Separera med små barn, hur gör man??
Jag har två barn med min sambo (de är 5 och 1,5 år) och nu känner jag att vi står inför att separera.
Det har inte sagts rakt ut med ord ännu men för varje dag som går så känner jag att vi inte har något kvar att jobba för längre. Jag kan inte leva mitt liv så som det är nu och varje dag försöker jag att bara stå ut, stå ut hans griniga humör, hans pikar på mig för allt och ingenting, stå ut med att vara ensamstående förälder i en samborelation, att själv ta allt ansvar för hus och hem trots att jag är den som jobbar heltid och han är föräldraledig, står inte ut med att aldrig känna att vi är ett team som strävar mot gemensamma mål . Och vad jag än gör och vad jag än säger så är allt fel, mitt fel. Har aldrig i mitt liv känt mig så ensam som jag gör nu. Orkar inte mer!
Det enda som får mig att tvivla på att jag kan ta steget är barnen. Jag känner min sambo och vet redan nu att han inte kommer att lägga två strån i kors för att vi ska få ett bra samarbete kring dem och minsta är så liten att det känns som att jag raserar deras liv .
I ena sekunden så vill jag bara flytta ut imorgon och starta upp ett eget liv tillsammans med barnen och i nästa så tänker jag att jag kan stå ut med att slå hela mitt liv på paus i några år till för deras skull. Men så fort han säger eller gör något som sårar mig så känner jag att jag inte kommer att klara det heller.
Finns det fler som är i liknande sits eller har separerat med små barn och omedgörliga partners och vill bolla lite med mig?