• Anonym (Skall jag eller inte?)

Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig

Jag skall äntligen träffa en person som är mycket speciell för mig.

Vi har egentligen inte bestämt hos för något särskilt, så detta kanske skall kanske inte kallas för en dejt.

Utan det blir liten rundtur på lite saker som jag skall kika på och sedan förmodligen fika/mat någonstans.

Jag tycker väldigt mycket om henne och jag ser väldigt mycket framåt denna dag.

Det jag gjort, är att jag köpt lite mer stiliga kläder, inte överdrivet stiliga. Men lite nya snygga kläder. Hårprodukter som man egentligen inte i vanliga fall köper så som wax, har jag köpt. För att snygga till håret och självklart med en god doftande parfym.

Men någonting slog mig i huvudet. Blir inte detta lite väl mycket? Tänkte jag för mig själv. Tänk om jag utstrålar något negativt, snarare än att det uppskattas om att jag är lite stilig.

Vad skall hon tro, och massa sådana tankar.

Jag kanske tänker alldeles för mycket, men jag kan inte hjälpa det.

Skulle ni själva tycka att en man som ni skall träffa, och plötsligt så har han fixat upp sig med sitt hår och har lite stiliga kläder och parfym på sig. Blir det uppskattat eller kanske inte?

Hon och jag har inte träffat varandr apå länge. Jag vill gärna inte att hon skall känna sig obekväm eller annat. Men om hon uppskattar det, blir man ju självfallet glad.

Jag tänkte för mig själv hela hemvägen vad det exakt är det med mig. Och att jag verkligen måste vara helt tokig.

Det enda som jag köpt är: Nya kläder, hårwax och parfym.

• Svar på tråden Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig
  • Meriall
    Anonym (Skall jag eller inte?) skrev 2018-04-18 10:11:57 följande:

Jag finner också mitt hår rätt stiligt efter några dagar efter tvätt. Men man kan ju inte lukta svett, bara för att se stilig ut i håret.

Nya kläder går jättebra! Och tvätta kroppen men inte håret så blir det fint. Skippa luktprodukter förutom i deon. Tjejer gillar killars naturliga doft, det är manligt :)

Sedan om ni bestämmer en riktig dejt så kan du klä upp dig mer för då gör nog hon också det :)
  • Poppy75
    Anonym (Skall jag eller inte?) skrev 2018-04-18 10:11:57 följande:

Jag finner också mitt hår rätt stiligt efter några dagar efter tvätt. Men man kan ju inte lukta svett, bara för att se stilig ut i håret.

Ett annat knep för oss med frissigt hår är att bara använda balsam men skippa schampot.
  • AnnaZL

Om du vill använda parfym, ta väldigt lite- ett halvt sprut på bröstet innan du klär på dig. Då blir det inte för starkt. En stor anledning till att så många säger åt dig att inte parfymera dig är att många unga män överdoserar så att effekten blir plågsam.

AnnaZL skrev 2018-04-18 22:21:02 följande:

Om du vill använda parfym, ta väldigt lite- ett halvt sprut på bröstet innan du klär på dig. Då blir det inte för starkt. En stor anledning till att så många säger åt dig att inte parfymera dig är att många unga män överdoserar så att effekten blir plågsam.

Nu när du nämnde brösten. Jag kom just på att jag tål egentligen inte parfym. Jag får ju eksem av parfym!!

Jag gör verkligen helt tokiga saker för denna kvinna..Alldeles helt galet!

Det blir mest troligt att jag aldrig kommer öppna parfympaketet. Jag tror att jag kommer förmodligen ge bort parfymen till en kompis. Så får denne bli glad för det :)

Någon nämnde manlig doft. Finns verkligen en naturlig manlig doft? Det enda jag får i tankarna är då svettlukt, vilket inte kan vara fräscht, haha. Jag har i övrigt inte känt av en naturligt manlig doft..Inte vad jag tror i alla fall.

Det blir nog att fixa frisyren på någon specifik event, på Fredagen blir det nog mest troligt att jag endast har på mig de nya kläderna. Jag var så besviken på att håret blir krulligt.

Jag tror att fixa håret blir nog ändå alldeles för mycket ändå...SÅ pass mycket att det skulle nog ses patetiskt.

Och som någon ovan nämnde, så kanske jag fixar till mig så pass mycket att jag istället blir nervös och stel. Det skulle jag förmodligen bli om jag fixade håret..

Okej. .  .

Träffade henne, det gick väl helt okej. Men när jag kom hem nu, så ser jag alldeles helt tokig i håret. Så visst ångrar jag lite att jag inte använde wax. Det hade nog kanske inte skadat så mycket, skulle jag tro.

Jag hade trots allt köpt produkten. Men aja, äsch. . .

• Anonym (mmmm)

TS, det hänger nog inte på håret om en dejt blir bra eller inte. Ta det för vad det var bara.

Anonym (mmmm) skrev 2018-04-21 08:46:29 följande:

TS, det hänger nog inte på håret om en dejt blir bra eller inte. Ta det för vad det var bara.

Det var ingen ''Dejt''.

Själva umgänget gick faktiskt relativt bra. Det gick väldigt mycket djupa samtal och mer lärdom om henne och hennes liv.

Så jag ser umgänget som väldigt trevligt.
    Anonym (lotta) skrev 2018-04-18 10:20:51 följande:
    Klart du kan använda deo, hårvax och en gnutta parfym. Ta på dig det i god tid innan så det inte doftar för starkt. Det kan kännas bra att piffa till sig innan en date och vräker du inte på massor precis innan du ska gå hemifrån så tror jag det kommer bli jättebra. Och tillsammans med de fina kläderna kommer du känna dig som en tiopoängare. Lycka till! 
    Jag borde verkligen ha lyssnat på din tips!!. . . .
  • Anonym (Sad)

Nå hur gick det blev det något mer för dej?

Anonym (Sad) skrev 2018-05-21 11:30:50 följande:

Nå hur gick det blev det något mer för dej?

Tack så mycket! Jag hade faktiskt en toppen dag med henne.

Jag önskade dock att man piffade till sig och använde lite hårwax och så. Men äsch!

Men övrigt var det faktiskt en toppen dag, tycker jag :)

• Anonym (Sad)

Så det blir en fortsättning då?

Svar på tråden Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig