• Ave77

Saker att göra med småbarn

Hej

Vi är nya i Uppsala och faktiskt nya i Sverige. I mitt hemland Estland visste jag allt jag behövde men inte längre här. :) 
    Finns det kanske olika glubb (?) eller något där man kan gå med barnet och leka, sjunga, simma eller göra andra intressanta sak med barnet? 

Tack på förväg!
    Ave

• Svar på tråden Saker att göra med småbarn
  • annabellelee

Hur gamla är barnen? På de flesta håll finns öppna förskolor där man kan gå och leka med sina barn och där man som förälder kan träffa andra föräldrar med barn. Googla öppen förskola Uppsala.

Det finns babysim och liknande aktiviteter för bebisar, och lite mer att välja på om barnet är 3-4 år.

• Snorpi

Var i Uppsala bor ni? Det är många kyrkor som har barnrytmik och barnsång man kan gå på. I gränby ligger en stor bra lekplats och även en 4h-gård som är supertrevlig. Där man kan träffa olika djur och ta med sig picknick eller grilla. På liljeforstorg nära gränby finns en toppenbra öppen förskola. I slottsparken finns en fin lekplats med pelle svanslös-tema. Nu inför sommaren finns det små badvikar ute i sunnersta man kan besöka och även badhuset såklart. Sen finns ju geologiska museet med en massa uppstoppade djur borta vid blåsenhus och botaniska trädgården :)

Svar på tråden Saker att göra med småbarn