• Anzil

Jag är ingen toffel, men jag tycker vissa saker som hon tycker om. . .

Det kanske beror på att sakerna påminner om henne, men samtidigt så njuter jag av själva saken också och inte bara själva påminnelsen av henne.

Jag är ingen toffel.

Hon gillar lyssna på en vis typ av musik, det fick mig till en början bara vilja prova lyssna lite på det. Det övergick till att jag började gilla den sortens musik.

Djur och natur har jag egentligen alltid gillat, jag älskade det när jag var ett barn. Men det tonades ned vid vuxenålder.

Hon gillar verkligen katter. Vilket det har fått mig att tycka att katter är otroligt söta och gulliga. Inte så pass att jag själv skulle vilja skaffa katt. Men när jag ser en katt, så tycker jag de är väldigt gulliga.

Är det något i mitt inre i psykologin att jag i själva verket njuter av sakerna just för att det påminner om henne i mitt undermedveten. Och därför blir musiken och katterna extra trevliga?

Tack för svar!

• Svar på tråden Jag är ingen toffel, men jag tycker vissa saker som hon tycker om. . .
  • Twinkle Little Star

Är det ditt första förhållande..? Det är ju tämligen normalt att man anpassar sig en del efter de man umgås med/tycker om, detsamma gäller ju med de vänner man har. Väldigt svårt att gå genom livet opåverkad av andra

• CitronTulo

När man träffar någon man gillar så är det ju naturligt att man vill uppleva och ta del av det som hen gillar. Det är dessutom väldigt utvecklande att träffa en människa som inte är precis som man själv då man då testar saker och intresserar sig för sånt som man kanske inte skulle ha kommit i kontakt med annars! Sen tror jag nog att det ligger en del i det du skriver att man gillar vissa saker för att det påminner om personen som man gillar!

• OlgaElvira

Att gå in i en relation, kärleksrelation eller vänskapsrelation gör att man upptäcker nya sidor hos sig själv eller att man återupptäcker dem. Man får insikt i någon annans intresse och blir själv intresserad eller återupptäcker ett gammalt intresse. Det är en väldigt positiv effekt av relationer, ens värld vidgas.

Om/när relationen upphör kanske intresset avtar för att man inte har någon att dela det med eller så blir det något som håller i sig livet ut och som man sedan i sin tur delar med nya relationer.

Svar på tråden Jag är ingen toffel, men jag tycker vissa saker som hon tycker om. . .