• Anonym (s)

    tillåtet att larma dörr?

    Jag lider av ångest och kom på eller har läst att motion hjälper och då har jag testat att gå en promenad när jag får ångest,inte kan sova etc och det har hjälpt mig. Problemet är att dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren och det känns som nån form av... fängelse. vad gör jag nu?

  • Svar på tråden tillåtet att larma dörr?
  • Fiona M
    Anonym (Alice) skrev 2018-05-20 12:14:45 följande:

    Ni som diskuterar familjehem generellt, skulle inte ni kunna ta den diskussionen i en annan tråd, så att ts tråd inte fylls upp av sånt som faktiskt inte är relevant till just den här tråden?


    Alla 14-åringens trådar brukar dö ut efter att ngn som (....) kommit in.
  • Anonym (.....)
    Fiona M skrev 2018-05-20 11:52:23 följande:
    Är du samma som skriver i alla trådar om att bioföräldrar aaaaaaalltid är bättre, oavsett vad, och att soc missbrukar sin makt (...) och tar barn från superföräldrar?

    Jag är inte ensam om mina erfarenheter, därav är det många som försöker få omvärlden att reagera. Socialen hjälper INTE föräldrarna eller barnen. Barnen blir spelpjäser och borde många gånger aldrig ha blivit omhändertagna från första början. Det är många som kan vittna om det.


    Ville endast önska Ts att få komma hem till sin familj. Inte börja argumentera mot människor som inte vill se sanningen. 

  • Anonym (e)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 14:14:10 följande:

    Jag är inte ensam om mina erfarenheter, därav är det många som försöker få omvärlden att reagera. Socialen hjälper INTE föräldrarna eller barnen. Barnen blir spelpjäser och borde många gånger aldrig ha blivit omhändertagna från första början. Det är många som kan vittna om det.


    Ville endast önska Ts att få komma hem till sin familj. Inte börja argumentera mot människor som inte vill se sanningen. 


    Du kan inte önska att Ts "får komma hem" utan att veta varför hon är placerad. Naivt att tro att socialtjänsten placerar barn i familjehem för att ha något att göra.
  • Anonym (Alice)
    Fiona M skrev 2018-05-20 12:18:09 följande:

    Alla 14-åringens trådar brukar dö ut efter att ngn som (....) kommit in.


    Då kan man ju tycka att folk kan sluta att nappa på betet snart...
  • Anonym (.....)
    Anonym (e) skrev 2018-05-20 15:53:45 följande:
    Du kan inte önska att Ts "får komma hem" utan att veta varför hon är placerad. Naivt att tro att socialtjänsten placerar barn i familjehem för att ha något att göra.
    Tja sätt dig gärna in i fall där barn blivit omhändertagna och varit placerade i ett antal år. Det finns väldigt sällan grunder för det.
  • Anonym (e)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 19:44:37 följande:
    Tja sätt dig gärna in i fall där barn blivit omhändertagna och varit placerade i ett antal år. Det finns väldigt sällan grunder för det.
    Föräldrar som fått sina barn omhändertagna via LVU saknar självinsikt, det är problemet... Du är med största sannolikhet en av dessa föräldrar.
  • Anonym (tror det)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 01:25:05 följande:
    Bevisligen? Det är snarare ett bevis på socialtjänsten utövat maktmissbruk, barn ska INTE vara placerade under flera år. om det öht är nödvändigt från början ska föräldrarna få hjälp så att barnen kan flytta hem snarast. Finns många studier på att barn i familjehem inte mår bra och inte klarar sig bra senare i livet.

    Inte alla föräldrar är lämpliga så det går inte alltid att flytta hem barn, det kan vara grova drog problem, föräldrar som inte är närvarande för de sitter i fängelse i många år osv osv.... Finns många studier på att dessa barn mår bättre av att omhändertas än att lämnas i den situation de lever i. 


    Var inte så naiv och idiotisk att du tror att all omhändertaganden är av ondo...

  • moaguuun
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 01:25:05 följande:
    Bevisligen? Det är snarare ett bevis på socialtjänsten utövat maktmissbruk, barn ska INTE vara placerade under flera år. om det öht är nödvändigt från början ska föräldrarna få hjälp så att barnen kan flytta hem snarast. Finns många studier på att barn i familjehem inte mår bra och inte klarar sig bra senare i livet.
    Det går inte alltid att hjälpa föräldrar. Många är inte ens mottagliga för hjälp. Sedan finns det faktiskt barn som blivit utsatta för våld, övergrepp o.s.v. Föräldrar som aldrig borde få vårdnaden om sina barn igen, tyvärr så ser verkligheten ut så.
  • Anonym (e)
    Anonym (X) skrev 2018-06-03 19:10:03 följande:

    Är det ytterdörren som är larmad TS?


    Vilken dörr skulle det annars vara? Känns inte så troligt att de skulle larma Ts dörr till rummet.
  • Anonym (s)
    stinaaa87 skrev 2018-06-03 18:21:17 följande:

    Har du fått hjälp med din ångest? 


    Nej jag får fortfarande inte gå ut efter 22 och det var som jag skrev det enda som hjälpte mig för stunden om jag inte räknar med negativa sätt att få bort ångest på. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (s) skrev 2018-06-05 00:17:21 följande:

    Nej jag får fortfarande inte gå ut efter 22 och det var som jag skrev det enda som hjälpte mig för stunden om jag inte räknar med negativa sätt att få bort ångest på. 


    Har du kunnat prata med någon vuxen om din ångest? Kanske någon på skolan eller via soc?

    Har du testat andra saker för att få bort ångesten istället för att gå ut? Kanske öppna ett fönster för aatt få in frisk luft är bättre än inget?
  • stinaaa87
    Anonym (s) skrev 2018-06-05 00:17:21 följande:
    Nej jag får fortfarande inte gå ut efter 22 och det var som jag skrev det enda som hjälpte mig för stunden om jag inte räknar med negativa sätt att få bort ångest på. 
    Finns mycket hjälp att få. Medicinering exempelvis. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Alice) skrev 2018-06-05 11:50:34 följande:

    Har du kunnat prata med någon vuxen om din ångest? Kanske någon på skolan eller via soc?

    Har du testat andra saker för att få bort ångesten istället för att gå ut? Kanske öppna ett fönster för aatt få in frisk luft är bättre än inget?


    Sen när hjälpte ett öppet fönster mot ångest? Jag har aldrig hört det, trots utbildningarna jag gått. (Motion, andning, känselsensationer som is, ja. Frisk luft... nej.)

    Jag tycker det är att förminska Ts mående att ge "råd" om nåt man inte är ett smack insatt i.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (X) skrev 2018-06-05 15:13:07 följande:

    Sen när hjälpte ett öppet fönster mot ångest? Jag har aldrig hört det, trots utbildningarna jag gått. (Motion, andning, känselsensationer som is, ja. Frisk luft... nej.)

    Jag tycker det är att förminska Ts mående att ge "råd" om nåt man inte är ett smack insatt i.


    Herregud skärp dig. Jag gav inte ens råd. Jag ställde några frågor. Sen är det väl ändå högst individuellt vad som hjälper mot ångest?
  • Anonym (.....)
    Anonym (Alice) skrev 2018-06-05 17:11:52 följande:
    Herregud skärp dig. Jag gav inte ens råd. Jag ställde några frågor. Sen är det väl ändå högst individuellt vad som hjälper mot ångest?
    Jag tror att det är få som har blivit av med ångesten genom att ha öppnat fönstret. 
  • Anonym (e)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-10 20:02:46 följande:

    NEJ NEJ inte okej att låsa in tonåringar. 


    Eh jo, om de springer ute på nätterna.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (e) skrev 2018-07-10 20:32:00 följande:
    Eh jo, om de springer ute på nätterna.
    Nej, det är faktiskt inte tillåtet. Krävs speciella intyg för att få låsa in minderåriga. I samhällets vård. 
Svar på tråden tillåtet att larma dörr?