• anynom

Planerar tredje barnet, fler?

Hej!

Har två barn med 19 månaders mellanrum. En flicka nu 4 år och en pojke 2,5 år. Har velat ha en trea ett tag men maken har inte varit lika säker. Nu har vi dock bestämt oss för att starta bebisverkstaden nästa cykel och jag är jättepirrig!

Fler som planerar en trea snart och vill följas åt? :)

• Svar på tråden Planerar tredje barnet, fler?
  • ranten
    Sobika skrev 2018-09-27 20:37:25 följande:

Jag är gravid, gick in i vecka 6 idag så väldigt tidigt fortfarande.

Vad spännande! Du får uppdatera hur det går :)

Åhh stort grattis!!
  • ranten
    Gulletussan82 skrev 2018-09-28 07:58:30 följande:

Jag är också gravid i v.6 :) känner inget alls förutom i magen och brösten...

Åh en till! Stort grattis!

Har ni bf samma dag?
  • Sobika
    ranten skrev 2018-09-28 14:35:57 följande:

Har ni bf samma dag?

Tack <3 enligt en app har jag 30 maj och andra 1juni :)
  • Pixma

Här har det inte hänt nåt, än. Vi har bara försökt en månad, detta är andra månaden och jag har BIM 17 okt!

• Gulletussan82
    ranten skrev 2018-09-28 14:35:57 följande:

Har ni bf samma dag?

27/5 enligt en app, får väl dock veta mer exakt första besöket hos bm :)
  • Gulletussan82
    Pixma skrev 2018-10-04 12:44:22 följande:

Här har det inte hänt nåt, än. Vi har bara försökt en månad, detta är andra månaden och jag har BIM 17 okt!

Håller tummarna! Har du något på känn? :)
  • Pixma
    Gulletussan82 skrev 2018-10-11 09:13:40 följande:

Håller tummarna! Har du något på känn? :)

Inte en aning faktiskt! Men det har jag inte haft med de första 2 heller så här tidigt så...tänker test på söndag BIM-3:)
  • Mia86a

Hoppar in i den här tråden. Vi är på första försöket till en trea, har BIM i slutet av nästa vecka. Äldsta barnet är 2,5 år och minstingen är 10 månader. Så spännande att se hur lång tid det tar...

• LyCKa55

Vi ska börja försöka nu i oktober! Bara de säger ok på gyn i veckan. Misstänker att jag har ett mindre framfall. Någon annan som har de?

Är så typiskt med krångel nu när mannen sagt ja efter typ 3år av försökt till övertalnning.. O nu vill han också

• LyCKa55

Nu börjar äntligen försöken:)! Så spännande! Att man får vara med om den resan igen! Trodde faktiskt aldrig de. Han har alltid varit bestämd på två barn så jag blev väldigt förvånad när han faktiskt sa ja i somras:)

• YaseminL

Hej!

Har en 20 månaders och en 6 månaders här hemma och hade gärna velat ha en liten till typ NU. Har inte fått tillbaka mensen än ( antagligen pga helamning ) men har haft på känn att ägglossningen är på g och mycket riktigt - det är den. Testat med vanliga stickor några dagar och dom är, enligt många positiva men antagligen inte riktigt då clearblues digitala advance bara visar hög fertilitet ( blinkande smiley ) och inte maximal än ( fast smiley ). Hoppas att ägget släpper snart så att kroppen kan komma igång

• LyCKa55

Jag har precis plussat???? Så overkligt, läskigt men såklart jättekul! Trodde inte de skulle ta sig för vi "avbröt" försöket pga besvär jag haft men så råkade vi visst få till det närmare ÄL än vi trodde:) Precis som jag egentligen önskade! Vill ju ha en flicka o håller tummarna för att de funkar med teorin att ha sex ett par dagar innan ÄL. Troligen blev den till 4dagar innan ÄL:)

Svar på tråden Planerar tredje barnet, fler?