Om man kommit på en idé till en produkt, app eller vad som. Vart skickar man in det?
Vart skickar man in sin idé till en produkt, app eller vad som?
Vart eller hur kan man gå vidare?
Tack på förhand!
Vart skickar man in sin idé till en produkt, app eller vad som?
Vart eller hur kan man gå vidare?
Tack på förhand!
Det vanligaste är nog att antingen genomföra sin idé själv eller att ta kontakt med ett företag som gör något liknande och pitcha idén där. Inget man kan göra till kundtjänst direkt så du får inventera dina nätverk och se om du känner nån som känner nån som är i rätt position att fånga upp idéer.
Beroende på vad det är och hur unik idén är så kan det finnas orsak att prata med patent- och registreringsverket.
Skicka in?
Om det är en app tex är det bara börja koda, eller anlita någon ett företag som gör det åt dig.
Funderar på samma.
Är själv programmerare men inte i appar men det är nog enklare.
Men min undran är om man har en ide till utveckling i operativsystemet, var vänder man sig då lixom? Bill Gates?? :)
Funderar på samma.
Är själv programmerare men inte i appar men det är nog enklare.
Men min undran är om man har en ide till utveckling i operativsystemet, var vänder man sig då lixom? Bill Gates?? :)
Beroende på vad det är och hur unik idén är så kan det finnas orsak att prata med patent- och registreringsverket.
Jag sökte via de, men de verkar endast hjälpa med att skydda en idé. Men vart kan man skicka in sina idéer?
Jag har för mig att man kan skicka sin idé någonstans.
Kolla venture cup, hjälp till självhjälp för att tävla med din idé.
Få min idé gjord.