Jag har ett syskon som är dövt och ett syskonbarn som är hörselskadat (även barnets andra förälder är hörselskadad).
Inte samma situation som er men jag kan lugna dig med att hon kommer kunna leva ett bra och normalt liv (med eventuella hjälpmedel)
Eftersom hon har hört kanske CI skulle fungera bra på henne (en typ konstgjord hörselnerv som man opererar in och kompletterar med en hörapparat), vanlig hörapparat.
Det finns hjälpmedel i hemmet, tex blinklampor och liknande som meddelar när det ringer på dörren, brandlarm, väckarklockan ringer. Vibrerande väckarklocka och liknande.
Bada kommer hon kunna göra (om hon tar ut ev CI, hörapparat), flyga osv.
Hon kommer kunna göra allting som vi hörande har förutom att just höra.
Det jag rekommenderar är att ni dels lär er teckenspråk (som komplement till det talade språket), och det finns bra sidor på nätet som man kan använda (spread the sign, på youtube kan man söka efter megavega - hon gör musikvideos för både barn och vuxna på teckenspråk. Babito - en bligg av en pappa som har två hörselskadade/döva små flickor och hur han och hans fru hanterar det och teckenspråket.
Men försök att inte vara orolig, det är tråkigt att de inte hör/hör så bra. Men även om hörseln inte är 100% kommer de kunna resa, åka på äventyr, utbilda sig, få barn, jobba osv. Precis som vi andra. Det är bara hörseln som inte är ?som den ska?.
Njut av din flicka och lär er teckenspråk (även om hon hör ok nu kan det bli sämre med åren), och att få ett gratisspråk är aldrig fel.