• Biinaa

Missat p-piller , äter cerazette. Symptom ...

Hej ! Jag har ätit cerazette i några månader. I början kom blödningar ofta o varade under några veckor. Sen blev de så att om jag ibland glömde att ta ett p-piller eller tog de för sent så fick en blödning pga de missade pillret. Nu har jag inte haft blödningar på ca 3 månader. Nu den senaste månaden har jag ibland missat flera p-piller o även tagit de för sent. Men de konstiga är att jag får inte längre någon blödning alls inte ens när jag missat ett piller eller flera. Någon som varit med om samma eller liknande? Har haft lite andra symtom den senaste veckan. Huvudvärk bland annat. Och idag har ingen mat alls smakat bra även fastlag varit hungrig. Så fick slänga både frukosten o lunchen i papperskorgen. Har haft lite dovt illamående som kommit under dagen som pågått en stund o sen kommit tillbaka. Börjar fundera på om de är så att jag blivit gravid. Har beställt hem grav test men de kommer på måndag så tänkte jag testar o skriver här om nån kanske vart med om liknande.

• Svar på tråden Missat p-piller , äter cerazette. Symptom ...
  • Snuttis2

Ev Gravid skulle jag säga!! Du är medveten om att cerazette är ett minipiller inte p piller? O därav mkt viktigare att man tar dem exakt på tid! Gör ett test snarast !

Blödningar sk spottings är jättevanlig biverkan på minipiller o brukar dock lägga sig efter en tid, generellt brukar man ju säga 3 -6 mån innan kroppen vant sig.

• Anonym (P)

Att blödningar slutar med minipiller är helt normalt och rätt vanligt, kan ta några månader innan det slutar helt. Så det är inget märkligt. Men de andra symtomen skulle ju kunna vara något, eller inte. Tråkigaste svaret, jag vet. Men eftersom du bara ätit Cerazette i några månader så vet du inte hur du reagerar på det, symtomen du upplever kan likväl vara biverkningar av Cerazette Jag hade ätit cerazette i 11-12 år när jag under en influensa missade/spydde upp/diarréade bort (haha...) ca 3, möjligtvis 4, Cerazettepiller och blev gravid. Mina symtom var grymt tydliga i v.5 med rejält ömma bröstvårtor, trötthet som bara den, ökande illamående m.m. Men, varje graviditet kan ju skilja sig, så att kolla efter symtom hjälper ju inte så mycket heller. Speciellt inte när du inte har så mycket att jämföra med hur du brukar mår på cerazette.

Svar på tråden Missat p-piller , äter cerazette. Symptom ...