läser vad ni skrivit så känner ja mig lite lugnare :) hoppas bebis mår bra, då kan ja stå ut med att må dåligt :) hoppas på en bättre dag imorgon :)

Svar på tråden Obehag gravid v 3+6