• Humlan88

Börjat sköta om min hy bättre, fått mer finnar?

Har börjat sköta om min hy bättre. Slutat med socker, dricker mer vatten, tvättar hyn med bra rengöring morgon och kväll. Nu har jag plötsligt fått mer finnar som pluppar upp. Vad ska jag göra? :( Inget hjälper

• Svar på tråden Börjat sköta om min hy bättre, fått mer finnar?
  • Meriall

Det är nog rengöringen. Skippa den och tvätta bara med varmt vatten och du behöver inte ens göra det varje dag.

• Hermioney
    Humlan88 skrev 2018-04-17 08:45:40 följande:

Har börjat sköta om min hy bättre. Slutat med socker, dricker mer vatten, tvättar hyn med bra rengöring morgon och kväll. Nu har jag plötsligt fått mer finnar som pluppar upp. Vad ska jag göra? :( Inget hjälper

Varje gång man gör något nytt med huden i ansiktet får man finnar. Varken konstigt eller ovanligt.

Så fort huden vant sig vid den nya proceduren kommer finnarna försvinna.

Om du ändrar om proceduren igen kommer samma sak upprepas.
  • Humlan88
    Hermioney skrev 2018-04-17 08:56:42 följande:

Varje gång man gör något nytt med huden i ansiktet får man finnar. Varken konstigt eller ovanligt.

Så fort huden vant sig vid den nya proceduren kommer finnarna försvinna.

Om du ändrar om proceduren igen kommer samma sak upprepas.

Varför blir de så?
  • erikaABC

Vad är det du kalla bra rengöring?
    Om det är någon av de enklare så är det bättre att du tvättar med mild tvål och ljummet vatten på kvällen.

• UniformYankie

Skippa rengöringen på morgonen, använd en nattkräm (+ övriga produkter du använder under natten) med enbart vattenlösliga ingredienser så är det inga problem att få bort resterna med enbart vatten. 
    Att tvätta bort de naturliga oljor som huden producerar under natten är inget bra, ungefär som tvätta håret för ofta; man skapar obalans, torkar ut, och problemen som gjorde så att man ökade tvättandet blir oftast bara än värre. 

Sen så är det vanligt att man får problem när man börjar använda nya produkter, skulle det inte ha lagt sig om 1-2 månader så byt till något annat Glad

• Hermioney
    Humlan88 skrev 2018-04-17 09:13:09 följande:

Varför blir de så?

Varför vet jag inte. Kanske någon sorts tillfällig obalans eftersom det är något nytt som sker. Kroppen får en chock och lugnar sen ner sig. Som när man blir gravid.De första veckorna får kroppen en chock sen lugnar den ner sig
Svar på tråden Börjat sköta om min hy bättre, fått mer finnar?