• Tjej35

så korkad att jag sa ngt

Jag känner mej så dum och korkad som sa ngt..hade en fin kille men han hade sina barn 3 ggr i veckan och jag hade ingen att umgås med de övriga dagarna som han var upptagen med barnen...så ibland hade jag så himla tråkigt att bara sitta för mig själv och vänta på att han ska höra av sig....

Så jag åkte till en tidigare kille som jag aldrig kunnat släppa för jag var väldigt intresserad av honom för något år sedan...men denna andra kille sårade mig rejält flera ggr och jag stannade kvar ändå..blev avvisad och sedan bara fastade jag i det där mönstret att bli van vid det dåliga.... så han sa vi kan vara knullkompisar...egentligen åkte  jag inte till honom för att ligga utan för att få ngn att prata med... han försökte liksom men jag ville som inte...sedan så berättade jag det till den kille jag hade då..och han dumpade av mig för det som allt vi hade inte var värt ngt...

Efteråt kände jag att jag var så dum som sa ngt ens till den kille jag hade att jag varit till en annan kille och han försökte pussa mig... och den killen är upptagen med en annan tjej....

så jag jag till den andra killen som försökte ligga med mig..att livet är så orättvist jag sa som det var och han som höll det hemligt fick behålla sin tjej.....det var bara jag som var dum i huvudet och berättade mitt misstag...suckar... Känns som lögner ger mer än att säga rakt ut vad man gjorde.... är så besviken på mig själv att jag aldrig kan hålla ngt för mig själv.....

• Svar på tråden så korkad att jag sa ngt
  • Anonym (Va)

Det du gjorde rätt i situationen var att berätta sanningen.

Du förlorade killen pga dina handlingar inte pga att du sa sanningen.

• Anonym (Liss)

Men varför sitter du hemma och väntar på.att han ska höra av sig? Du har väl vänner (som du inte ligger med) som du kan träffa? Annars får du väl hitta på nåt själv. Att binda upp hela sin tid på en enda person är oerhört riskabelt.

• Anonym (Bra)

Sådant drama och fjortistrams hör inte hemma hos en förälder/bonusförälder, så ni ska nog inte vara ihop.

• Tjej35

Ne tyvärr inte...känner inte en endaste en i sthlm eftersom jag inte bott här innan.....så därför tillbringar jag mycket tid för mig själv... antingen går jag ut ensam och festar på puben eller så shoppar jag själv....

• Rudbeckius

Förstår att det svider. Och du känner att du straffas för att du sa sanningen och att det egentligen inte hände så mycket..

Sådana sanningar är svåra att säga. Hur lägger man upp sådant snyggt?

Jag hade inte gillat att höra sådant från min tjej - dels är hon osjälvständig och sitter och väntar när jag har barn några dagar i veckan - hon ger mig dåligt samvete, så mysigt liksom.

Hon fixar inte med praktiska grejer, umgås med väninnor, sportar eller planerar en kul vecka för oss senare. Nej, hon åker hem till, just det, ett gammalt strul som hon är lite tänd på ännu, nån som dessutom behandlat henne taskigt. Där diskuterar de otrohet...

Jag hade tyckt att det att var bra bedrövligt... inte precis den glada, självsäkra, driftiga kvinna man vill bygga sin framtid med.

Sorry om jag är hård i tonen, förstår att det är jobbigt. Arbeta på att bygga upp din självkänsla, skaffa väninnor och sök inte upp gamla ex.

• Tjej35

Då borde det ju vara fjortistrams för den killen också som ville ha mig som kk  då på sidan om sitt förhållande. .eftersom han är ihop med en 45 årig kvinna som har en pojke som brukar bo hos honom annars...

• Tjej35

tyvärr har jag insett en sak.. jag kommer aldrig bli självsäker kvinna... mitt liv blev inte som alla andra glamourösa tjejer som kan pudra näsan och lägga upp 50 bilder på sig själv via facebook med putande mun för att de tycker de är så snygga...för att de hört att de är så bäst och snygga så de kan stå stadigt på sina ben och leva ut sin kvinnliga och självsäkra sida utan problem och vi som inte ser ut som ngn drömkvinna är ingenting.... jag har aldrig upplevt mig som ett praktexemplar. Jag har aldrig känt mej som den där vackra bra kvinnan som kan bli vad som helst....! Det finns liksom inte på kartan för mig.... så det du skriver om hur kvinnor ska vara funkar inte för mig.... mitt självförtroende är för lågt för att jag ska klara av det.....känner mej bara ännu mer misslyckad av att få krav på mig över att jag inte blev som den där drömkvinnan som du skriver om att killar vill ha....

• Anonym (Liss)
    Tjej35 skrev 2018-05-07 20:03:05 följande:

tyvärr har jag insett en sak.. jag kommer aldrig bli självsäker kvinna... mitt liv blev inte som alla andra glamourösa tjejer som kan pudra näsan och lägga upp 50 bilder på sig själv via facebook med putande mun för att de tycker de är så snygga...för att de hört att de är så bäst och snygga så de kan stå stadigt på sina ben och leva ut sin kvinnliga och självsäkra sida utan problem och vi som inte ser ut som ngn drömkvinna är ingenting.... jag har aldrig upplevt mig som ett praktexemplar. Jag har aldrig känt mej som den där vackra bra kvinnan som kan bli vad som helst....! Det finns liksom inte på kartan för mig.... så det du skriver om hur kvinnor ska vara funkar inte för mig.... mitt självförtroende är för lågt för att jag ska klara av det.....känner mej bara ännu mer misslyckad av att få krav på mig över att jag inte blev som den där drömkvinnan som du skriver om att killar vill ha....

Då har du två val. Fortsätt att tro att du inte är nånting eller skaffa dig skinn på näsan. Om du vågar gå ut själv på krogen och festa borde du våga göra andra saker med. Och öppna ögonen och se dig runt på dina medsystrar. Det är riktigt dumt att tro att alla är självsäkra och har det jättelätt men så är det ju inte i verkligheten. Alla har saker som gör dem osäkra. Jag har minsann aldrig vart nån 10-poängare men då får man utveckla andra sidor. Gillar du att läsa, gå med i en bokcirkel. Gillar du att springa, gå med i en löparklubb. Laga mat? Matlagningsvin! Gör aktiva försök att skaffa vänner. Se till att ditt liv är bra oavsett om du har en partner eller ej. I slutändan är du den som du ska ha den längsta relationen till. Lär dig att tycka om dig själv helt enkelt.
  • Anonym (Bra)
    Tjej35 skrev 2018-05-07 19:50:48 följande:

Då borde det ju vara fjortistrams för den killen också som ville ha mig som kk  då på sidan om sitt förhållande. .eftersom han är ihop med en 45 årig kvinna som har en pojke som brukar bo hos honom annars...

Ja så är det förstås. Men det är inte mindre trams från din sida bara för att det finns andra som gör samma sak.
    Tjej35 skrev 2018-05-07 20:03:05 följande:

Självkänsla kommer inte från att man fått mycket komplimanger - tvärtom! Självkänsla har ingenting med utseende att göra - även där är risken stor att det är tvärtom då man blir förminskad till enbart yta.

Dessa krav du nämner hos en drömkvinna, det är ingen som skrivit om en snygg, perfekt, välklädd person, utan om självkänsla, självsäkerhet och egenvärde. Sådant kan du fixa på egen hand: ta ansvar för ditt eget liv, värdera dig själv högre och låt inte folk behandla dig illa. Börja med att respektera dig själv och kräv det av andra om de vill ha kontakt med dig, acceptera inget mindre. Men framförallt: var den person du vill vara och lyssna på din moralkompass, för när självbilden inte stämmer överens med verkligheten och man gör sådant man egentligen inte kan stå för, ja då sviktar självkänslan. Självsäkerhet får du genom att göra sådant du gillar och är bra på, gör sådant som är för din egen skull och inte sådant som förväntas av dig.
  • Anonym (man)
    Tjej35 skrev 2018-05-07 19:50:48 följande:

Absolut, men det är inte han som diskuteras här utan du och ditt agerande. Bara för att han beter sig som en idiot betyder det inte att allt du gör ursäktas, det märkte du väl i hur din fd kille reagerade?
  • Anonym (Ka)
    Tjej35 skrev 2018-05-07 19:37:04 följande:

Jag känner mej så dum och korkad som sa ngt..hade en fin kille men han hade sina barn 3 ggr i veckan och jag hade ingen att umgås med de övriga dagarna som han var upptagen med barnen...så ibland hade jag så himla tråkigt att bara sitta för mig själv och vänta på att han ska höra av sig....

Så jag åkte till en tidigare kille som jag aldrig kunnat släppa för jag var väldigt intresserad av honom för något år sedan...men denna andra kille sårade mig rejält flera ggr och jag stannade kvar ändå..blev avvisad och sedan bara fastade jag i det där mönstret att bli van vid det dåliga.... så han sa vi kan vara knullkompisar...egentligen åkte  jag inte till honom för att ligga utan för att få ngn att prata med... han försökte liksom men jag ville som inte...sedan så berättade jag det till den kille jag hade då..och han dumpade av mig för det som allt vi hade inte var värt ngt...

Efteråt kände jag att jag var så dum som sa ngt ens till den kille jag hade att jag varit till en annan kille och han försökte pussa mig... och den killen är upptagen med en annan tjej....

så jag jag till den andra killen som försökte ligga med mig..att livet är så orättvist jag sa som det var och han som höll det hemligt fick behålla sin tjej.....det var bara jag som var dum i huvudet och berättade mitt misstag...suckar... Känns som lögner ger mer än att säga rakt ut vad man gjorde.... är så besviken på mig själv att jag aldrig kan hålla ngt för mig själv.....

Från annan tråd på FL:

"Att knulla med en kille som har tjej.... han ville ha mig som extra ligg på sidan om i hemlighet...fast ibland har jag varit arg på honom för det..anledningen att jag gjort det är för att jag inte haft en endaste vän att gå till och behövde ngn att umgås med och sökte tröst hos honom...."

Jag förstår inte varför man ljuger i ett anonymt forum......????
Svar på tråden så korkad att jag sa ngt