• Knoxis

Spekulationer ang psykosläng efter trauma och droger!

2012 var jag med om en traumatisk händelse och kraschade psykiskt sen 2015 fick jag i mig en testosteron spruta på psyket och började genast må bättre!!
    år 2016 rökte jag ned mig i 8 månader ganska så ordentligt faktiskt!!
    Om man tänker att min förra psykos nämnvärt mindre cannabis var 2 år av psykos så borde väll denna psykosen hålla i runt 5 år eller??
    Hade vissa spekulationer på på 3 år men det låter för lite???
    När tror ni jag kan fungera bättre o inte vara parnoid när jag snackar med kvinnor nå mer :(??
  • Svar på tråden Spekulationer ang psykosläng efter trauma och droger!
  • klyban
    Knoxis skrev 2018-05-08 00:04:50 följande:
    Någon annan som har ett vettigt svar???

På om du kan fortsätta röka cannabis?
    Du har troligen en livslång sjukdom, den kommer manifestera sig lite då och då.
    Och röka massa THC kommer troligtvis locka fram din psykos lite då och då.

Detta är annars frågor du borde ta upp med din läkare, då det låter som det behövs en justering av dina mediciner.

Oxytocin är det nått du funderat på?
    Aldrig riktigt förstått hur mycket det hjälper, men att det använts till sociala interaktionsproblem.

hur många meter var det?
  • Knoxis
    klyban skrev 2018-05-08 06:56:54 följande:

På om du kan fortsätta röka cannabis?
    Du har troligen en livslång sjukdom, den kommer manifestera sig lite då och då.
    Och röka massa THC kommer troligtvis locka fram din psykos lite då och då.

Detta är annars frågor du borde ta upp med din läkare, då det låter som det behövs en justering av dina mediciner.

Oxytocin är det nått du funderat på?
    Aldrig riktigt förstått hur mycket det hjälper, men att det använts till sociala interaktionsproblem.

Så cannabis lockar fram min sjukdom men det går över om jag slutar helt?? :S??
  • klyban
    Knoxis skrev 2018-05-08 18:59:38 följande:
    Så cannabis lockar fram min sjukdom men det går över om jag slutar helt?? :S??

Det är THC som lockar fram din sjukdom.
    Men de som har psykoser och schizofreni söker sig jätte ofta till cannabis.
    Detta är inte riktigt rätt ställe och ta denna diskussion, och jag är inte helt uppläst på alla områden här.

Dock är en sak säker, detta är en genetisk sjukdom.
    Och cannabis är bara en av många utlösare, de vanligaste är väl stress som utlöser, och alkohol är en stor med.
    Sjukdomen är dock genetisk, vilket betyder att den inte kommer försvinna för du slutar med cannabis.

hur många meter var det?
  • Knoxis

Man har aldrig en livslång psykos och jag har hört röster i hela mitt liv men ett välmående kommer jag väll ändå kunna få och kunna jobba och fungera när man cannabispsykos är över??? Eller??

• klyban
    Knoxis skrev 2018-05-08 20:40:30 följande:
    Man har aldrig en livslång psykos och jag har hört röster i hela mitt liv men ett välmående kommer jag väll ändå kunna få och kunna jobba och fungera när man cannabispsykos är över??? Eller??

Den som har en psykos är aldrig medveten om detta, utan den tror alla andra är konstiga.
    Och cannabispsykos som man kallar det, är bara en så kallat snedtänding som går över 30min.
    Psykos är psykos, och den är du inte medveten om.
    Du gör mig väldigt osäker på vad som är vad nu med dig.

hur många meter var det?
  • Knoxis
    klyban skrev 2018-05-08 20:53:28 följande:

Den som har en psykos är aldrig medveten om detta, utan den tror alla andra är konstiga.
    Och cannabispsykos som man kallar det, är bara en så kallat snedtänding som går över 30min.

Jag förstår inte svaret??
    Du svarar ju inte på mitt svar??
  • Knoxis
    klyban skrev 2018-05-08 20:53:28 följande:

Jag är fullt medveten när jag har psykos!!!
    Då mår jag skit och är rädd för människor och blir blyg som fan och det tar riktigt många år att bearbeta men det går över så jag tror inte man har psykos hela livet!!
    ;)!!
  • Knoxis

Hurfan kan man inte säga att en psykos inte går över??
    Jag var känslig i många år men reparerade mitt psyke efter många år av dåligt mående.
    Jag tror inte för fem öre att något är för evig, Permanent kanske men permanent är fortfarande tiden det tar innan det går över. I mitt fall börjar jag känna mig mycket lugnar och en viss känsla av riktigt välmående börjar infinna sig ibland även om jag är långt ifrån återhämtad!

• klyban
    Knoxis skrev 2018-05-08 21:30:57 följande:
    Jag är fullt medveten när jag har psykos!!!
    Då mår jag skit och är rädd för människor och blir blyg som fan och det tar riktigt många år att bearbeta men det går över så jag tror inte man har psykos hela livet!!
    ;)!!

Vad är dina diagnoser om du har några?
    Även hur mådde du före ditt första gång med cannabis?
    Undrar då det är väldigt vanligt att de som har dina problem känner av att nått inte stämmer och söker sig till droger dubbelt så vanligt som övriga.

hur många meter var det?
  • Knoxis
    klyban skrev 2018-05-08 23:26:10 följande:

Vad är dina diagnoser om du har några?
    Även hur mådde du före ditt första gång med cannabis?
    Undrar då det är väldigt vanligt att de som har dina problem känner av att nått inte stämmer och söker sig till droger dubbelt så vanligt som övriga.

Jag mådde skit 7 år gammal förstå gånger efter en dramatisk skillsmässa och familj som bjöd hem främlingar.
    Senare ca 17 år gammal mådde jag underbart efter att ha haft psykos från och med 7 års åldern tills ca 15 års ålder :P!
Svar på tråden Spekulationer ang psykosläng efter trauma och droger!