• Anonym (Irriterad granne)

    Ringa störningsjouren?

    Jag funderar allvarligt på att ringa störingsjouren. Grannarna ovan mig går på toaletten flera gånger varje natt, detta har pågått i fyra dagar nu. Inte nog med att man hör spolandet varje natt, det dunkar också i golvet när de går. En i hushållet ovanför jobbar natt så man hör när denna kommer hem varje gång! Nu funderar jag på att ringa störingsjouren. Är trött på respektlösa grannar. Nej de har inga barn, men vi har det. Sedan kan de komma och gnälla över att våra barn är högljudda och vaknar kl 6, men det är iaf tillåtet den tiden att föra ljud.

  • Svar på tråden Ringa störningsjouren?
  • Anonym (Eh..)
    Anonym (Irriterad granne) skrev 2018-04-28 12:48:00 följande:

    Anledningen till att jag tycker barnen får låta då är för att de flesta är vakna eller ska gå upp då. Grannarna ovanför får väl kissa innan de går och lägger sig?


    Din granne jobbade ju natt så nej, alla går inte upp då! Jag och min son sover också vid den tiden. Ni stör dem mer än de stör er, är detta en trolltråd eller? Du gick aldrig på toa på natten när du var gravid eller? Du kissade ju innan du gick i la dig. Vilken marsrömsgranne du verkar vara!
  • Anonym (Eward)

    Inte ofta man läser sådana här historien från den överkänsliga kärringens sida. Intressant faktiskt.

  • Pr0nographic
    Anonym (Irriterad granne) skrev 2018-04-28 12:48:00 följande:

    Anledningen till att jag tycker barnen får låta då är för att de flesta är vakna eller ska gå upp då. Grannarna ovanför får väl kissa innan de går och lägger sig?


    Att kliva upp så tidigt kan vara en självklarhet men man kan fortfarande vara en bra granne och försöka förklara för barnen att vara tysta.

    Jag själv bor i lägenhetskomplex och tillåter absolut INTE att mina barn gapar, skriker eller leker högljutt innan klockan 8.

    Sen kanske du ska tänka på att din granne kanske har tarmproblem? Grannen kanske måste skita eller kissa hela tiden.

    Det du kan göra är att vara en bra granne och knacka på under dagen och säga "ursäkta, men kan ni smyga lite mer när ni går omkring på natten, det stampas så mycket".

    Att öht gnälla över att någon går på toaletten under natten är mildare än att du låter ungarna leva om klockan 6 på morgonen.

    Skärp dig eller flytta ut i skogen.
  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2018-04-28 12:35:43 följande:
    Hur kommer det sig att du tycker duna barn får föra liv kl.6 men att de inte får gå/gå på toaletten på natten?
    Anser du att det ena är vardagliga ljud torde väl det andra också hamna där.

    Ingen störningsjour kommer bry sig om det du nämner, däremot kan ni prata med hyresvärlden om dålig isolering.
    Håller med
  • Anonym (xyz)

    Grannen har definitivt större anledning att klaga på er än vad ni har att klaga på dem.

    Ni har ingenting att komma med om ni ringer störningsjouren. Förmodligen skulle de avsluta samtalet snabbt och sedan skratta ihjäl sig.

    Självklart får man gå på toaletten på natten. Ni kan klaga till fastighetsägaren att det är lyhört, och att spolningarna hörs för mycket. Det är dock helt fel att klaga på grannen.

  • Anonym (Hahaha)

    Hej är det störningsjouren? - ja, vad vill du? - Jo jag vill att ni sitter utanför grannens lägenhet inatt och väntar in när de går på toa! Och att ni då tar dem på bar gärning när de spolar!!!! Och ger dem dryga böter!!!! Och när ni ändå är där så kan ni även vänta in den personen som jobbar natt och kommer hem och stör oss!!!!

    - självklart så kommer vi direkt! Detta är allvarligt och ska tas om hand? bums!

  • IceKitten
    Anonym (Irriterad granne) skrev 2018-04-28 12:48:00 följande:

    Anledningen till att jag tycker barnen får låta då är för att de flesta är vakna eller ska gå upp då. Grannarna ovanför får väl kissa innan de går och lägger sig?


    Du måste skoja va?

    En del är vakna vid 6-tiden, jag är det inte och många andra med mig.

    Jag är också gravid och kissar cirka varannan timme numera. Tro mig, jag hade väldigt gärna sovit natten igenom istället och jag är säker på att det gäller för dina grannar med.

    Att kissa på natten är helt ok, stampandet kan du kanske snällt be dem att försöka hålla nere. Dina barn borde absolut vara tysta vid 6-tiden, de kan läsa, pyssla, kolla på tv osv men inte föra en massa oväsen. Det är riktigt otrevligt.
  • Glinda från Oz

    Menar du att grannen ska göra på sig istället? Du får köpa öronproppar, det finns bra på Apoteket.

  • Anonym (Anna)

    Haha ja du kan ju självklart ringa störningsjouren men dom kommer ju definitivt inte att åka ut på ett sådant ärende haha. Bästa jag har hört, tack så mycket TS för en gänglig men SKIT-rolig tråd Hahah:D

  • Anonym (Jill)
    Anonym (Irriterad granne) skrev 2018-04-28 12:48:00 följande:

    Anledningen till att jag tycker barnen får låta då är för att de flesta är vakna eller ska gå upp då. Grannarna ovanför får väl kissa innan de går och lägger sig?


    Trist att du är förälder...
Svar på tråden Ringa störningsjouren?