• Meria

    Volvo V40

    Min sambo och jag är på jakt efter en ny kombi-bil. Igår såg vi en begagnad Volvo V40 och blev smått förälskade i den. Vi planerar barn, men det har inte hänt nåt än. Av det jag förstått så kan just Volvo V40 vara lite liten i bagageutrymmet.

    Undrar bara om det finns några därute med barn som har en Volvo V40, eller har haft? Gick det med barnvagn ändå?

  • Svar på tråden Volvo V40
  • stress

    Har en Knorr och den går in i våran ( som är till salu ) =)-

  • MammaVeronika

    jag har en volvo v40, dock inga egna barn, har haft bilen ett år nu och stortrivs... har dock kört ett par vagnar i den ändå och har man enkelvagn så får man plats med en del packning/storhandling ändå... jag trivs super med bilen då den är lagom stor stor och i rätt prisklass + fruktansvärt snygg enligt mig!! men behöver man tvillingvagn så är det nog i minsta laget...

    ska man åka och storhandla mat behöver man ju inte ta med vagnen och ska man på semester så går det alltid att packa smart...

    gillar ni bilen och får ett bra pris så köp den!

  • MammaVeronika

    måste även tillägga att vi också planerar barn (till våren -08) och då har jag planerat att ha denna bilen...

    (trivs så mycket att jag inte ger upp den i första taget)

  • JohPet

    Har en volvo v 40 och tycker att den är super! Har inga barn själv än, men min systers barn + barnstolar har åkt med flera gånger. Har fungerat bra. Vet att endel tycker att baksätet har dåligt utrymme för benen för en vuxen (om man är lång), sen är väl inte bagaget det största...Man kan ju alltid köpa en barnvagn som är liten när man fällt ihop den.

  • Meria

    Okej, tack för era svar! Jo, den var ju så grymt snygg till å börja med, och bra pris. Jag ska prata me gubben o se va han säger

    I värsta fall är det ju bara att ta ett rep och låta barnvagnen åka efter bilen

  • Alise

    Vi har just köpt en v40 å är supernöjd! Vår barvagn ryms bara bra, har en EL Cerox. Finns även plats kvar i bagaget! Dock så har den rätt kort bälte fram så det kan vara svårt att sätta fast babyskyddet om man inte har bas till den.

    Skulle kanske inte rekommendera bilen om man har tänkt åka hela familjen, för baksätet är rätt litet. Å har man barnstolen bak så måste man dra fram passagerarstolen så det knappt går sitta där. Men hos oss kommer det bara vara jag som kör bilen, så då går det bra ändå. Eller, om man inte är så långa går det nog bra också!

  • MiaB72

    Vi har haft v40 i 7 år nu och de senaste 5 åren med ett barn och har fungerat jättebra! Går bra att få in vagn. Vi har åkt på långresor hela familjen och det har också funkat bra, man har ju en del av baksätet eller framsätet att packa om inte allt får plats i bagaget och på vintersemestern är det takbox som gäller.
    Men nu när vi ska få vårt andra barn så känner vi att det blir för trångt så nu ska vi byta upp oss till en lite större bil, men v40 är en helt underbar bil!!

  • Meria

    Både jag och min sambo är långa, men det är ju inte vi som ska sitta i baksätet hehe, men tack för era svar! Verkar vara en bra bil iaf

  • milimina

    vi har en v40 som vi haft i två år nu ungefär, och den är tokskön! visst skulle det vara kul med en v70 men det skulle också kosta lite mer än det skulle smaka just nu. ett barn med stol och vagn går nog in utan problem, det är vad vi räknat med vi vill gärna behålla den några år till, för den är trots allt valdigt smidig.

    vi har packat bilen med fyra vuxna och en bebis i babybskydd, i bagagen hade vi en brio, tre kassar med dopfika och andra saker som behövdes plus en skötryggsäck som ledigt gick in. man kanske inte åker på långresor när man sitter så trångt men det funkar absolut!

  • Julienne

    Vi hade en V40 när Julia var mindre och hade problem med att få in vagnen. Vi hade en Emmaljunga duo kombi. Det var när vi skulle få in kärran som det strulade. Då var vi tvugna att först ta bort sittdelen, sen fälla ihop chassit och stuva in det, och sen lägga sittdelen ovanpå det ihopfällda chassit. Likadant var det när vi hade liggdelen till vagnen, men då var det lite mer givet att man inte skulle kunna fälla ihop vagnen i ett svep och få in den. Struligt var det i alla fall när man skulle ut och åka själv med Julia. Man ville ju inte lägga sittdelen på marken medan man fällde ihop chassit....

  • cicci85

    Vi har oxå en v40 och det går ju bra med vagnen men inte vagn och hund! Jag får plocka isär vagen och ha sittdelen i baksätet... Men men..snart så köper vi en mindre vagn...
    Annars e bilen bra! Lagom stor men inte alls lika skönt att köra som en nyare v70...

  • Meria

    Det blev en V40, får hämta den på fredag
    En svart -00a för 88000. Tyckte vi var okej!
    När jag väl blir gravid får vi se till att köpa en vagn som passar helt enkelt...

    Tack för era svar!

  • Bersson

    Bra köp! Vi uppdaterade nyligen vår 98-a till en 04-a och är supernöjda!

Svar på tråden Volvo V40