• josefinevm

Vi ska precis påbörja IVF

Så fort mensen kommer ska jag börja spruta, någon mer som är i samma situation som oss och vill följas åt?

Är så nervös men samtidigt känns det så spännande. Vi har försökt få barn i säkert 3-4 år utan att lyckas och vi är 30 och 31 år gamla.

Hoppas det finns fler så vi kan prata och peppa varann :)

• Svar på tråden Vi ska precis påbörja IVF
  • josefinevm
    Pappersfjäril skrev 2018-04-09 21:47:49 följande:

Hej på er. Vi har precis börjat utredning men hakar gärna på. 35 och 37 är gamla. Satsar på att få ett barn iaf men jag har enometrios så har inte funkat naturlig väg.

Klart du ska haka på! Håller verkligen tummarna för oss alla att vi ska få våra plus. Hur långt har ni kommit med utredningen?
  • josefinevm
    My102 skrev 2018-04-09 23:09:12 följande:

Vad händer på första besöket? Har ni tagit AMH värde? Tror inte jag har tagit det hos hemortsläkaren och ser ibland att det tas på IVF klinikerna, nämner dem nåt om det?

Vi träffade först läkaren som gick igenom hur allt skulle gå till samt att vi fyllde i en hälsodeklaration. Efter det fick jag göra en undersökning lite snabbt innan det var dags att träffa en sköterska som gick igenom hela behandlingen med sprutorna. Mycket info så man var lite snurrig efteråt men får med sig en mapp med all info så man kunde läsa i lugn och ro sen :)
  • josefinevm
    My102 skrev 2018-04-09 23:09:12 följande:

Vad händer på första besöket? Har ni tagit AMH värde? Tror inte jag har tagit det hos hemortsläkaren och ser ibland att det tas på IVF klinikerna, nämner dem nåt om det?

Och nej det tror jag inte vi tagit, inte lagt AMH-värde på minnet i alla fall.
  • Emsa2017
    josefinevm skrev 2018-04-09 21:45:10 följande:

Åh så spännande! Du måste berätta sen hur det ägguttaget gick. Och jag är så nervös inför sprutorna men som din bm sa, en dag i taget :)

Det ska jag göra! Vi ska vara där tidigt imorgon, ska bli skönt när det är gjort. Man tycks få bra smärtlindring och de flesta upplever inte att det är så farligt. Håller er uppdaterade :)
  • josefinevm
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 06:23:32 följande:

Det ska jag göra! Vi ska vara där tidigt imorgon, ska bli skönt när det är gjort. Man tycks få bra smärtlindring och de flesta upplever inte att det är så farligt. Håller er uppdaterade :)

Det låter bra! :) Hur gick det för dig med sprutorna och vilka tog du?
  • Eyra

Vi har precis startat IVF vi också, sprutdag 7 med korta protokollet. Imorgon ska jag göra vul och titta på äggblåsor..

Det är vår andra IVF, den första gjorde vi 2012 och den resulterade i världens bästa grabb ????

Berättelsen om en mamma och en pappa - vivillblitre.blogspot.com
  • Emsa2017
    josefinevm skrev 2018-04-10 18:37:00 följande:

josefinevm skrev 2018-04-10 18:37:00 följande:

Det gick hyfsat bra:) Gonal-f och orgalutran. Tyckte orgalutranen sved mycket, men lindrade det med en kylklamp på magen efteråt :)
  • Pappersfjäril
    josefinevm skrev 2018-04-09 23:15:54 följande:

Klart du ska haka på! Håller verkligen tummarna för oss alla att vi ska få våra plus. Hur långt har ni kommit med utredningen?

Tack ??

Vi har just varit och lämnat spermaprov & jag har gjort en helt vidrig äggledarespolning.

Nu har jag förstått att det kommer ta tid & tidigast i höst får vi vidare hjälp. Har ägglossning nästa vecka så hoppet finns ju att det kan ta sig då.
  • Pappersfjäril

Jag ska läsa igenom tråden och svara lite mer till i senare i veckan. Kram på er alla! ( frågetecknen är alltid smileys - glömmer bort att det blir så)

• josefinevm

Hej på er!

Hamnade i någon svacka så orkade helt enkelt inte med att fortsätta skriva här. Men nu känns det mycket bättre.

Hur har det gått för er?

Äggplock idag för mig, endast 3 ägg fick vi ut men håller tummarna att det är riktigt fina ägg.

Svar på tråden Vi ska precis påbörja IVF