• Elledriver

Vänner till 9 årig tjej Stockholm/Norra Stockholm

Vår 9 åriga dotter har inte så många kompisar och jag undrar så hur man ska gå tillväga för att träffa nya vänner. I hennes klass går endast ett fåtal tjejer och hon är lite för blyg för att våga ?bli vän? med andra i skolan. Vi har provat olika aktiviteter utanför skolan men även det har varit lite klurigt i och med att hon mest är intresserad av kreativa aktiviteter som skapande i olika former. Vilket inte är så lätt att finna som sportaktiviteter. Någon som också har barn i Stockholm /norra Sthlm med liknande intressen som vill ses på en ?lekdejt?? Eller om

Någon har tips på aktiviteter el annat där hon kan få vänner. Lider verkligen med henne, hon är helt underbar!

• Svar på tråden Vänner till 9 årig tjej Stockholm/Norra Stockholm
  • Almina

Jag tänkte spontant på Kulturskolan, de brukar ha tex bild, teater mm.

• ABC73

Kan tipsa om konstläger med Kulturfyren. Det är ett dagläger under sommaren.

• Alexi

Föreslår också tex teater på Kulturskolan, min dotter går på det och det är ett gäng jämnåriga tjejer.

• Elledriver
    ABC73 skrev 2018-04-30 06:23:22 följande:

Kan tipsa om konstläger med Kulturfyren. Det är ett dagläger under sommaren.

Kikade och det lät jättebra! Ska kolla närmare ????
  • Elledriver
    Alexi skrev 2018-04-30 15:58:03 följande:

Föreslår också tex teater på Kulturskolan, min dotter går på det och det är ett gäng jämnåriga tjejer.

Kul! Jag har anmält henne till lite kurser i höst så får vi se om hon kommer in på

Något !
Svar på tråden Vänner till 9 årig tjej Stockholm/Norra Stockholm