• Cansu

Lämna tillbaka fula vindruvor?

Köpte två paket vindruvor igår på Ica, 70kr paketet (!) ekologiska.

De såg fina ut men när jag nyss öppnade de var de äckliga och några mögliga med ludet vitt.

Visst har man rätt att lämna tillbaka såna dåliga varor? Framförallt så dyrt livsmedel!

• Svar på tråden Lämna tillbaka fula vindruvor?
  • Dementoria
    Themis skrev 2018-04-21 14:34:28 följande:

Jag hade lämnat tillbaka. Vårt Ica här hade ett tag löfte om dubbla värdet tillbaka om färskvaror var kass och det var ju inte fel att få två middagar när man råkat få hem en köttbit som luktade svavel.

Så är det på vårt Ica också.

TS: jag tycker absolut du ska gå tillbaka med dom, det är en självklar reklamation.
  • Cansu
    Dementoria skrev 2018-04-21 22:31:21 följande:
    Så är det på vårt Ica också.

TS: jag tycker absolut du ska gå tillbaka med dom, det är en självklar reklamation.
    Jag gick tillbaka och fick dubbelt tillbaka. Det var på ica-maxi. 
    Asbra! :) 
  • klyban
    Cansu skrev 2018-04-22 00:02:15 följande:
    Jag gick tillbaka och fick dubbelt tillbaka. Det var på ica-maxi. 
    Asbra! :) 

Det var en trevlig kompensation, som det ska vara.

Men titta nu i botten, då detta är tyvärr för vanligt förekommande.
    Jordgubbar kan vara en riktigt lömsk sak när det är packat i plastlåda med bubbelplast i botten.
    Där kan man ha fanatiskt fina jordgubbar, men tittar man i botten kan man ibland se att mögel har startat upp i botten.

Där jag pratar om eget ansvar, så pratar jag inte om att ta över affärens ansvar.
    Utan för slippa hålla på krångla med byta varor som man kunde sett till varit riktiga före man lämnade affären.

hur många meter var det?
  • Dementoria
    klyban skrev 2018-04-22 13:19:26 följande:

Jordgubbar kan vara en riktigt lömsk sak när det är packat i plastlåda med bubbelplast i botten.
    Där kan man ha fanatiskt fina jordgubbar, men tittar man i botten kan man ibland se att mögel har startat upp i botten.

Där jag pratar om eget ansvar, så pratar jag inte om att ta över affärens ansvar.
    Utan för slippa hålla på krångla med byta varor som man kunde sett till varit riktiga före man lämnade affären.

Samtidigt så är det ofta att se genom botten då det används en mörkare plast. Man kan öppna och kika men ibland ser man helt enkelt inte.
  • klyban
    Dementoria skrev 2018-04-22 13:34:33 följande:
    Samtidigt så är det ofta att se genom botten då det används en mörkare plast. Man kan öppna och kika men ibland ser man helt enkelt inte.
    LoL, aldrig hindrat mig och göra en okulär syn pga någon färg på plasten eller om det skulle vara papper.
    hur många meter var det?
  • Themis
    klyban skrev 2018-04-22 13:19:26 följande:

Eller så letar man särskilt efter de dåliga och får dubbelt upp tillbaka....det är ju också en metod för den med begränsad ekonomi. Om alla kunder gick in för det tror jag nog att Ica hade fått fart på personalen...

Jag anser att personalen ska se till att färskvaror som säljs inte är dåliga och mögliga, det är faktiskt en del av deras jobb.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Cansu
    Themis skrev 2018-04-22 17:50:24 följande:

Eller så letar man särskilt efter de dåliga och får dubbelt upp tillbaka....det är ju också en metod för den med begränsad ekonomi. Om alla kunder gick in för det tror jag nog att Ica hade fått fart på personalen...

Jag anser att personalen ska se till att färskvaror som säljs inte är dåliga och mögliga, det är faktiskt en del av deras jobb.

Alltså jag tänkte på det också haha skulle man kanshe ha som extraknäck ???? haha
  • klyban
    Themis skrev 2018-04-22 17:50:24 följande:
    Eller så letar man särskilt efter de dåliga och får dubbelt upp tillbaka....det är ju också en metod för den med begränsad ekonomi. Om alla kunder gick in för det tror jag nog att Ica hade fått fart på personalen... smile5.gif

Jo, det är väl sant kanske, men vem orkar gå tillbaka med sina varor bara för att.
    Och denna lär de komma på snabbt om man utnyttjar till egen vinning.

Jo, jag håller med om det är affärens ansvar, det jag säger är att man bör även kolla själv.
    Om nu man inte gillar åka tillbaka rätt omgående igen, tycker i och för sig det är rätt skoj i mataffären, men inte så skoj.

hur många meter var det?
  • Cansu
    LindseyWoodruff skrev 2018-04-23 10:01:18 följande:

Klart du ska lämna tillbaka! Flesta butiker har dubbelt tillbaka när det gäller frukt och grönt. 

Ja fick dubbelt tillbaka :)
Svar på tråden Lämna tillbaka fula vindruvor?