hon va otrogen vi gjorde slut hon är bitter
Hej
Min sambo/tjej/mamman som jag levt med i 9 år va otrogen mot mig och vi separera till följd av det och hon hade tappat känslorna för mig enligt hennes mening därav gått vidare sexuellt med en äldre upptagen man på 49 år hon är 26. jag är 28.. och på alla andra plan också. jag var helt förkorssad och hon har skitit i mig totalt i samband med allt detta när hon träffa han, förmodligen fick hon känslor för han och tog avstånd och la alla positivisa känslor på han. men jag förklara att han ser dig bara som en köttbitt som han kommer byta ut...Nu 6 månader senare så har jag hitta vidare och där även hittat en ny tjej och mår bra och är glad igen. Den nya tjejen är ju ett riktigt bombnedslag lite utanför min liga om jag får säga det själv..nu till saken. även fast exet påstår sig bry sig om mig och vill mig väl etc så. så är hon nu fruktansvärt bitter och otrevlig mot mig vid barnöverläminingen och vid dialoger via sms och telefon. men jag fattar inte varför hon är den som är bitter, detta var ju henne val och vilja att göra såhär..värt att nämna killen hon vänstra med dumpa henne,precis som jag sa,...hon frågar mig en massa saker och är nyfiken och jag har inget att dölja eller hålla hemligt så jag berättar glatt för att föra en dialog och etablera en relation men såfort jag frågar nåt om vad hon gör eller ska göra så fräser hon till och säger du ska bara skita i vad jag gör, vi är inte tillsammans, fokusera på annat eller din nya tjej, i den stilen är det varje gång..
vad ska jag göra? hur ska jag va?..hon är min dotters mamma trots allt. och jag kommer ha band med henne resten av livet...tyvärr..trots allt det hon gjort och att hon krossa mig rent psykiskt och fysiskt i allt detta, hon va ju trots allt min stora kärlek och mamman till mitt barn, hon va min enhörning och nu är den bilden och allt det vi hade borta. så månar jag endå om att ha en neutral sund relation med henne endast för våran dotters skull. men hennes vilja och ego tar över och verkar va de enda hon värderar just nu.. har förstått att det är en fas i hennes liv där hon söker bekräftlse eller vad det är..hon är ute på krogen inprincip varje barnfri helg..sen 8 månader tillbaka....hjälp mig! hur ska jag hantera henne????