• Anonym (expartner)

hon va otrogen vi gjorde slut hon är bitter

Hej

Min sambo/tjej/mamman som jag levt med i 9 år va otrogen mot mig och vi separera till följd av det och hon hade tappat känslorna för mig enligt hennes mening därav gått vidare sexuellt med en äldre upptagen man på 49 år hon är 26. jag är 28.. och på alla andra plan också. jag var helt förkorssad och hon har skitit i mig totalt i samband med allt detta när hon träffa han, förmodligen fick hon känslor för han och tog avstånd och la alla positivisa känslor på han. men jag förklara att han ser dig bara som en köttbitt som han kommer byta ut...Nu 6 månader senare så har jag hitta vidare och där även hittat en ny tjej och mår bra och är glad igen. Den nya tjejen är ju ett riktigt bombnedslag lite utanför min liga om jag får säga det själv..nu till saken. även fast exet påstår sig bry sig om mig och vill mig väl etc så. så är hon nu fruktansvärt bitter och otrevlig mot mig vid barnöverläminingen och vid dialoger via sms och telefon. men jag fattar inte varför hon är den som är bitter, detta var ju henne val och vilja att göra såhär..värt att nämna killen hon vänstra med dumpa henne,precis som jag sa,...hon frågar mig en massa saker och är nyfiken och jag har inget att dölja eller hålla hemligt så jag berättar glatt för att föra en dialog och etablera en relation men såfort jag frågar nåt om vad hon gör eller ska göra så fräser hon till och säger du ska bara skita i vad jag gör, vi är inte tillsammans, fokusera på annat eller din nya tjej, i den stilen är det varje gång..

vad ska jag göra? hur ska jag va?..hon är min dotters mamma trots allt. och jag kommer ha band med henne resten av livet...tyvärr..trots allt det hon gjort och att hon krossa mig rent psykiskt och fysiskt i allt detta, hon va ju trots allt min stora kärlek och mamman till mitt barn, hon va min enhörning och nu är den bilden och allt det vi hade borta. så månar jag endå om att ha en neutral sund relation med henne endast för våran dotters skull. men hennes vilja och ego tar över och verkar va de enda hon värderar just nu.. har förstått att det är en fas i hennes liv där hon söker bekräftlse eller vad det är..hon är ute på krogen inprincip varje barnfri helg..sen 8 månader tillbaka....hjälp mig! hur ska jag hantera henne????

• Svar på tråden hon va otrogen vi gjorde slut hon är bitter
  • Arnevaktis

Sanningen är inte vacker... men kvinnor söker resursher... den där äldre mannan kan ge henne mer resurcher än vad du kan. Det är ren biologi. Inte illa menat mot dig. Så sluta tänk att du gjort nåågot fel, eller att du borde gjort nått. Så länge du inte misshandlat psykiskt eller fysiskt så är det ren biologi. Femenister kommer hurra i kapp, men dom fattar inte vilket vakum som ditt x lämnat. Ransaka dig själv, en sista gång, här och nu. Gjorde du allt för förhållandet? Om svaret är ja. Gå vidare.... skapa dig en ny och egen framtid. Försök med alla medel att inkludera dina barn, men glöm henne,...

• Liberté

Handlar väl mest om att hon bombade förhållandet. Du tog dig ut och landade på fötterna utan problem med honom står där ensam utan der hon försökte få k första taget.

Enklast är väl att bara hålla det kort i konversation. Så länge det inte rör barn så behöver hon egentligen veta något särskilt om hon mest blir grinig när du frågar tillbaka.

• Anonym (expartner)

ok. som sagt har gått vidare och har en ny flickvän, som är bättre på alla sätt. skulle inte vilja ta i henne med tång. det är hennes personlighestförändring och avståndhet och bitterhet som gör mig besviken på allt det vi haft tillsammans. trots att jag är neutral och positiv och ser framåt så är hon bara en bitterfitta... 

• Anonym (man)
    Anonym (expartner) skrev 2018-05-02 04:25:53 följande:

ok. som sagt har gått vidare och har en ny flickvän, som är bättre på alla sätt. skulle inte vilja ta i henne med tång. det är hennes personlighestförändring och avståndhet och bitterhet som gör mig besviken på allt det vi haft tillsammans. trots att jag är neutral och positiv och ser framåt så är hon bara en bitterfitta... 

Ehm, är det någon nyhet att hon är en egotrippad, opålitlig  bittefitta? Det visste du väl redan när ni avslutade ert förhållande?

Hon är den hon är och det kommer du aldrig kunna förändra, det enda du kan göra är att försöka distansiera dig från henne så mycket det bara går och håll kontakten med henne till enbart det som rör barnen och INGET annat. Kort sagt, lev ditt liv och skit i henne annat än det som rör barnen.
  • Kirenaj68

Du har redan fått det bästa rådet, TS. Begränsa din kontakt med exet till endast sådant som rör er dotter. Inget mer. Det var hon som vänstrade och blev dumpad. Låt henne vara bitter. Det kan hon gott ha.

• MrMister82

Du påminner henne om sitt misstag och att hon var otrogen. När det går bra för dig och du är snäll så sabbar det hennes rationalisering varför hon var otrogen. Hon vill ju du ska vara the bad guy i sitt resonemang.

Så håll henne kort. Det går nog aldrig att fixa (om du inte tar henne tillbaka typ).

Har du otur söker hon ensam vårdnad etc och kan börja med falska anklagelser för att få bort dig och påminnelsen av vad hon gjort ur sitt liv.

Så visa dig så lite som möjligt och snacka så lite som möjligt om annat än barnet. 

• Anonym (Förstår inte ..)

Du har ny tjej och allt är bra säger du. 
    Varför startar du en tråd om ett ex som du inte vill ha .... eller vill du det?

• Canadasvensk
    Anonym (expartner) skrev 2018-05-02 03:41:55 följande:

. även fast exet påstår sig bry sig om mig och vill mig väl etc så. så är hon nu fruktansvärt bitter och otrevlig mot mig vid barnöverläminingen och vid dialoger via sms och telefon. men jag fattar inte varför hon är den som är bitter, detta var ju henne val och vilja att göra såhär..värt att nämna killen hon vänstra med dumpa henne,precis som jag sa,...hon frågar mig en massa saker och är nyfiken och jag har inget att dölja eller hålla hemligt så jag berättar glatt för att föra en dialog och etablera en relation men såfort jag frågar nåt om vad hon gör eller ska göra så fräser hon till och säger du ska bara skita i vad jag gör, vi är inte tillsammans, fokusera på annat eller din nya tjej, i den stilen är det varje gång..

vad ska jag göra? hur ska jag va

Ja du TS det låter som mitt ex...

Men varför bryr du dig så mycket om vad hon tycker om dig? Hon är ett ex! Det enda ni har gemensamt nu är erat gemensama barn.

Du ska inte berätta någonting om ditt liv såvidare det inte har med ert barn att göra. Lika så behöver du inte fråga henne om något såvidare det inte har med ert barn att göra.

Ja hon kommer att fortsätta vara bitter (tro mig!) men skit i det. Ni är nu endast "business partners" med barnet som gemensamt mål. Inget annat.

Men andra ord ska du behandla henne som en kollega. Man kanske pratar lite om väder och vind men skit i allt annat som inte har med barnet att göra.

• Anonym (man)
    Anonym (Förstår inte ..) skrev 2018-05-02 20:34:10 följande:

Förmodligen för att allt är bra UTOM hans sjuka ex som försöker sabba.
    Du vet som den där irriterande jäveln som alltid ska sabba festen genom att bete sig som ett as.
  • Anonym (Sad)

Har en känsla av att hon ångrar sej och ser vad hon har förlorat.
    Försök att vara affärsmässig med henne, var kall men artig,  ge henne inte nån anledning att bli bitter, förbannad eller sur.

• Mella-Bella

Du får försöka se kontakten med henne som ett skitjobb och nödvändigt ont. Var trevlig och hövligt i den kontakt som krävs sen tycker jag inte du behöver tänka så mycket mer på henne. Hennes bitterhet är hennes problem. Klart det kan kännas jobbigt men försök låta det rinna av dig bara. Var exemplarisk och ge ingen anledning till bråk. Nu ska du göra ditt bästa för att det ska funka med barnet, något annat fokus behöver du inte ha när det gäller exet. Släpp henne och var glad åt kanontjejen du nu har istället. Och med tiden kanske kontakten blir trevligare.

• punktslash
    MrMister82 skrev 2018-05-02 19:40:06 följande:

Du påminner henne om sitt misstag och att hon var otrogen. När det går bra för dig och du är snäll så sabbar det hennes rationalisering varför hon var otrogen. Hon vill ju du ska vara the bad guy i sitt resonemang.

Precis vad även jag tror. För att rättfärdiga sitt eget handlande måste du vara den skyldige.
  • Anonym (expartner)

för att vi har en dotter och kommer ha band till varann resten av livet vill bara att det ska funka för vår dotter skull.. därför starta jag tråden. vill att hon ska se nån typ av trygghet från sina föräldrar och förstå att man kan fungera även fast man inte är tillsammans nu..
  • Anonym (man)
    Anonym (expartner) skrev 2018-05-03 19:09:05 följande:
    för att vi har en dotter och kommer ha band till varann resten av livet vill bara att det ska funka för vår dotter skull.. därför starta jag tråden. vill att hon ska se nån typ av trygghet från sina föräldrar och förstå att man kan fungera även fast man inte är tillsammans nu..
    Sant, men att ha ett fungerande samarbete som skilda föräldrar behlöver inte betyda att man måste vara vänner. Du behöver inte prata om privata saker med henne, du behöver inte prata med henne öht om det inte rör barnen.

Gnäller hon säger du som det är, du vet vad du gjorde och vi kommer aldrig bli vänner iegn, men vi har barn ihop och behöver samarbeta men mer än så kommer det inte bli.
  • Canadasvensk
    Anonym (man) skrev 2018-05-03 19:26:37 följande:
    Sant, men att ha ett fungerande samarbete som skilda föräldrar behlöver inte betyda att man måste vara vänner. Du behöver inte prata om privata saker med henne, du behöver inte prata med henne öht om det inte rör barnen.

Gnäller hon säger du som det är, du vet vad du gjorde och vi kommer aldrig bli vänner iegn, men vi har barn ihop och behöver samarbeta men mer än så kommer det inte bli.
    Exakt så det funkar för mig och mitt ex. Så länge man kommer överenst så funkar det okej.

Hon kommer dock aldrigt bli min "vän" igen...
  • Anonym (Förstår inte ..)
    Skit i kärringen - barnet kan ha det otroligt bra ändå - jag vet!!
  • Anonym (orkarnte)
    Fast det måste finnas en önskan och ett commitment från båda föräldrarna om att samarbeta för att det ska funka. Tro mig. Jag har varit i en sjukt jobbig situation sen min skilsmässa och i nästan två år höll jag på och försökte öppna upp dialogen mellan oss efter att hon slängt på luren ... igen ... och igen. Du kan se till att din dotter har den bra på din del av tiden. Om du tror att ditt ex kan vara en bra mamma på sin del av tiden, ja, då är det det hela. Man behöver inte samarbeta mer än att ha en uppdelning av tid och ansvar. Börja där. Sen kanske det går att utöka samarbetet i framtiden. Men börja med det minimala. Så hon inte kommer åt dig, för jag märker att du tar illa vid dig. Du behöver distans från henne.
  • Anonym (G)

Det kan bara vara en tjej som inte förstår TS.

Han vill inte ha henne men vill förstå varför hon är bitter trots att det var hon som var otrogen. Det är inte ointressant att förstå om man har gemensamt barn.
Svar på tråden hon va otrogen vi gjorde slut hon är bitter